2002
About a Boy

Recenzija: SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA / About a Boy

Recenzija: SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA / About a Boy SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA
(About a Boy)

Grantovo novo ruho
Upoznajte Willa (Hugh Grant), tridesetosmogodišnjeg londončanina koji zahvaljujući tantijemama na popularnu prigodnu božićnu pjesmu koju je skladao njegov otac živi bezbrižno i financijski sigurno ne radeći apsolutno ništa. Dane provodi kupujući skupu odjeću, ljenčareći u svom bogato opremljenom stanu ili u vožnji skupim sportskim automobilom, a noći u vječitoj potrazi sa ljubavnim avanturama.
SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA / About a Boy

Nespreman za stalne veze Will nekako dolazi do zaključka kako je najidealnije sastajati se sa samohranim majkama budući da je sa njima najlakše i prekinuti jednom započetu romansu.

Ušavši u njihov klub, lažno se predstavivši kao samohrani otac, Will upoznaje neprilagođenog i od svog društva odbačenog klinca po imenu Marcus (Nicholas Hoult), njegovu razočaranu i suicidalnu majku Fionu (Toni Collette) te predivnu i pametnu Rachel u koju se istinski zaljubljuje. No kako to obično biva njegovo lažno predstavljanje ubrzo biva otkriveno i Willov život se iznenada okreće naglavce...

Najnoviji film Hugha Granta definitvno spada u jedno od najboljih njegovih ostvarenja, "Sve zbog jednog dječaka" ravnopravan je sa njegovim najboljim filmovima "Četiri vjenčanja i sprovod" i "Dnevnikom Bridget Jones". A zaista je izgledalo da je glumačka karijera Hugha Granta zapela na slijepom kolosjeku šabloniziranih uloga simpatično smotanih likova dječački sjetnog pogleda i zbunjenog izraza lica. No nakon uloge pokvarenjaka u "Dnevniku Bridget Jones" evo nam i još jedne njegove upečatljive i netipične glumačke role, možda i ponajbolje u njegovoj karijeri.

Njegov Will i dalje je zgodan i kulturan engleski mladić no za razliku od prijašnjih uloga njegove su vrline skrivene duboko unutar maske sebičnog i samodopadnog playboya čineći ga vrlo uvjerljivim pa i pomalo odbojnim za gledatelja. No kako film teče dalje, Grant nam maestralno dočarava duboku krizu identiteta sa kojom se suočava te nam se sa svakom njegovom promjenom onaj sebični i odbojni lik sve više sviđa, štoviše do kraja filma većina će se gledatelja neprimjetno posve poistovjetiti sa Willovom potpunom transformacijom od samoživog i asocijalnog zgubidana u normalno i ljubavi željno ljudsko biće, što i jest potvrda svake uspjele i nadahnute glumačke izvedbe.

Kontrapunkt Grantovoj glumi daje mali Nicholas Hoult u ulozi neprilagođenog klinca Marcusa. Odnos između njih dvojice kilometrima je daleko od sladunjavih hollwoodskih pokušaja na istu temu, Marcus je naime teško dijete, dosadno, brbljavo i premda očito inteligentan, klinac bez ijednog prijatelja pa nije teško naslutiti kolika je kompleksnost čudnog odnosa između to dvoje neprilagođenih otpadnika društva.

Ipak ono što iznenađuje najviše od svega jest suptilnost i nenametljivost koju su u režiranju izvanredno duhovitog scenarija (scenarističku obradu Hornbyeve knjige potpisuje Peter Hedges) prezentirala braća Weitz (inače potpisnici "Američke Pite" komedije koja predstavlja gotovo školski primjer tzv. "zahodskog filmskog humora"). Korištenjem vrlo jednostavnih snimateljskih tehnika i bez prevelikih eksperimantiranja uspjeli su napraviti komediju prepoznatljivog britanskog štiha u najboljem značenju te riječi. Dodajmo svemu rečenom kako cjelokupni dojam izvanredno zaokružuje pamtljivi soundtrack Badly Drwan Boysa.

Da zaključimo "Sve zbog jednog dječaka", baš kao i njen istoimeni literarni predložak dobra je, duhovita i zanimljiva filmska komedija o čovjeku koji u sudbonosnom trenutku donosi odluku što se protivi svim onim sebičnim instinktima koji su do tada diktirali način njegova života, dašak svježeg vjetra u pomalo već dosadnom svijetu vratolomne filmske akcije i bliještavih specijalnih efekata. Riječ je dakle o vrlo dobroj i suptilnoj filmskoj razbibrigi sa kojom zasigurno neće biti razočarani ni štovatelji Hornbyeva spisateljskog opusa ni fanovi Hugha Granta... baš kao ni ostatak kino publike koji se ne ubraja ni u jednu od navedenih skupina.