VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: TRANSPORTER 3 / TRANSPORTER 3

HRVATSKI NASLOV:
TRANSPORTER 3
NASLOV ORIGINALA:
TRANSPORTER 3
ŽANR:
Akcijski
GLAVNE ULOGE:
Jason Statham, Francois Berléand, Natalya Rudakova, Robert Knepper, Jeroen Krabbe...
CREW:
Režija: Olivier Megaton
Scenarij:Luc Besson i Robert Kamen
Producenti: Luc Besson i Steve Chasman
DATUM IZLASKA:
26.02.2009.
TRAILER:
TRANSPORTER 3
WEB:
TRANSPORTER 3
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu najavu

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Najava: TRANSPORTER 3 / TRANSPORTER 3

Najava: TRANSPORTER 3 / TRANSPORTER 3 TRANSPORTER 3
(TRANSPORTER 3) Release date: 26.02.2009.

Frank Martin je u mirovini? Nezamisliva ideja za njegove obožavatelje. I jednako nezamislivo za mafijaše koji ga namjeravaju vratiti u igru, htio on to ili ne. Kada se nađete licem u lice s čovjekom poput Johnsona (Robert Knepper), ono što vi želite uglavnom nije bitno. Frank Martin nađe se s novom eksplozivnom narukvicom na ruci, zbog koje se ne može udaljiti više od 10 metara od svog dragocjenog auta, jer ce inače eksplodirati.
TRANSPORTER 3 / TRANSPORTER 3

To djeluje kao sasvim dovoljan razlog da krene u Odessu kako bi dostavio tajanstveni paket, i da putem trpi tajanstvenu ženu u svom autu: mladu i bezbrižnu Valentinu. „Velika novost u ovom trećem nastavku je stvarna opasnost u kojoj se Frank nalazi,“ kaže redatelj Olivier Megaton. „Po prvi puta u svojoj karijeri, Frank se suočava sa zastrašujućim protivnikom koji postavlja nova pravila igre. I po prvi puta se zaljubljuje, zbog čega se dovodi u još veću opasnost.
Kada se držao distanciran, Frank je bio samo hladan stroj. No, zaljubljen je puno ranjiviji. Dopušta si da pokaže emocije, i više od ičega, odbija ostaviti Valentinu kako bi spasio sebe. Ulozi su puno veći, što njegovom liku daje novu dimenziju, i u ovom trokutastom sukobu zaista bivamo uvučeni u napetost odličnog akcijskog filma.“

Uz Coreya Yuena, koji je radio sa Jet Lijem i Jackie Chanom prije nego se preselio na Zapad kako bi radio koreografiju filmova Lethal Weapon 4, X-Men, Transporter i Transporter 2, te Kiss of the Dragon, kao koordinatora scena borbe, Olivier Megaton kaže da mu cilj „nije bio snimiti scene koje nalikuju na one iz petnaestak posljednjih akcijskih filmova. Uvijek se trudim napraviti nešto svježe i u potpunosti izmisliti scene koje ću snimiti. Ideja je bila napraviti korak unaprijed sa serijalom. Na primjer, u sceni u Ottovoj garaži, iako se Jason Statham bori sa svime što mu je nadohvat ruke, daleko smo od poznatog stila Jackie Chana.“

Ta scena, u kojoj Statham izvodi divnu „strip-tučnjavu“, ujedno pruža Olivieru Megatonu priliku da prezentira impresivne mišiće Jasona Stathama, koji je prije snimanja bio na strogom režimu prehrane. „U posljednjih godinu dana, Jason se jako trudio da dovede tijelo u iznimnu formu. Gubitak težine mu se vidi na licu, i daje mu snažniju karizmu. Očito, pokušali smo maksimalno iskoristiti njegovu atletsku građu. Ideja iza scene tučnjave tijekom koje se on skida je bila pokazati Valentini da Frank nije običan priprosti nasilnik. Ne samo što je vješt borac, već i ima to tijelo iz snova, a upravo ju to prvo privuče. I sasvim je logično da to ujedno bude privlačno ženskom dijelu publike.“

Još jedna scena u kojoj će gledatelji uživati je konačni obračun između Franka i Johnsona, eksplozivni rasplet igre koju igraju kroz cijeli film. „Htio sam biti osigurati da u toj borbi bude očito da je Frank naišao na sebi ravnog,“ kaže Robert Knepper, „da postoji mogućnost da Frank u ovom filmu pogine, da je to sukob dvojice gladijatora. Ono što mi je to uvelike olakšalo je činjenica da je Corey Yuan radio scene, i da se neće raditi o sukobu čiste brutalne snage, već više o sukobu umova sa primjesom Istočnjačke filozofije. Prije par godina sam proučavao Tai Chi i sjećam se da je bio zasnovan na prikazima životinja, i da sam ja neprestano pomišljao na bogomoljku, kako se kreće i kako naglo napada. Većinu te scene borbe sam mogao odraditi, no bio je taj jedan potez za koji sam rekao Coreyu da mi definitivno treba dvojnik. Snimali smo tu scenu dva dana i bilo je to prilično iscrpljujuće, no istovremeno uzbudljivo jer uspijevate pronaći nevjerojatnu zalihu energije i ponavljate scenu. Stvarno se osjećate kao da ste na Olimpijskim igrama.“

Nakon golemog uspjeha prve dvije Transporterove pustolovine – više od 1.5 miliona gledatelja u Francuskoj, te sa svjetskom zaradom od preko 50 miliona dolara – treći nastavak je morao podići akcijske scene na dosad neviđeni nivo. „U filmovima Transporter 1 i 2, su akcijske scene prosječno trajale 30-40 sekundi. Od tada, filmovi poput Bourneove trilogije ili Domino Tonya Scotta su predstavili žešću akciju. Pa smo bili prisiljeni, usprkos manjem budžetu, slijediti te filmove i pokazati da i mi možemo podići razinu akcije. Možda nismo imali 75 miliona eura na raspolaganju, no imali smo i više nego dovoljno ideja!“
(Olivier Megaton)

Uz zahtjevan raspored snimanja koji se protezao od 18. veljače do 9. srpnja 2008, Transporter 3 donosi nebrojene akrobacije, jurnjave i tučnjave, koje Franku Martinu nisu ostavljale trenutka odmora.

Glavno oružje u borbi da se drže rasporeda i unutar raspoloživog budžeta je bio iznimno precizan nacrt koji je producirao Jonathan Delerue (Hitman, Frontiers). „Obzirom na broj akcijskih scena u filmu, nismo mogli gubiti vrijeme tijekom snimanja, stoga je bilo ključno da svatko od ekipe ima jasnu sliku što radimo. Na kraju, sve što vidite u filmu je bilo u originalnom nacrtu.“
(Olivier Megaton)

Kada su u pitanju akrobacije, u igru ulazi još jedan stručnjak: Rémi Julienne, čiji raniji projekti uključuju šest filmova o Bondu, većinu Belmondovih filmova i, više nedavno, film Da Vincijev Kod. Redatelj kaže, „S Rémijem nam je cilj bio biti što je moguće više inovativni, bez da koristimo išta što je on već prije radio na drugim filmovima. Sve utrke automobilima su snimane pri stvarnim brzinama, bez modela, kako bi uhvatili ritam i inerciju auta koji se okreće.“ Za razliku od većine suvremenih akcijskih filmova, kompjuterska animacija je korištena što je manje moguće, te je većina akrobacija izvedena na snimanju. „To je trenutak kada morate smisliti nove ideje. Kako skočite automobilom na vlak bez da ga uništite? Kako ga skliznete niz kamion? Svaki dan je predstavljao novi izazov i većina rješenja su smišljana na licu mjesta. Upravo zato je snimanje bilo toliko uzbudljivo i toliko zabavno.“ (Olivier Megaton)

Većina scena jurnjave su strukturirane poput akcijskih simfonija, što je rezultiralo uništenim branicima, vrtoglavim letom helikopterom, te čak jurnjavom specijalnim mini terencem po ulicama Marseillea.

Kao i u prva dva nastavka serijala, Transporter 3 ujedinjuje Franka (Jason Statham) sa francuskim inspektorom Tarconijem (François Berléand). Jedini Francuski glumac u ekipi oduševljen je ponovnom suradnjom sa svojim Britanskim kolegom – „Svaki puta padnemo jedan drugom u zagrljaj“ – iako ga uzrujava dvojezičnost uloge. „Prvih par dana mi je uvijek najteže jer je moje poznavanje Engleskog prilično slabo, a i ne glumim na isti način na Engleskom kao na Francuskom. Naglasak pada na druge riječi. To znači da moram raditi sa jezičnim trenerom, i to je jedan od rijetkih trenutaka kada sam zapravo nervozan na snimanju.“

Osim njega, tu su dvoje glumaca koji su novi u Transporter serijalu. Jedno od njih je filmski zlikovac kojeg glumi Robert Knepper, širom svijeta poznat kao T-Bag iz serije Prison Break, kojeg smo nedavno mogli gledati u filmu Hitman. „Nevjerojatna stvar kod Roberta Kneppera,“ kaže Olivier Megaton, „je što, osim njegove očite karizme, on posjeduje vrlo specifičan način kretanja i govorenja. A kada imate sreću raditi sa glumcem njegovog kalibra, svaki detalj ulazi u igru. On je smislio svaki mogući detalj ponašanja svog lika, kako bi stvorio tog zapanjujuće nervoznog tipa. Pokazao sam mu što približno želim filmom Phone Booth, specifično, načinom na koji Kiefer Sutherland nježno razgovara sa Colinom Farrellom, iako mu zapravo uništava život. Uz takvog nadarenog glumca, Jason se našao u nezgodnom položaju. Sjećam se prvog dana snimanja, kada su se prvi puta upoznali. Jason je odmah osjetio da je Knepper povisio uloge, i odgovorio je na isti način.“

I zaista, u pripremanju za ulogu – i fizičkom i mentalnom – Robert Knepper ništa ne prepušta slučaju. „Složenost lika je ono što me privlači. Prije mnogo godina, na tečaju glume, veliki učitelj Bill Esper je znao reći, „Ne glumiš liječnika kao liječnika, niti zlikovca kao zlikovca. Glumiš zlikovca kao junaka. Moraš u svom umu i svom srcu biti siguran da je to što radiš ispravno. Jer ako radiš nešto što znaš da je loše, nećeš moći živjeti sa sobom. Nekako, u njihovim umovima, ti ljudi opravdaju svoja djela.“ A ne mogu zamisliti nekog poput Johnsona da ne može živjeti sa svojim djelima. Upravo suprotno, mislim da je on veliki domoljub i da zaista u svom umu vjeruje da radi nešto – vladin prljavi posao – za dobrobit svoje zemlje i čitavog svijeta.zamislio sam da je odrastao u tipičnom dosadnom predgrađu u Americi, i da je oduvijek znao da je namijenjen nečem mnogo većem od njegovog malenog grada. Vjerojatno je školovan na Yaleu ili Harvardu, visoko obrazovan i sofisticiran. Kada smo snimali film Hitman, neprestano sam mislio na Putina, a za Johnsona sam neprestano vidio nekog lik Američkog diplomata kojeg su poslali u Irak, koji je izašao iz aviona i izgledao kao običan poslovni čovjek; baš kao što Johnson izgleda u filmu, u lijepom odijelu, uredan, kao da se sprema kandidirati za predsjednika. To je Johnson u filmu. Vrlo elegantan. On bi puno radije sjeo popričati o nekoj knjizi iz 18. stoljeća nego izvadio pištolj da vas ubije.“

Natalya Rudakova, poznatija kao Sasha, donosi dašak ženstvenosti ovom vrlo muževnom svijetu. Opažena od strane Luca Bessona dok je prelazila ulicu u New Yorku, ona ulogom u filmu Transporter 3 ostvaruje svoj filmski debi. „Hodala sam po ulici i srela Luca, koji me pitao dali bi pokušala sa lekcijama glume, koje su se pokazale super. Nakon toga sam došla na audiciju. To je bio prvi puta da sam stala ispred kamere. Tresla sam se cijelim tijelom od nervoze.“ Oliviera Megatona je upravo ta svježina oduševila jer je savršeno odgovarala spontanosti Sashinog lika, Valentine koju on opisuje kao „potpunu suprotnost Franku, koji posjeduje toliku samokontrolu. Ona živi za trenutak. Raditi sa glumicom bez iskustva je pomalo poput režiranja djeteta čija svježina i neiskustvo su najvažniji za ulogu.“ „Valentina obožava život,“ dodaje Sasha. „Ona je, poput većine suvremenih mladih djevojaka, pomalo luckasta. A kao jedini ženski lik u filmu, donosi mu spontanost i malo začinjenosti. Ona je pravi vulkan, i bez nje bi nam postalo dosadno, zar ne?“
« povratak Petar Popovski
© 2003 popcorn.hr