Columbia
98 min
2000

Recenzija: CHARLIJEVI ANĐELI / CHARLIE S ANGELS

Recenzija: CHARLIJEVI ANĐELI / CHARLIE S ANGELS CHARLIJEVI ANĐELI
(CHARLIE S ANGELS)

"Zar još jedan film po staroj TV seriji?" reći će u jednom trenutku u filmu "Charlijevi anđeli" lik Dylan kojeg tumači Drew Barrymore. Ta se autoironična primjedba pojavljuje i u foršpanu za film, a u filmu samom nalazi se praktički na samom početku, tijekom prve spektakularne scene padobranskog iskakanja kojoj je svrha zalijepiti gledatelja za stolicu. Ovaj čin samoismijavanja nije samo u funkciji dobrog gega.
CHARLIJEVI ANĐELI / CHARLIE S ANGELS

Riječ je o nečem mnogo lukavijem: ismijavajući vlastiti status reciklirane TV serije, autori "Charlievih anđela" izbili su u trećoj minuti filma kritičarima glavni argument iz ruku. Naime, ono što u "Charlijevim anđelima" doista najviše nervira jest što je to zaista još jedan film po staroj TV seriji.
Suvremeni je Hollywood očito toliko besplodan da nije sposoban ni proizvesti novi supkulturni mit, pa uporno reciklira stare, u rasponu od "Shafta" do "Grincha". Stare TV serije osobito su privilegirano područje takve reciklaže, a proizvodi takve rabote bili su dosad nažalost prije loši nego prosječni: pokraj serije debakla poput "Izgubljenih u svemiru", "Avengersa", "Sveca" i "Nemoguće misije 2", jedini je svjetliji primjer prva, De Palmina "Nemoguća misija". U takvoj komparaciji nova verzija "Charlievih anđela" čak i ne prolazi tako loše: riječ je o dinamičnom i zabavnom filmu koji je glupav u mjeri koja nije neizdrživa. "Charlijevi anđeli" efikasni je komercijalno-filmski burek složen od reda pirotehnike, reda gegova, borilačkih vještina, dekoltea ljepotica, glisera i ferrarija. Pa tko bi još gunđao da je scenarij blesav?

S obzirom na to koliko je izvorna serija "Charlievi anđeli" bila popularna pravo je čudo kako je tek sad doživjela kino uskrsnuće. Onda kad su je se već dohvatili, producenti su po svemu sudeći puno više mislili na izbor glumica za uloge tri "anđela", nego na potankosti poput redatelja i scenarija. Za režisera su odabrali debitanta, autora reklama i spotova Josepha McGinty Nichola koji se potpisuje umjetničkim "imenom" koje nalikuje na kemijsku kraticu s etikete mineralne vode - McG. Scenarij koji potpisuje studijski tročlani konzilij sadrži lijepu dozu futurističko - tehnoloških budalaština s kojima studijski pisci liječe stvaralačke krize. Dovoljno je uostalom, vidjeti trenutak kad Cameron Diaz iz nekakve retorte koja isparava vadi odljev rožnice zamjenika direktora zloćudne korporacije, ili kad telefonski locira gdje se nalazi njihov utamničeni šef (Bill Murray) na osnovu pjeva endemskog brgljeza (!) s druge strane žice. Treba, međutim, priznati da osnovni zaplet "Charlijevih anđela" nije tako glup i da bi se po njemu mogao napraviti i "ozbiljni" tehno-triler.

Jedini razlog zašto "Charlievi anđeli" nisu nepodnošljivi nego čak ugodno gledljivi jesu zapravo tri cure u ulogama "anđela". Trač novine brujale su pričama o sukobima zvjezdanih ega Drew Barrymore, Cameron Diaz i Lucy Liu, ali se u filmu to ne vidi: tri "anđela" funkcioniraju kao srasli zabavljački tercet. Cameron Diaz u tom je tercetu zadužena za "mušku", akcijsku, dimenziju, Drew Barrymore za komičarsku, dok je Lucy Liu nešto poput križanca tehnološke čarobnice i posvećene učenice šaolinskog hrama. Gegovska strategija "Charlijevih anđela" temelji se na stalnom komičnom prerušavanju triju "anđela". Erotične, smiješne (ali nikad preko ruba parodije) i dovoljno fascinentne, tri žene drže McG-ov film da se ne raspadne.
Što je mogao biti sasvim izvjestan ishod, uzme li se u obzir da "Charlievi anđeli" počivaju na perolakom predlošku bez pameti, a da ih je režirao štancer spotova bez imalo iskustva epskih gabarita. Zna li se sve to, "Charlievi anđeli" čak su blago (ali sasvim blago) ugodno iznenađenje.