VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: COCO CHANEL / Coco avant Chanel

HRVATSKI NASLOV:
COCO CHANEL
NASLOV ORIGINALA:
Coco avant Chanel
ŽANR:
Drama / Biografski
GLAVNE ULOGE:
Audrey Tautou, Benoît Poelvoorde, Alessandro Nivola, Marie Gillain
CREW:
Režija: Anne Fontaine
Scenarij: Anne Fontaine po knjizi Edmonde Charles-Roux
DATUM IZLASKA:
27. KOLOVOZA
TRAILER:
Coco avant Chanel
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu najavu

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Najava: COCO CHANEL / Coco avant Chanel

Najava: COCO CHANEL / Coco avant Chanel COCO CHANEL
(Coco avant Chanel) Release date: 27. KOLOVOZA

Djevojčica iz središnje Francuske koja sa sestrom svake nedjelje u sirotištu uzaludno iščekuje dolazak svog oca. Pjevačica lošeg glasa koja hrabro nastupa pred začuđenom publikom.Švelja koja porubljuje robu u provincijskom krojačkom salonu. Kurtizana premršavog tijela koja uspijeva pronaći utočište kod Etiennea Balsana. Ljubavnica koja zna da neće postati „ničija žena“, čak ni žena Boya Chapela koji ju je neizmjerno volio. Buntovnica koju su gušile konvencije njezinog vremena i koja se odijevala u košulje svojih ljubavnika. To je priča o Coco Chanel.
COCO CHANEL / Coco avant Chanel

Iz suradnje Haut et Court, Cine@, Warner Bros. France i Films Distribution dolazi film Coco Chanel, sa Audrey Tautou (Amélie, Da Vinci Code) u naslovnoj ulozi. Film Coco Chanel će režirati Anne Fontaine (La Fille de Monaco/The Girl From Monaco) prema scenariju koji su napisale Anne Fontaine i Camille Fontaine, uz suradnju Christophera Hamptona (Dangerous Liaisons), djelomično temeljenom na L'irrégulière Edmondea Charlesa-Rouxa. Producenti filma su Philippe Carcassonne (Le Fille de Monaco/The Girl From Monaco), Caroline Benjo (Entre les murs/The Class) i Carole Scotta (Entre les murs/The Class).
Redateljica Anne Fontaine dugo je vremena fascinirana likom Coco Chanel. „Nije me toliko zanimala moda, koliko karakter te iznimne žene,“ kaže Fontaine. „Posebno me dirnula činjenica da je svoj uspjeh ostvarila samostalno. Toj djevojci, porijeklom iz siromašnog, seoskog dijela Francuske, neobrazovanoj no obdarenoj iznimnom osobnošću, bilo je naprosto suđeno da živi ispred vlastitog vremena.“

Godinama nakon buđenja njenog interesa, napokon joj se pružila prilika da snimi film o legendarnoj modnoj ikoni. „Morala sam razmisliti želim li se zadržati na prvom dijelu njenog života; godine obučavanja, i svega što se događalo prije nego je ona sama shvatila kakva ju blještava sudbina očekuje,“ objašnjava redateljica. „Stoga, vratila sam se proučavanju njene biografije koju je napisao Edmonde Charles-Roux, Chanel and Her World: Friends, Fashion, and Fame. Druga stvar koja je bila ključna je bio pronalazak glumice koja bi mogla utjeloviti takav lik, a ne nekoga tko bi bio blijeda kopija Chanel.“

Fontaine je pronašla utjelovljenje Chanel u glumici Audrey Tautou. „Tijekom mog prvog susreta sa Audrey, zapanjila me njena volja, smjelost, i snaga njenog pogleda kojim prodire kroz ljude,“ prisjeća se Fontaine. „Chanel je gledala sve oko sebe. Njena kultura nije bila izgrađena na znanju, već na opažanju. Kada sam upoznala Audrey, nisam još bila napisala niti jednu rečenicu scenarija, no znala sam da ako bi mi ona iskazala povjerenje, a produkcija pristala da se film bavi godinama njenog naukovanja, da sam bila spremna na pustolovinu svog prvog povijesnog filma.

Chanel je u jednakoj mjeri fascinirala Tautou, i iako je ideja uloge dugo vremena bila prisutna, tek ju je Fontaineina vizija privukla. „Potajice sam se nadala da će mi netko pristupiti sa ponudom specifičnog kuta gledanja, jer me suvremenost ovog lika; njen duh i položaj koji je osigurala ženama, iskreno zadivljuje,“ kaže Tautou. „Osim toga, kada mi je Anne Fontaine objasnila kako misli pristupiti temi, odmah sam pristala.“

„Anne mi je dopustila da razvijem karakter Coco Chanel istražujući različite aspekte ove uloge, nijansirajući emocije, istovremeno bivajući krhka i simpatična te ponosna i dominantna,“ nastavlja glumica. „Činjenica da ovaj film režira jedna žena već predstavlja veliku prednost u izražavanju činjenice koliko je u to vrijeme bilo teško biti 'slabiji spol'. Inteligencija Anne Fontaine, njena profinjenost, i njena vizija kako je zamislila lik i priču su bili ključni za njenu režiju filma.“

Kako bi osigurala uspješan završetak ovog ambicioznog projekta, te vjerno prikazala rane godine života Coco Chanel, Fontaine je odlučila okupiti priznate i iskusne vođe kreativnih djela. „Ovo je prvi puta da snimam povijesni film, pa sam željela raditi sa tehničarima koji imaju znatnog iskustva u svojim poljima,“ kaže redateljica.

Fontaine je dugo unaprijed radila sa svojom ekipom kako bi predložila pregled raznih velikih filmova iz povijesnog razdoblja u kojem se priča odvija. „Neki od njih su još uvijek klasici, dok su druge radili talentirani redatelji, no danas ih se smatra staromodnima,“ kaže Fontaine, dodajući, „Povijesni film je vrlo škakljiv žanr jer je previše lako upasti u zamku očijukanja sa konvencijama televizijskog filma. Od samog početka smo morali zauzeti vrlo čvrst stav protiv teških, slikovitih mana povijesnih filmova.“


Dizajner produkcije Oliver Radot, koji je odgovoran za dizajn scena u filmovima The Lover, Queen Margot, Lucie Aubrac i Gabrielle (koji je osvojio Francusku nagradu César Award 2006). Za stvaranje ključnih kostima koji odgovaraju povijesnom periodu Chanelinog života koji film prikazuje, Fontaine se obratila Catherine Leterrier (dobitnica Francuske nagrade César godine 2000 i 2004), koja je svoj talent pokazala u suradnji sa Fontaine na njenom posljednjem filmu, The Girl From Monaco (La Fille de Monaco), kao i suradnjom sa slavnim redateljima kao što su Alain Resnais, Louis Malle, Robert Altman, Luc Besson, Jonathan Demme, André Téchiné, Bertrand Blier i Ridley Scott.

Prilikom dizajniranja kostima je bilo ključno pokazati utjecaje koji su s vremenom oblikovali poznati CHANEL stil. „U svijetu mode, svaki dizajner ima vlastite kodove boje, linije i materijala,“ nastavlja Leterrier. „CHANEL stil je prepoznatljiv na prvi pogled. Kao što je Karl Lagerfeld prilagodio izgled CHANEL odjeće suvremenom vremenu, ja sam ga prilagodila prošlosti, dizajnirajući neke rane modele koje je Chanel mogla stvoriti i koji su mogli oblikovati njen kasniji stil. CHANEL je prepoznatljiv po svom kroju, gipkom načinu padanja tkanina, i savršenoj jednostavnosti apreture. Kostimi koje smo izradili za film morali su biti dostojni preciznih standarda visoke mode.“

Leterrier je za film organizirala privremeni krojački studio, koji je neprestano radio kako bi uspjeli stvoriti brojne kostime potrebne za snimanje. „Za scene u kojima ima mnogo statista; plesnu dvoranu, trkalište, kazalište, osim brojnih kostima smo napravili gotovo 800 različitih šešira, koje su izradili dvoje vrhunskih kitničara, Stephen Jones i Pippa Cleator. Prije nego je izrađivala haljine, sama Chanel je bila uspješna kitničarka, a njeni šeširi su bili jednostavniji nego većina koja se izrađivala u to vrijeme. Ona se često znala smijati pretjerano kićenim šeširima koje su neke žene nosile: 'Kako uspijevaju misliti sa svime time na glavi!'“

Jedan od većih izazova je bilo integriranje suvremenijih stilova u vremenski period kada ih je Chanel predstavila. „Imala sam poteškoće uklopiti eleganciju Chanelinog jednostavnog i fluidnog stila u raskošnu modu popularnu 1900 godine,“ objašnjava Leterrier. „Željela sam zadržati sve svu njenu ljepotu, od bluza koje su naglašavale poprsje, vrpci, čipke, perja i nabora, no istovremeno pokazujući pretjeranost i kićenost u snažnom kontrastu sa čistim i jednostavnim linijama koje je uvela Chanel.“

Za završnu scenu modne piste, Leterrier je odabrala autentične modele i nakit iz CHANEL arhiva. „Suradnja kuće CHANEL nam je bila apsolutno nužna, pogotovo za posljednju scenu koja je nezamisliva bez originalnih CHANEL haljina,“ kaže Fontaine. „U toj scenu, sve haljine koje smo upotrijebili su iz CHANEL Konzervatorija. Nekoliko puta sam se sastala sa Karlom Lagerfeldom; pokazivala sam mu skice odjeće koju je Catherine Leterrier radila.“

Za brojne sitnice kojima je obogatila svoje kreacije, kostimografkinja je poduzela pravi mali lov na blago. „Bacila sam se u potragu po antikvarijatima, tragajući za pamučnim pletenicama, svilenim vrpcama, dugmadi i ostalim dodacima iz tog perioda,“ prisjeća se. „Čak sam uspjela pronaći ogrlicu od platine s dijamantima koja je nekada zaista pripadala gospođici Chanel. U filmu taj veličanstveni primjerak nakita ukrašava ljupki vrat Audrey Tautou u sceni u restoranu u kojoj se pojavljuje u crnoj haljini sa šljokicama. Audrey je pokazala iskreni interes za kostime, a tijekom proba sam ju gledala kako se koncentrira i odjednom preobražuje u Coco Chanel.“

Za snimatelja filma, Fontaine je odabrala Christophea Beaucarnea, čiju vještinu s kamerom je moguće vidjeti u filmovima Paris, u režiji Cédrica Klapischa; Paint or Make Love, u režiji braće Larrieu; te u najnovijem filmu redatelja Jacoa Van Dormaela. „Christophe Beaucarne je snimatelj koji će se prihvatiti svakog izazova,“ oduševljeno komentira Fontaine. „On posjeduje nevjerojatnu kombinaciju inteligencije i humora.“

Redateljica i njen snimatelj su odlučili koristit se istovremeno s dvije kamere kako bi uspjeli pratiti ritam i kako bi scene djelovale suvremenije. „Ideja je bila istovremeno pratiti Chanel kroz njenu evoluciju, i slijediti njenu unutarnju pustolovinu, njenu ljubavnu priču. Gotovo sve scene su snimljene iz njenog gledišta, osim dvije ili tri scene koje objašnjavaju njene osjećaje.“ Kaže Beucarne, dodajući „Anne nije htjela pribjeći samodopadnosti i promišljanju koje često karakterizira povijesne filmove; nema širokih kretanja kamere koji pokazuju veličanstvenost scene, brojnost kočija i vojske statista! Luksuz filma je upravo u tome što se ne razmećemo. Na primjer, u sceni na trkalištu je sudjelovalo preko 300 statista, no izbjegavali smo produžene snimke koji prikazuju gledatelje. Nama je bilo važno prikazati atmosferu koja je u to vrijeme vladala na trkalištima. Trkališta su tada bila prepuna ljudi jer su bila jedno od mjesta na koja su ljudi dolazili kako bi bili viđeni.“


Beaucarne je također uživao u reinterpretaciji slavnih fotografija Coco Chanel koje je snimio Cecil Beaton. „Na primjer, fotografija Chanel u njenoj radionici,“ kaže snimatelj. „U posljednjoj sceni na stepenicama kuće CHANEL, smislio sam osvjetljenje poigravanjem sa ambijentalnim svjetlom kako bi sceni dao eliptičan osjećaj, zbog kojeg se fantastični modeli na pisti bide samo kao odrazi u ogledalima. Bilo nam je najvažnije prikazati intimno gledište same Coco Chanel.“

Beaucarne priznaje da ga je inspirirala iznimna fotogeničnost glumice Audrey Tautou. „Oslanjao sam se na kontrast između njene svijetle puti i tamne kose i očiju,“ prisjeća se. „Njene oči su nevjerojatne. Izbjegavao sam situacije u kojima bih ju morao direktno osvijetliti kako bi naglasio mekoću, i istovremeno dobio jači kontrast. To mi je omogućilo i da prikažem željene konture kostima i materijala. Audrey se nevjerojatno poistovjetila sa svojim likom, u potpunosti upijajući Chanelin snažan i odlučan duh. Bilo ju je pravo zadovoljstvo snimati, jer osim što izgleda odlično, Audrey jako pazi na glumačku tehniku. Zbog toga je iznimno precizna u variranju kretnji i pokreta dok glumi.“

Posljednji element filma, glazba, zapala je kompozitora nominiranog za nagradu Oscar, Alexandrea Desplata (The Curious Case of Benjamin Button, The Queen), koji je skladao glazbu za više od 60 filmova. Ovaj nadareni i produktivan skladatelj raspoređuje svoje vrijeme između Francuskih filmova (Largo Winch, The Singer, The Valet) i međunarodnih projekata. Njegova predivna glazba za film The Beat That My Heart Skipped osvojila je nagradu César za najbolju glazbu, te nagradu Srebrni medvjed na međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu.

Baš kao i u fizičkim dijelovima produkcije, Fontaine je blisko surađivala sa Desplatom kako bi u glazbi odrazili samu Chanel. „Mislim da je Coco Chanel imala vrlo specifične oči u stvarnom životu, baš kao što ima Audrey Tautou,“ komentira Desplat. „Obje imaju vrlo prodoran i intenzivan pogled. On čini više od pukog promatranja. On pomno ispituje i zaista intenzivno proučava. Hvata detalje, boje, oblike koji postaju nešto njeno jednom kada prođu njen filtar. Stoga, mislim da je glavna stvar koju sam pokušao učiniti glazbom održati intenzitet njenog lika, ne samo zabavnost. Nju ispunjava hrabrost i snažna želja da promijeni stvari, a to je nešto što mi se osobno jako sviđa; kada umjetnici pokažu ljudima put, drugačiji put kojime je moguće ići umjesto jednostavnog slijeđenja mase. Moja glazba bi trebala slijediti taj put.“

Konačni efekt bi trebao biti, nada se redateljica Fontaine, ukupna interpretacija mlade žene koja se nalazi na rubu otkrivanja same sebe. „Posebno sam željela gledati Coco kako pred našim očima gradi svoju sudbinu,“ kaže redateljica. „Kod nje ništa nije bilo planirano, ona nije gradila karijeru kako bi ostvarila uspjeh, ona jednostavno smišlja kreacije. Ona nema ambicije ili mogućnosti prilagoditi se svijetu bogatih; ta vrata su joj zatvorena, stoga privlači pažnju na sebe maksimalnom provokacijom. Ona ne želi živjeti kako joj svijet kaže da mora, već želi prilagoditi svijet svojem karakteru. I ne boji se rizika. Jako mi se svidjela ideja da je ona na početku svog putovanja bila potpuno nepoznata. Kada stigne u Royallieu, Balsan joj čak zabranjuje da izađe iz svoje spavaće sobe. A kasnije je iskovala svoju sliku upravo na tajnovitom porijeklu; uvijek je ukrašavala priču o svom djetinjstvu.“
« povratak Petar Popovski
© 2003 popcorn.hr