VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: KAKO GLEDATI FILM I UŽIVATI U NJEMU...

KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu kolumnu

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Kolumna: KAKO GLEDATI FILM I UŽIVATI U NJEMU...

Kolumna: KAKO GLEDATI FILM I UŽIVATI U NJEMU... KAKO GLEDATI FILM I UŽIVATI U NJEMU...
(17.01.2003.)

Nekoliko zlatnih pravila za filmofile početnike (part one)
U prvom djelu ovog "Kratkog vodiča za autostopere kroz filmsku galaksiju" našeg cijenjenog Dr. Strangelovea upoznajte nekoliko sitnih trikova koji će vas naučiti kako nepogrešivo odabrati pravi filmski naslov za vas...
Kino

Film se ne može uspoređivati s cigaretama. A opet, možda i može. Znam tonu ljudi koji puše jednostavno zbog toga jer neznaju kud će s rukama. Znam tonu i pol ljudi do dvije koji iz istog razloga odlaze u kino. Ne znaju naime kud će s dupetom. Pa puše svakojako celuloidno smeće trujući njime oči i dušu. Umjesto da se tek s vremena na vrijeme prepuste opojnom dimu filmske il' video vrpce. A nije neki problem, treba samo znati:

1. PRIPREMA

Vrijeme je novac a život je kratak. Zadnja stvar koja vam treba je rasipati se prvim i drugim i potrošiti ono treće na hrpu smeća od filma. Ne vjerujte svemu što pročitate u tisku. Pogotovo ne reklamama, za njih je netko dao gadne nofce samo zato da bi ih poslije izvukao od vas. Radije čitajte kritike i recenzije (i ove stranice naravno).

2. KAKO ČITATI FILMSKE KRITIKE?

Pravi filmski kritičar suvislo će vam dati svoje viđenje filma. DOBAR filmski kritičar će vam uz to još i dočarat njegovu ideju, ugođaj i poruku, te pobuditi u vama želju da ga pogledate ili pak potrebu da ga zaobiđete u širokom luku (bez obzira da li se njemu osobno film sviđa ili ne).

3. KAKO IZABRATI SVOG KRITIČARA?

Pa ne baš kao što birate brijača ili frizera, ali nije daleko ni od toga. Birajte najbolji omjer kvantiteta i kvaliteta. Potražite čovjeka koji osim što se kuži u film ima dovoljno vremena da pogleda bar 9 od 10 filmova što igraju u kinima i da o njima jasno i pitko nešto napiše. Tražite dakle čovjeka koji zna, osjećaje što gledanje filma budi u njemu , prenijeti vama (točka 2). Zapamtite, u kritici, poglavito filmskoj, ne postoji stvar pod nazivom "objektivno viđenje", svaka kritika je čisto SUBJEKTIVNA. Izbor omiljenog filmskog kritičara je također subjektivna odluka (Reci mi kojeg kritičara čitaš, reći ću ti kakve filmove gledaš) stoga mi ne pada na pamet sugerirati vam ni jedno ime, probajte nešto napraviti i samostalno...

4. RADO GLEDATE FILMOVE SNIMLJENE PREMA KNJIŽEVNIM PREDLOŠCIMA?

To je skroz OKAY. Uz jednu pripomenu, u principu dobar redatelj radije će se potruditi napraviti dobar film nego na celuloid prenjeti doslovce sve što je pisac htio reći. Stoga bi neki od vaših susreta s filmskim verzijama omiljenih romana mogli završiti s gorkim okusom razočaranja u ustima. Tek toliko da ne bi poslije bilo: nismo znali jer niste rekli.

5. A ŠTO AKO SPOMENUTI ROMAN NISTE PROČITALI?

Pogledajte film, za knjigu uvijek ima vremena. Osim toga možda je i bolje tako, govorimo o tome kako gledati film s užitkom (sjećate li se?) a to sigurno nećete postići ako ga tijekom projekcije stalno budete uspoređivali s njegovim predloškom. Još nešto, ako nakon odgledavanja filma (ili pak baš zbog toga) želja za čitanjem još postoji u vama, imajte na umu staro Hollywoodsko pravilo: "Mnoge loše knjige iznjedre odlične filmove, većina odličnih knjiga izrodi se u loše filmove".

6. AKO VAM SE FILM SVIDIO... JAKO SVIDIO ILI SVIDIO ZA POLUDIT'

Zastanite kraj njegova plakata, zapamtite, zapišite, štoveć, ime REDATELJA i trk u omiljenu videoteku. Jer obično je to lik koji je filmu dao kvalitetu što vas je u srce dirnula. A ne filmske zvijezde čija su imena na spomenutom plakatu tri do četiri puta veća o njegovog.

7. AKO IMATE NAVIKU BIRATI FILM PREMA IZVJEŠĆIMA S RAZLIČITIH TOP LISTA...

Mijenjate naviku! Film nije sport i njegovo ime na vrhu nekog box office izvješća ne znači da je u datom momentu najbolji, već da trenutno donosi najviše novca. Najbolji filmovi, dakle oni koji vama pašu, najčešće su negdje pri dnu takvih ljestvica ili ih pak na istima uopće nema.

Eto to bi otrpilike bilo to za prvi put...
U slijedećem nastavku pozabavit ćemo se tehnikama odabira kina, mjesta za sjedenje u njemu i na koncu (no nipošto i najmanje važnim) prvilnim izborom zanimacija za ruke i usta tijekom projekcije...

« povratak dahh
© 2003 popcorn.hr