Good Machine
92 min
2000

Recenzija: CHERRY FALLS / TKO UBIJA DJEVICE / CHERRY FALLS

Recenzija: CHERRY FALLS / TKO UBIJA DJEVICE / CHERRY FALLS CHERRY FALLS / TKO UBIJA DJEVICE
(CHERRY FALLS)

U malom i naizgled savršenom mjestašcu Cherry Falls nepoznati serijski ubojica ubija troje učenika lokalne srednje škole. U obijesne tinejdžere i njihove roditelje uvlači se strah. Lokalni šerif (Michael Biehn - "Terminator") nakon kratkog oklijevanja obznani mještanima kako serijski ubojica kolje isključivo - djevice. Među klincima nastaje prava erotska euforija. Junakinji filma, šerifovoj kćeri (Brittany Murphy - buduća filmska Janis Joplin) ta se poplava testosterona nimalo ne sviđa. Uskoro će se, međutim, sama naći na udaru ubojice, gorostasnog travestita. Postaje glavni svjedok i vjerojatna žrtva.
CHERRY FALLS / TKO UBIJA DJEVICE / CHERRY FALLS

Sredinom devedesetih u svjetska se kina bez velike gužve ušuljao film neobičnog naslova "Romper Stomper", djelo posve nepoznatog australskog redatelja Geofreya Wrighta. Ovaj film - snimljen 1992 - vjerojatno nije bio prvi film o skinheadima, a nakon njega snimljeno ih je nekoliko. I "Romper Stomper" je - kako se od razboritog filma može očekivati - prokazivao supkulturu ćelavaca kao opasnu i krvavu zabludu za dezorijentirane jadnike. U tome se nije razlikovao od ostalih filmova o skinsima, recimo "American History X". Ono u čemu se razlikovao bila je činjenica da ga je supkultura skinsa prihvatila. Vjerojatno zato što je "Romper Stomper" bio prvi film koji skinse nije patronizirao nego je supkulturu pokušao prikazati pogledom iznutra, Wrightov je film postao kultni film grupacije koju - napada.

Dvojica ljudi najzaslužnijih za uspjeh ovog (usput: dobrog) filma doživjeli su prilično oprečne sudbine. Glavni glumac "Romper Stompera" Russell Crowe dosegao je prvo nacionalnu slavu, potom se preselio u Hollywood, a onda "L.A. Confidentialom", "Insiderom" i "Gladijatorom" postao vodeći holivudski glumac. Redatelj Geoffrey Wright zato je posve nestao. U osam narednih godina rubrika njegove filmografije nije se punila. Nakon što smo ga svi zaboravili (vjerojatno i skinsi, jer jamačno ne pamte redatelje), Geoffrey Wright se neočekivano vratio u hrvatska kina omladinskim trilerom-hororom "Cherry Falls". "Cherry Falls" osim po imenu redatelja ni po čemu nije obećavao više od slasher trivijale. Film u SAD uopće nije imao kino distribuciju nego je distribuiran ravno na kabelske TV. U hrvatska se kina ušuljao u ljetnoj suši naslova kojom su se okoristili brojni drugorazredni horrori. Priča filma doimala se poput pete kopije izblijedjele uplatnice, smjesa "Vriska", "Američke pite" i "Psiha". Dakako, oni koji poznaju dramaturgiju novinske kritike očekuju da u idućoj rečenici proglasimo "Cherry Falls" pravom senzacijom. Nećemo: "Cherry Falls" to nije, ali nije ni sasvim bezvezan film.

Početna premisa scenarija Kena Seldena ne može biti otrcanija. U malom i naizgled savršenom mjestašcu Cherry Falls nepoznati serijski ubojica ubija troje učenika lokalne srednje škole. U obijesne tinejdžere i njihove roditelje uvlači se strah. Lokalni šerif (Michael Biehn - "Terminator") nakon kratkog oklijevanja obznani mještanima kako serijski ubojica kolje isključivo - djevice. Među klincima nastaje prava erotska euforija. Junakinji filma, šerifovoj kćeri (Brittany Murphy - buduća filmska Janis Joplin) ta se poplava testosterona nimalo ne sviđa. Uskoro će se, međutim, sama naći na udaru ubojice, gorostasnog travestita. Postaje glavni svjedok i vjerojatna žrtva.

Selden/Wrightov film polazi od istog seta premisa od kojeg i cijeli serijal "Vrisak" i njegov copycat "Znam što si radila prošlog ljeta". Cravenova toliko puta parodirana ideja nudi u biti nimalo laskavu i vrlo subverzivnu sliku zlatne mladeži koja je toliko obijesna i uljuljkana u obilje da se ne može prenuti ni kad joj je nož doslovno pod grlom. Taj motiv savršen je za satiru i parodiju. Ono što je kod "Cherry Fallsa" zanimljivo jest da su ga autori pokušali upotrebiti kao dramski motiv, a u centar staviti preozbiljnu tinejdžerku kojoj se ta razularena ekipa gadi. Sve ostalo u Wrigtovom filmu ide po početnici. Jedan - otkriće ružne tajne iz prošlosti, tajne koja pokazuje da gradić sasvim carpenterovski leži na zločinu. Dva - razotkrivanje počinitelja, smišljeno kao neuvijena parafraza "Psiha" i De Palminog "Dressed to Kill". Tri- krvoproliće. Ovdje to valja shvatiti doslovno: Wright se nije libio pravog slashera i vidno je povećao lokalnu potrošnju ketchupa.

"Cherry Falls" izazovno se poigrava motivima nataložene krivnje, roditeljskih grijehova i licemjerja savršenog građanstva. U mnogo čemu to je horrorski blizanac krimićima kakve pravi Chabrol. Treba reći da su motivi koje dotiče "Cherry Falls" katkad preotvoreno obrađeni i nametljivi. Wright nije film besprijekorno režirao i, iskreno, ponešto mu nedostaje zbiljske strave. Ali, "Cherry Falls" uza sve goleme mane nije tek krvava trivijala.