VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: NEBESA / Up

HRVATSKI NASLOV:
NEBESA
NASLOV ORIGINALA:
Up
ŽANR:
Animirani
GLAVNE ULOGE:
Jordan Nagai, Edward Asner, Christopher Plummer, John Ratzenberger
CREW:
Režija: Pete Docter
Scenarist: Pete Docter
Producenti; John Lasseter, Andrew Stanton, Jonas Rivera, Denise Ream
DATUM IZLASKA:
6.08.2009.
TRAILER:
Up
Up Trailers & Video Clips (18 videos)
WEB:
Up
KOMENTARI:

Re: NEBESA / Up
ah nakon ovakve najave dođe mi da opet film skinem i pogledm ga :-)
Komentar: mladjo 14.07.2009.

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Najava: NEBESA / Up

Najava: NEBESA / Up NEBESA
(Up ) Release date: 6.08.2009.

Walt Disney Pictures i Pixar Animation Studios će u najnovijoj fantastičnoj komediji „Nebesa“, gledatelje povesti u daleka nebeska prostranstva na jednu od najzabavnijih pustolovina svih vremena. Predstavljen u Disney Digital 3D trodimenzionalnoj tehnici, „Nebesa“ prati poletnu priču o 78. godišnjem prodavaču balona Carlu Fredricksenu, koji napokon ispunjava svoj životni san o velikoj pustolovini kada zaveže tisuće balona za svoju kuću i odleti u divljine Južne Amerike.
NEBESA / Up

No, on prekasno otkriva da se na put ukrcala i njegova najveća noćna mora: pretjerano optimističan osmogodišnji izviđač imenom Russell. Njihovo putovanje u izgubljeni svijet, gdje će susresti neke neobične, egzotične i iznenađujuće likove, je puno urnebesnosti, emocija i divlje maštovitih pustolovina.
Film je režirao Pixarov veteran Pete Docter, koji se pridružio studiju 1990, kao tek treći animator u ekipi. Uz Lassetera i Andrewa Stantona, Docter je razvio priču i likove za prvi Pixarov dugometražni film „Priča o igračkama“, na kojem je radio i kao supervizor animacije. Bio je crtač predložaka za 'Život buba“ te autor početne verzije priče za „Priča o igračkama 2“. Docter je ostvario svoj redateljski debi filmom „Čudovišta iz ormara“, koji je osvojio nominaciju za Oscara u kategoriji najbolji animirani film. Kao jedan od ključnih kreativaca Pixar Animation Studija, Docter je zaradio još jednu nominaciju za Oscara svojom originalnom pričom za Disneyev i Pixarov Oscarom nagrađeni hit „WALL•E“.

„Meni osobno, ono što film čini vrijednim gledanja je trenutak kada iz kina odete kući, a još uvijek razmišljate o filmu,“ kaže Docter. „Kada ne razmišljate o filmu samo cijeli sljedeći dan, već sljedećih godinu dana. Da vas neki film toliko dirne, on mora imati prave emocije koje će na neki način pronaći odjek u vašem životu. Tako da, iako su zvijezde filma možda čudovišta ili bube, vi se identificirate sa tim likovima na ekranu i razumijete što oni prolaze. Važno je imati tu osnovu u stvarnoj istini, i emotivnu povezanost sa likovima.“

„Osim humora, morate pokazati malo srčanosti,“ kaže Lasseter. „Walt Disney je uvijek govorio, 'Za svaki osmijeh, trebala bi biti jedna suza.' I ja vjerujem da je to istina.“ Autori filma su pronašli jako puno srčanosti za svoju najnoviju pustolovinu, istražujući ljubav koju je Carl dijelio sa svojom pokojnom ženom, te prijateljstvo koje se razvija između Carla i Russella. Zapravo, Carl otkriva da istinske pustolovine u životu nisu putovanja ili velika postignuća, već svakodnevni odnosi koje imamo sa prijateljima i obitelji.“

Glasovna postava „Nebesa“ donosi legendarnog glumca Eda Asnera, višestrukog dobitnika nagrade Emmy, u ulozi prodavača balona koji je postao pustolov Carla Fredricksena. Devetogodišnji Jordan Nagai ostvaruje svoj glumački debi ulogom odlučnog i voljnog Russella, pripadnika izviđačke skupine Istraživača Divljine,. Priznati glumac i dobitnik Emmya Christopher Plummer pruža bogatu glasovnu izvedbu kao Charles Muntz, propali junak opsjednut vraćanjem svoje reputacije. John Ratzenberger, Pixarov „talisman“; jedini glumac koji je posudio svoj glas svim dugometražnim filmovima koje je Pixar izdao, daje svoj glas građevinskom nadzorniku Tomu, koji pokuša nagovoriti Carla da proda svoju kuću. Muntzova pseća družina uključuje glasovne izvedbe Boba Petersona, Delroya Linda i Jeromea Ranfta.

„Nebesa“ su deseti film koji je izrodila suradnja Disneya i Pixara, koja je do sada proizvela nečuven niz iznimno uspješnih filmova, među kojima su „WALL•E“, „Juhu-hu“, „Auti“, „Izbavitelji“, „Potraga za Nemom“, „Čudovišta iz ormara“, „Priča o igračkama 2“, „Život buba“ i „Priča o igračkama“. Pixar sada ima devet od 25 najuspješnijih animiranih filmova ikada, koji su svi postigli prvo mjesto po gledanosti širom svijeta. „WALL•E“, „Juhu-hu“, „Izbavitelji“ i „Potraga za Nemom“ su svi osvojili nagradu Oscar za najbolji animirani film, nagradu uvedenu 2001 godine.

Docter kaže kako je puno naučio radeći na tih deset filmova. „Nikada ne postane ništa lakše,“ kaže redatelj. „Uvijek se nađe neki novi način na koji nas priča pokuša prevariti, zavarati nas da pomislimo da smo sve riješili. Samo uz puno prepravljanja; i prepravljanja, i prepravljanja, možete dobiti dobar film.“

„Još uvijek ne znamo sve,“ nastavlja. „No, dopuštamo si da napravimo poneku grešku. Kao što Ed Catmull kaže, 'ako negdje ne pogriješite, to znači da niste dovoljno riskirali.' Nadam se da nećemo nikada smatrati da smo postali stručnjaci, jer na svakom filmu naučimo nešto novo.“

Pixarova ekipa tehničkih čarobnjaka suočila se sa brojnim izazovima u kreiranju izgleda i širokog raspona akcije koje su autori željeli kako bi ispričali svoju priču onim stilom i opsegom koji je zaslužila.

„Jedan od najtežih zadataka na ovom filmu je bio stvaranje gomile balona koji nose Carlovu kuću do Južne Amerike,“ kaže Steve May, nadzorni tehnički redatelj na filmu. „Za film je bilo važno da baloni djeluju relativno realistično. Sami baloni se ponašaju na realističan način, iako je ideje kuće koja leti pomoću balona protivna zdravom razumu. Nismo fizičari, no jedan od naših tehničara je izračunao da bi bilo potrebno negdje od 20 do 30 miliona balona da zapravo podigne Carlovu kuću. Mi smo na kraju imali 20 622 balona za scenu polijetanja kuće, te 10 297 balona u većini scena samog leta. Broj varira od scene do scene, oviseći o kutu gledanje, udaljenosti i prilagođavanja veličine kako bi scena djelovala zanimljivo, uvjerljivo i vizualno jednostavna.

„Broj balona je bio tek početak,“ dodaje May. „Te tisuće balona moraju reagirati na fizičke sile kao što su uzgon i vjetar. Također, jedna od ključnih stvari za balone je bila da svi moraju reagirati na ostale balone. Dakle svaki od balona mora reagirati na 10 tisuća drugih balona. Povrh toga, svaki balon je pričvršćen za kuću užetom, i sva ta užad se mora sudarati međusobno i sa drugim balonima. Ta sva sudaranja stvaraju vrlo problematičnu složenu simulaciju. Zapravo, ovo je vjerojatno najsloženija simulacija uzajamnog djelovanja koju smo ikada imali u Pixaru, i naša ekipa zadužena za efekte je zaista imala pune ruke posla.“

Dodatno komplicirajući proces animiranja kuće koju u zraku drži gomila balona je činjenica da određeni period vremena, s kuće vise sami likovi. „Kada sam prvi puta pogledao snimke, to je vjerojatno bila najnevjerojatnija stvar na njima,“ kaže May. „Imate ta dva lika koji imaju najsloženiju odjeću koju smo ikada radili. Svaki lik je sam po sebi iznimno složen, a onda su još povezani užetom sa kućom koja visi na balonima, koji pak svi uzajamno djeluju jedni na druge. To je sve jedan sustav koji mora potpuno skladno funkcionirati. Pomaknete li jednu stvar, ona utječe na sve drugo.“

May i njegova tehnička ekipa morali su smisliti kako stvoriti grupne scene (za pseći čopor), kako simulirati tkaninu, te kako napraviti vodopad koji je tri puta veći od najvećeg vodopada na zemlji (Anđeoskih slapova u Južnoj Americi).

Jedinstveno u Pixaru i svijetu kompjuterske animacije, uloga glavnog snimatelja je podijeljena u dva zasebna posla. Patrick Lin je radio kao snimatelj zadužen za kameru, što je uključivalo nadziranje kretanja kamere i općeg rasporeda. Jean-Claude Kalache, Pixarov veteran sa 13 godina iskustva, je bio snimatelj zadužen za osvjetljenje. Blisko surađujući sa redateljima i ostalim članovima kreativnog tima, ova dvojica snimatelja su pomogli stvoriti nevjerojatan osjećaj veličine, opsega i pustolovine koji donose „Nebesa“.

„Pete je za ovaj film imao jedinstvenu viziju, i htio je vrlo kazališni pristup rasvjeti koji bi mu dao visok stupanj kontrole,“ kaže Kalache. „To je uključivalo naglašavanje radnje svjetlom, fokusiranje na dijelove gdje su likovi, a zatamnjenje onih dijelova u koje nismo željeli da gledatelji gledaju. Kada radite film na koje se kamera kreće u svim smjerovima, osvjetljenje je veliki izazov jer svaku scenu treba sagledati kao da će ju gledatelji vidjeti iz toga kuta.“

Patrick Lin i njegova ekipa su se hrvali sa problemima kompozicije kao što su likovi golemih glava, scene u kojima se istovremeno nalaze iznimno visoka ptica i maleni psi, te epske scene zračnog broda i pasa u dvokrilcima. Ljubitelj klasične Japanske kinematografije, Lin je inspiraciju pronalazio u filmovima legendarnih redatelja kao što su Kurosawa (konkretno, njegov film „Ikuru“), i Ozu, koji je često koristio minimalistički pristup, i snimao sa jednom 50mm lećom.

„Cilj nam je bio osigurati da naša upotreba kamere prati emocije likova,“ kaže Lin. „Na početku filma, sve nas vodi prema trenutku u kojem se Carl izolira od svijeta. Pomoću kinematografije smo pojačali taj osjećaj izoliranosti. Kako njegov život zaista stoji na mjestu, snimali smo te scene jednom 50mm lećom. I u sceni u kojoj se Russell prvi puta pojavljuje očita je podjela na ekranu, kojom se Carla odvaja od drugih likova. Kamera se zapravo počinje kretati tek u trenutku kada se pojavljuju baloni, a kuća se podiže u zrak; trudimo se pratiti emocije te akcije.“
Lin i njegova ekipa su posebno uživali raditi na uzbudljivoj sceni borbe na zračnom brodu pred kraj filma. „Mislim da je ovo najbolja borba dvojice staraca u povijesti filma. Zračni brod protiv kuće. Carl sa svojim štapom, a Muntz oboružan velikim mačem. Scena je zahtijevala puno ručnog snimanja jer imamo vrlo dinamične pokrete likova.“



3D – PRVI PUTA U POVIJESTI PIXARA
Podizanje kompjuterske animacije u potpuno novu dimenziju

„Nebesa“ donose potpuno novu dimenziju iskustvu uživanja u Pixarovom filmu, kao prvi Pixarov film koji je izdan u Disney Digital 3D tehnologiji. Time započinje novo doba uzbudljivih mogućnosti za animacijski studio koji je prije 14 godina gledateljima predstavio prvi ikada kompjuterski animirani film, i kojeg cijela filmska industrija prepoznaje i cijeni zbog odličnog pripovijedanja, tehničke virtuoznosti i pedantnoj pažnji koju posvećuju detaljima.

Prema riječima redatelja Petea Doctera, upravo je John Lasseter predložio da „Nebesa“ snime 3D tehnikom. „Stoga smo osnovali potpuno novi odjel,“ kaže Docter. „Taj novi odjel je uzeo pripovjedačke elemente kojima smo se mi koristili, i pokušali su smislili kako mogu dubinom slike na drugi način ispričati tu priču.“

„Na primjer, na početku filma, Carl ima svoju rutinu i živi u toj malenoj kući,“ nastavlja Docter. „Željeli smo dočarati klaustrofobičnost te situacije pa smo sve namjerno učinili manje dubokim. Očit je kontrast sa kasnijim scenama kada stignu u Južnu Ameriku. Tamo smo željeli taj osjećaj prostranosti; da doslovce osjetite puhanje vjetra na licu, pa smo maksimalno iskoristili dubinu scene. Na trodimenzionalnost gledamo kao na još jednu boju u našoj paleti,“ kaže Docter.

Predvodeći trud da „Nebesa“ budu prvi Pixarov film predstavljen u Disney Digital 3D™ našao se Bob Whitehill, veteran projektiranja koji se studiju pridružio prije pet godina. Na ovom filmu je nosio naslov stereoskopskog nadglednika.

„Mislim da su 'Nebesa' možda jedan od najboljih 3D filmova ikada snimljenih, iz jednostavnog razloga što je kompozicija i projektiranje toliko realno napravljena,“ kaže Whitehill. „Izbor leća kamere zaista u potpunosti iskorištava mogućnosti koje pruža Z os, i imamo te divne scene u džunglama Južne Amerike gdje su u prvom planu postavili grmove i lijane koji su izvan fokusa. Oni stvaraju dojam divnog prozora kroz koji možete gledati u taj svijet i uživati u zabavnim likovima.“

Surađujući sa autorima, Whitehill i njegova ekipa razvili su „dubinski proračun“ kako bi smislili optimalnu i najučinkovitiju primjenu trodimenzionalne tehnike u filmu. 3D je postala vizualno pomagalo kojime su autori pričali priču, i približavali likove gledateljima.

„Kada Carl izgubi svoju ženu, on se povlači iz života, a kompozicija filma postaje vrlo plošna,“ objašnjava Whitehill. „Leće su malo izduženije, a Carl je postavljen pri vrhu kadra kako bi djelovao skučeno i klaustrofobično. U tim scenama, smanjili smo upotrebu dubine. Koristili smo dubinu Z osi kako bi pomogli ispričati priču o muškarcu koji je doslovce izgubio središte svog života, i koji se povlači od svijeta. Kada smo prikazivali Carla i Ellie u mlađim danima, pojačali smo dubinu kako biste mogli osjetiti prostranost i slobodu pustolovine. A kasnije, kada on krene na svoju veliku pustolovinu, smo zaista maksimalno upotrijebili mogućnosti koje pruža dubina. Zaista je zapanjujuće preskočiti sa scene Carla zarobljenog u svojoj kući do scene duboko u džunglu usred njegove velike pustolovine.
« povratak Petar Popovski
© 2003 popcorn.hr