VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: STREET KINGS / Kraljevi kvarta

HRVATSKI NASLOV:
STREET KINGS
NASLOV ORIGINALA:
Kraljevi kvarta
ŽANR:
Drama / Kriminalistički / Triler
GLAVNE ULOGE:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Jay Mohr...
CREW:
Redatelj: David Ayer
Scenaristi: James Ellroy i Kurt Wimmer
Producenti: Alexandra Milchan, Lucas Foster i Erwin Stoff
DATUM IZLASKA:
24. travnja. 2008.
TRAILER:
Kraljevi kvarta
'Street Kings' Theatrical Trailer (1:25)
HD: 480p 720p 1080p
WEB:
Kraljevi kvarta
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu najavu

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Najava: STREET KINGS / Kraljevi kvarta

Najava: STREET KINGS / Kraljevi kvarta STREET KINGS
(Kraljevi kvarta) Release date: 24. travnja. 2008.

Nadaleko priznatom piscu Jamesu Ellroyu niti najsjajniji dio Los Angelesa nikada neće uspjeti baciti dovoljno svjetla na najtamniju stranu njegove osobnosti. U Gradu Anđela su moralni kodovi namijenjeni upravljanju teško održivi – posebno kod onih koji su se namjerili da nam naude i da nas zaštite. Filmom STREET KINGS jedan od rođenih u LA-u, David Ayer, bacio je kameru na ulice grada koje se najčešće ne mogu vidjeti na razglednicama, a prikazuje grad kontradikcija i počesto tragičnih slučajnosti.
STREET KINGS / Kraljevi kvarta

Keanu Reeves je Tom Ludlow, veteran losanđeleške policije (LAPD), kojemu je problematično navigirati kroz svoj život nakon smrti supruge. Nakon što ga istražni dokazi dovedu u vezi s ubojstvom kolege policajca, Ludlow je natjeran da ide protiv policijske kulture čiji je neizostavni dio bio cijele svoje karijere, a što će ga na koncu dovesti do pitanja povjerenja onih kojima je okružen.
Dobitnik Oscara Forest Whitaker utjelovljuje kapetana Jacka Wandera, Ludlowljevog mentora i nadređenog, a zvjezdanu glumačku ekipu upotpunjuju Hugh Laurie, Chris Evans, Jay Mohr, John Corbett, Cedric the Entertainer, Amaury Nolasco, Terry Crews, Naomie Harris, Martha Higareda, Common i The Game.

Scenarij je temeljen na Ellroyevoj izvornoj priči a na njemu su radili James Ellroy, Kurt Wimmer te Jamie Moss. Redatelj je David Ayer, poznat po ubacivanju mračnih elemenata u svoje filmove poput “Training Day” ili “Harsh Times”. Producenti su filma Lucas Foster, Alexandra Milchan i Erwin Stoff, dok su izvršni produceni Arnon Milchan, Michele Weisler te Bob Yari.

Film je snimljen u potpunosti u Los Angelesu, a produkcijsu ekipu tvore kinematograf Gabriel Beristain, ASC/BSC (THE RING 2, BLADE TRINITY), produkcijski dizajner Alec Hammond (DONNIE DARKO, THE CONTENDER), urednik Jeffrey Ford, A.C.E. (BREACH, SHATTERED GLASS, THE FAMILY STONE) a za glazbu je zadužen Graeme Revell (GRINDHOUSE, SIN CITY).


Dugačko putovanje u tamu: priča o “Street Kings”
Kao dugogoidišnji ljubitelj krimića Jamesa Ellroya, producent Erwin Stoff naišao je na njegov scenarij za Street Kings kao potencijalni projekt za Keanua Reevesa. Stoff je prepoznaju moralnu važnost priče u današnjem svijetu te je počeo s istraživanjem mogućnosti kako bi se film moglo snimiti. “Oduvijek sam bio ljubitelj romana Jamesa Ellroya i u potpunosti sam bio zaljubljen u ovaj scenarij”, prisjeća se Stoff. “To je bio ona vrsta filma koji baš volim i za koji sam znao da će biti odličan film.”

Kako bi pomogao realizaciju projekta, Stoff je elipi pridružio priducenta Lucasa Fostera, poznajući njegovo iskustvo s brojnim velikim i značajnim akcijskim filmovima te za njegovu osobnu zanimaciju pravnom kulturom i njezinim provođenjem. Originalna je ideja smještala radnju u vrijeme neposeredno nakon Los Angelesa Rodneya Kinga, međutim produkcijska ekipa ja počela rekonceptualizirati film u suvremenom okruženju, ali i dalje uu pridržavanje temeljne tematike i razvoja priče koju je kao originalnu ideju imao James Ellroy.

“Erwin i ja smo odlučili da nečemo napraviti film o razdoblju, što je bila značajna odluka koja je sa sobom nosila i dobre i loše posljedice”, pojašnjava Lucas Foster. “Držali smo se naših argumenata i htjeli smo napraviti film za odrasle tako da bismo mogli zadržati slobodu na oštar pristup te ispričati istinu, ili barem našu percepciju istine, o tome kako je to biti policajcem u Los Angelesu.”

Produkcijska je ekipa nakon toga pristupila razgovorima sa cijenjenim scenaristom i režiserom Davidom Ayerom, ali ih je on odbio zbog već ranijh drugih dogovora. Međutim, utome je Ayerov projekt propao te se javio sa željom za sudjelovanjem u prije ponuđenome projektu a koji je bio kao skrojen za njegov filmski senzibilitet. Ujedno je bio zainteresiran i za zajednički rad s Keanu Reevesom, kao što je bio zainteresiran i za materijal koji je obazizao njegove interese te njegovo postojeće znanje o Los Angelesu i LAPD-u.

Kao što se moglo vidjeti u njegovim prijašnjim filmovima “Training Day” i “Harsh Times”, Ayer je onaj tip filmaša koji gravitira prema kompleksnome materijalu utjerivača pravde, moći i korupcije te je film Street Kings bio kao stvoren za iskušavanje u navedenome. “Fasciniran sam korupcijom u policijskim redovima te onime što se može dogoditi nekomu komu je povjereno iskazivati smrtnu silu u naše ime”, pojašnjava Ayer. “Predati nekome moć oduzimanja ljudskoga života je izvanredna moć te mi se sviđa istraživati koje psihološke promjene prolaze počinitelji nasilja, čak i kada to nasilje vrše u naše ime.”

Iako su Ayer i Ellroy drugačijih umjetničkih pogleda te iako potječu iz različitih era Los Angelesa, obojica dijele jednu stvar a to je velika ljubav prema njihovome gradu, i prema ljepotama Los Anglesa ali i prema njegovim ružnim crtama. Producent Erwin Stoff osjetio je da bi združivanje Elroya i Ayera moglo uroditi zanimljivom losangeleskom kriminalističkom dramom. “Mnogo je razloga zašto sam ih smatrao idealnim parom, jedna od njih je zasigurno što dijele zajedničku fascinaciju Los Angelesom te plemenske policijske kulture”, komentira Stoff. “David je proizvod LA-a, odrastao je na ulicama te je sposoban iskazati kompleksan sustav likova koje je zamislio Ellroy te ih smjestiti u etniči raznoliki LA današnjice. Oni dvojica su dva jako slična karaktera odvojena različitim erama.”

Ayer na to dodaje da “James Ellroy razumije policijsku psihologiju te njihovu kulturu jako dobro, a ono čime sam ja pridonio je razumijevanje kako ta policijska kultura funkcionira danas. Kombinacijom Ellroyeve nevjerojatne novelistike i velikoga platna sa mojim organskim razumijevanjem današnjih događanja na ulicama LA-a, dobiva se iznimno bogato ostvarenje u realističkom okruženju.”

Filmaši su odlučili da pridaju svoj jedinstveni okret po pitanju policijskoga žanra, koji je postao samostalna snaga američkoga žanrovskoga filma a i fikcije. Za razliku od mnogih urbanih trilera Street Kings će obuhvaćati realizam i suvremenu politiku. “Od samoga početka smo namjeravali napraviti film koji će transcendirati žanr te film koji neće samo manifestirati odlike tradicionalnoga policijskoga trilera”, pojašnjava Stoff. “Namjeravali smo naseliti svijet unutar ovoga filma stvarnim likovima sa stvarnim dilemama bez ikakve ispraznosti.”

Na to Ayer dodaje “Za mene je ovaj film drugačiji od ostalih filmova ovoga žanra jer je pridodano jako mnogo pažnje detaljima, stupnju realnosti te drugim elementima koji su zašli u svaki aspekt fizičkoga svijeta te stvaranja likova. Ima u sebi svijest o današnjem vremenu dok istovremeno sadrži i bezvremenost koja se povezuje s ovim žanrom, što je, naravno, bio veliki izazov za dosegnuti.”

“Ludlowu je predana mogućnost da izbriše ljude koji se moći ne čine podobnima”, pojašnjava David Ayer. “Ludlow je netko tko je započeo s pravednim namjerama te netko tko je htio spasiti svijet, međutim našao se u krivom smjeru kretanja.”

  Karakter lika Toma Ludlowa esencijalno predstavlja sve kompleksnosti i kontradikcije u idealima filma i njegovoga naslova Street Kings; on je kralj kvarta, ulica te zaštitnik društva koji je voljan pozabaviti se najodvratnijim aspektima unutar zajednice. On prakticira brzinsku i beskompromisnu pravdu bez ograničenja i policijskih protokola. I dok se Amerika ponosi svojim procesom ostvarivanja ustavnog prava pojedinaca, ova je specijalna policijska jedinica LAPD-a ono potrebno manje zlo koje osigurava građanima miran san te svakodnevnu sigurnost.

“Ludlow predstavlja one ljude koji stražare iz tame; on vidi stvari koje mi ne želimo vidjeti te nas čuva od zla iz te tame”, pojašnjava Stoff. “On čini stvari koje mi nismo sposobni obavljati, ali od kojih itekako profitiramo djelovanjem njegove policijske jedinice.”

“Ta specijalna policijska jedinica se sastoji od momaka koji pate u naše ime, pate kako mi ne bismo patili”, slaže se Lucas Foster. “Cijenim plemenitost ideje da postoje neki ljudi čiji su životi posvećeni sređivanju stvari koje nama ostalima omogućavaju da živimo mirno naše živote te da uživamo naše osobne slobode.”


Uspjehom filmova poput “Speed” i “Matrix” Keanu Reeves je postao jednim od najobožavanijih i ikoničnijih glumaca svoje gemeracije. Njegovi su filmovi ostvarili neizbrisiv trag u filmografskom krajobrazu te ga učinili jednim od najprepoznatljivijih lica na svijetu. U filmu Street Kings su Reeves te njegov manager/producen Erwin Stoff vidjeli priliku da se pozabave ozbiljnom ulogom s potpuno formiranom i osobnom izvedbom.

“Nakon inicijalnoga čitanja scenarija učinilo mi se da će ov uloga biti jedinstvena prilika za Keanua kao glumca”, prisjeća se producent Erwin Stoff. “On nije onaj tip glumaca koji očekuje da igra samo one uloge koje se od njega očekuju da ih dobije, i to je bilo znakovito za Keanua za cijele njegove karijere.”

“Bio sam iznenađen količinom nasilja koji je okruživao lika te dramatskim posljedicama koje su proizlazile iz toga”, pojašnjava Keanu Reeves. “Lik Ludlowa možemo promatrati ili kao nekoga tko ubija u ime zakona ili kao nekoga tko dostavlja pravdu. Dramatski, veliku cijenu plaća te je zato zanimljivo vidjeti kako će se to sve odigrati.”
 
Kako bi od Reevesa izvukao istinsku i vjernu glumačku izvedbu, Ayer je pokušao stvoriti svijet koji je bio ogrezao time stavljajući glumca u situaciju s mnogo fizičkoga realizma iz kojega bi trebao crpiti iskustvo. Tako je bio izložen kulturi Los Angelesa i nekim od njegovih najizazovnijih predjela.
 
“Ono što nam se činilo zanimljivim je Keanov odlazak u ghetto te njegovo poigravanje veoma realističnim organskim likovima sa snažnom izvedbom”, pojašnjava David Ayer. “U ovome se filmu ne sukobljava sa izvanzemaljcima ili robotima, u ovome se filmu sukobljava sa bandama, policajcima i policijskom korupcijom, tako da smo mu htjeli pomoći da osjeti dio toga svijeta kako bi proizveo psihički vjernu izvedbu. Bilo je nevjerojatno.”
 
Tom Ludlow je čovjek koji se u sebi sukobljava s mnogim demonima, ali i s demonima u stvarnome svijetu. Predani je policijski djelatnik koji ima dodisa s najtamnijim društvenim elementima dok se još nije oporavio od gubitka svoje supruge. Dubina je lika dala Reevesu priliku da živi u koži nekoga drugoga, osobe koja je jako drugačija od njega samoga.
 
“Lik Toma Ludlowa je zanimljivi psihički lik u koji Keanu treba ući”, pojašnjava Foster. “Keanu je poprilični pacifist u osobnome životu, a mi smo od njega tražili da igra izrazito tamnu osobu te je bilo zaista čudnovato gledati ga kako se nosi s tim izazovom.”

“Glumac sam, a sve to treba učiniti stvarnim, ali umišljanje ovoga svijeta ogrezloga o nasilje može biti opijajuće”, primjećuje Reeves. “Nasilje je temeljna sila a glumiti je pruža čudnu iluzije kontrole. Ludlow istupa korak naprijed i koristi nasilje kako bi došao do istine, ali kao što netko kaže u filmu ‘Krv neće oprati krv.’ Na kraju, nasilje ipak ništa ne može promijeniti.”


Kapetan Jack Wander je osoba veća od “života” koja je postepeno akumulirala veliku moć unutar LAPD-a. Znan je kao čovjek koji postiže rezultate i njegova policijska jedinica ima zapise o tome kojima može te navode i dokazati. Svoje ljude vodi s mahnitim samopouzdanjem te servira intezivnu psihologiju svojim sljedbenicima.

Unutar njegove jedinice postoji određeni vid bratstva, lojalnosti te protektcionizma obiteljskoga tipa. Iako sama jedinica često prelazi preko zakona i ide često izvan njegovih granica, odanost ljudi i njihova posvećenost svome šefu nikada nije bila upitna – zovu ga “kralj Wander”.

“Radeći na razvijanju ovih likova, uvijek sam zamišljao Wandera kao oca neke disfunkcionalne obitelji”, pojašnjava David Ayer. “U svim disfunkcionalnim obiteljima uobčajeno imate oca koji vas podučava kako je izvanjski svijet ružan, dok unutar vlastitoga doma uvijek možete računati na ljubav. On ih uvjerava da je ono što oni rade za njihovo dobro te na taj način primjenjuje vrstu psihologije zlostavljanja.”
 
Kako bi ulogu Jacka Wandera oživjeli, filmaši su trebali nekog jakoga glumca koji će lako moći isnjedriti lik intenzivnog i karizmatičnog čovjeka koji je sposoban voditi ljude uz nepomućenu vjernost. Želja im se ostvarila kada su uspjeli pridobiti dobitnika Oscara Foresta Whitakera, komu je snaga junaka i njegovo samopouzdanje istoga trenutka bilo od presudne važnosti.

“Meni je Wander samo neki tip koji se pokušava brinuti za nekoga koga smatra obitelji”, pojašnjava Whitaker. “On živi prema svome načelu te se osjeća pravedničkim kada stječe moć.”

U samome filmu Wader je kapetan LAPD-ov specijalizirane jedinice koji je na dobrome putu da postane zapovjednik. Čini se da napredovanje u njegovoj karijeri ništa ne može zaustaviti. U trenutku kada kapetan Biggs, član Unutarnje kontrole, krene njuškati oko ispravnosti cijele jednice te postavljati pitanja koja se tiču protokola i metoda koje jednica koristi, Ludlow kreće zaštititi svoga mentora i svoju obitelj protiv bilo koga tko ih pokušava ugroziti. Međutim dok se Wander i njegovi ljudi nalazi izvan okova zakona, time se ujedno susreću i oči u oči sa ružnim društvenim istinama.
 
Nakon što Ludlow započne istraživati ubojstvo svoga prijašnjega partnera, detektiva Terrencea Washingtona, istovremeno počinje shvaćati i razmjere korupcije u policijskim redovima te nakon toga počinje na Wandera i svoju braću gledati drugačijim očima. Whitaker tumači da “nakon što je pogledao tami u oči, a dodatno i sa činjenicom smrti vlastite žene, čini mi se da je Ludlow neko vrijeme bio u potpunosti umrtvljen. Nakon što se pojavljuje u nekim implikacijama vezanima uz Washingtonovo ubojstvo započinje uistinu istraživati svoj vlastiti život koji je ispresijecan sa mojim te se mora osigurati da zadrži jaku poziciju kako bi moj svijet održao na mjestu.” Wanderove su metode postizanja svoje vrste pravde nezaboravljive, a Ludlow mu služi kao osoba koja ih provodu te kao njegov sin miljenik. Whitaker promjećuje da je “Ludlow najbliži član Wanderove obitelji te ako on padne, mogla bi se srušiti cijela kula od karata.”

U svojoj je ilustrativnoj karijeri Whitaker igrao brojne uloge policajaca i na malom i na velikome ekranu te je u ovaj projekt krenuo sa svekolikim i značajnim znanjem o tome kakav je unutrašnji rad policijske jedinice. Ujedno je materijal za rad na ovome filmu crpio i iz osobnoga iskustva na ulicama Los Angeesa. “Glumio sam policajca u “The Shield” godinu dana te sam u sklopu tog bio u mnogim ophodnjama te prošao iznimno složene oružane obuke, tako da se može reći da sam proveo istraživanje. U osobnome sam iskustvu, odrastajući u LA-u, upoznao i suprotnu stranu. Znam kako je kad bace ljude na pod i uperu u njih svjetla, znam jer sam i sam bio tu kada se to događalo. Znam što ti kažu kada te hapse, tako da mi se čini da sam proveo i više istraživanja nego li što je bilo potrebno te više nego li svi drugi.”
 
Forest Whitaker i Keanu Reeves su radili sa Davidom Ayerom prije produkcije na brušenju komunikacije između ovih dvaju likova i povezanih duša. “Kada smo uvježbavali, imao sam privilegiju da vidim Foresta i Keanua po prvi puta zajedno te sam dobio mogućnost da budem prisutan kada se stvarala odlična kemija. Nikada ne možete znati kako će se stvari odvijati kada glumce spojite da zajedno igraju jer ipak smo na kraju krajeva svi mi obični ljudi i svi smo izrazito kompleksni. Istoga trenutka kada su sjeli jedan pokraj drugoga i kada su počeli odrađivati scenarij i dijaloge, bilo je jasno da će biti nevjerojatna kombinacija.”
 
“Mislim da je Keanu odličan u filmu i da je glumac s kojim drugi glumci vole raditi”, komentira Whitaker. “Publika može zajedno s njime putovati do nekih uistinu tamnih mjesta jer je on onaj tip glumca kojemu se vjeruje.”
 
“Meni je ovaj film u biti o odnosima ovih dvojice likova te su obojica savršeni i uživam ih gledati”, priznaje na Lucas Foster. “Hrane jedan drugoga te mi se čini da smo uspjeli uloviti dosta magije između ove dvojice glumaca koji su vlastiti likovi u određenim trenucima.”


Kapetan iz Unutarnje kontrole James Biggs supostoji između dvaju svjetova korporacijske policije te policajaca koji patroliraju ulicama. U trenutku kada se Biggs pojavljuje u filmu po prvi puta čini nam se varljivim i podmuklim, kao da želi smjestiti Ludlowu, Wanderu i cieloj jedinici. Njegov lik propituje vrste sivoga na tradicionalnome moralnome krajobrazu ljudskoga bića. Preko bezbrojnih ispitivanja i pritisaka, Biggs se pojavljuje kao postranjski igrač u Ludlowovom raztrežnjivanju.
 
“Biggs je bio jedan od najtežih likova koji smo trebali dobrano raslojiti u filmu”, prisjeća se David Ayer. “On je već više samosvjestan čovjek koji dobro razumije siva područja u ovome svijetu, međutim nije ciničan te je uvijek iznimno pametan i pragmatičan.”
 
Za ulogu su Biggsa filmaši potražili pravoga glumca u Britancu Hughu Laurieu. Laurie koji je svoju slavu zaradio glumeći u popularnoj televizijskoj seriji “House” bio je zainteresiran i za materijal i za ideju koja je ležala izvan zone udobnosti.
 
“Ovaj je film bio preveliki zalogaj a da bi ga se odbilo”, pojašnjava. “U potpunosti sam oduševljen filmom Training Day te smatram da je David iznimno bistar i zanimljiv pisac i režiser, a i samome mi se James Ellroy oduvijek sviđao. Bila je to odlična prilika za raditi sa ovom iznimnom glumačkom postavom u okruženju koji baš i nije tipičan za mene. Nakon što sam glumio jednog te istoga lika zadnje tri godine, bilo je stvarno već i vrijeme i zadovoljstvo da se okušam u nečem novome.”
 
Laurie je također bio zainteresiran za temu filma, temu koja postavlja pitanja etičkoga i moralnoga u ljudima koji se moraju baviti tamnom stranom ljudske prirode. “Priča ima jako veliki broj sjenovitih dijelova, sa velikim brojem sjenovitih likova koje nije baš najlaše locirati na moralnoj skali vrijednosti. Čini se da Los Angeles sebi dopušta određenu dozu moralne sivosti.”

I dok Biggs zasigurno namjerava i sam napredovati u svojoj karijeri, postaje moralni prvak za Ludlowa. “Dok je Ludlow koristan Biggsu, Ludlow je duša za koju se vode bitke”, pojašnjava Laurie. “Bez obzira na nasilje i okrutnu prirodu zarađivanja za život, Ludlow je naravno naivan i nevin junak. On je duša za koju se mi ostali borimo.”

David Ayer je bio impresioniran Laurievom izvedbom i predanošću kompleksnostima svoga lika. “Hugh je poduzeo i određena istraživanja kako bi bolje razumio politiku i psihologiju odjela. Tu je u biti u pitanju britanski glumac koji dolazi iz europske škole glume koji se uistinu uspjeva transformirati u kapetana LAPD-a.”

Laurie je bio impresioniran gumačkom izvedbom svojih kolega Reevesa te Whitakera. “Iako je Forest najdivnija osoba s kojom se može raditi, na pucket prstiju je sposoban u sebi prizvati najneobičnije rezerve fizičke prijetnje i moći. Kenu je često igrao junake za koje navijate i koje simpatizirate, a i on je jednako tako sposoban povući sve od sebe na temelju tih rezervi kada se radi o vrlo mračnoj i zastrašujućoj stvari.”
« povratak Petar Popovski
© 2003 popcorn.hr