Columbia
102 min
2001

Recenzija: LJUBIMICA AMERIKE / AMERICA'S SWEETHEARTS

Recenzija: LJUBIMICA AMERIKE / AMERICA'S SWEETHEARTS LJUBIMICA AMERIKE
(AMERICA'S SWEETHEARTS)

Eddie Thomas (John Cusack) i Gwen Harrison (Zeta Jones) slavne su holivudske zvijezde i bivši supružnici. Nakon burnog razvoda ni jednom ne ide dobro: Eddie se liječi od depresije, a Gwen, koja je u vezi s posesivnim Kubancem, niže komercijalne neuspjehe. Studio ih želi ponovo zajedno da bi pogurnuo projekt novog filma u kojem su oboje igrali, a režirao ga je nepouzdani genijalni redatelj (Walken).

LJUBIMICA AMERIKE / AMERICA'S SWEETHEARTS

Billy Crystal od studija dobiva zadatak da fingira kako je među razvedenima sve u redu i da pušta glasine kako su opet zajedno. Problem je što Eddie želi Gwen natrag, Kubanac je ljubomoran, a Gwenina sestra i pomoćnica Kiki (Julia Roberts) voli Eddiea. Dvije sestre tijekom jednog vikenda postat će suparnice.

Julia Roberts početkom je godine dobila Oscara za "Erin Brockovich" i time zadovoljila ambicije svakog glumice da bude ovjenčana kao dramska heroina. Pa ipak, ono po čemu publika nepodijeljeno i strasno voli Juliju Roberts nisu uloge dramskih velikanki. U svim svojim "ozbiljnim" filmovima poput "Michaela Collinsa" ili "Mary Reilly" Robertsova se doimala žalosno blijedo i nezanimljivo. Juliju Roberts milijarde vole kao svačiju Pepeljugu, ne tako ružno pače koje se spektakularno pretvori u labuda, i tako dvaput u sezoni. Pravi filmovi Julije Roberts filmovi su poput "Pretty Woman", "Notting Hill", "Odbjegle nevjeste" ili "Moj prijatelj se ženi", velike tvornice za projekciju želja u kojima se masovna publika identificira a najljepšom među običnima.

Možebitne konkurentice Julije Roberts mijenjale su fah u kojem su bile dobre hoteći biti kompletne dramske junakinje, a često su zbog toga propadale, kao Sharon Stone. Vjerojatno je to razlog zašto je Julia Roberts nakon što je potpisala ugovor za film "American Sweetahearts" odbila igrati ulogu kapriciozne i razmažene dive, a tražila ulogu ružnog pačića - njene neugledne i samozatajne sestre. Scenarij je potom za Julijine potrebe i dopisan, da bi Roberts zablistala kao arhetipska Pepeljuga. Sporedna uloga postala je drugom glavnom, a obožavateljima Julije biti će mali šok vidjeti svoju ljubimicu u flash back prizorima maskiranu kao da je dvadeset kila deblja i s neopisivo lošom frizurom.

Teško je reći kakav bi film bio "Ljubimica Amerike" da je Julia Roberts pristala igrati ulogu Catherine Zeta Jones. Bio bi zacijelo subverzivniji, jer nije osobito subverzivno i feministički snimiti film u kojem muškobanjasta, samosvjesna ženturača Zeta Jones dobije korpu, a samozatajna Roberts koja "zna gdje joj je mjesto" slast, mast i heroja. Billy Crystal, popularni glumac, dugogodišnji voditelj oskarovskih dodjela, a u ovom slučaju scenarist filma, zacijelo je to bio zamislio drukčije kad je počeo pisati film.

U "Ljubimici Amerike" još se naziru natruhe izvorne Crystalove namjere da napravi trpku satiru na Hollywood. Slasni cinizam s kojim Crystal secira filmsku industriju povremeno podsjeća na Billyja Wildera. "American Sweethearts" očito je mogao biti raskošnija inačica "Bowfingera" i vedrija verzija "Playera" i "Day of Locust". Bilo bi doista zanimljivo vidjeti kako bi Julia Roberts glumila osobu koja je naprosto užasna. Bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi to realizirao Chris Columbus. Bilo bi, ali to nećemo vidjeti, jer umjesto tog filma nastao je ovaj koji gledamo, rezultat umirujućeg apaurin-kompromisa.

Robertsova je na koncu odigrala Pepeljugu, a režiju je preuzeo Joe Roth, filmaš minijaturne redateljske biografije, tipični holivudski bijeli ovratnik koji je 11 godina proveo kao šef u raznim studijima (Fox, Disney). "Ljubimica Amerike" na koncu i izgleda kao da ga je režirao šef studija: film je benigno neprovokativan, premda zabavan i povremeno luckast. Priliku za isticanje iskoristili su pojedini epizodisti, a u prvom redu sam Crystal koji je ulogu napisao za sebe, te Cusack koji je i dalje jedan od podcijenjenih holivudskih glumaca.