2001
Along Came a Spider

Recenzija: PAUKOVA ZAVJERA / Along Came a Spider

Recenzija: PAUKOVA ZAVJERA / Along Came a Spider PAUKOVA ZAVJERA
(Along Came a Spider)

Osrednji triler sa izvanserijskim glavnim glumcem
Detektiv Alex Cross povlači se u mirovinu nakon jedne policijske akcije u kojoj mu pogiba partner. No nakon što iz prestižne washingtonske privatne škole misteriozni psihopat otme kćerku američkog kongresmena, u pomoć ga poziva FBI.
PAUKOVA ZAVJERA / Along Came a Spider

Cross, iskusni analitičar i mentalni čarobnjak koji je tijekom godina do neslućenih granica razvio sposobnost ulaska u najrazličitije kriminalne umove polako shvaća da je ovaj put možda naišao na sebi ravna. Kriminalca jednako i inteligentnog i briljantnog koliko izopačenog i poremećenog čiji cilj nije otkupnina za otetu djevojku već ulazak u kriminalističku povijest posredstvom obračuna sa najvećim živućim američkim detektivom. Možda posljednji put u karijeri Cross se uz pomoć Jezzie Flenningan, agentice tajne službe, ponovno upušta u trku s vremenom... igra mačke i miša započinje a ishod je neizvjesniji nego ikad.
Daleko od toga da je riječ o filmu bez mane, ali kad su trileri u pitanju "Paukova zavjera" isporučuje bez greške sve ono što se od trilera i očekuje... ni manje ni više od toga. "Along Came A Spider" štima... možda sadrži jedan do dva obrata radnje viška, sigurno je poprilično toga posuđeno iz drugih filmova, a u samoj priči naići ćete na narativne rupe kroz koje možete protjerati auto cisternu zavezanih očiju, no svemu tome usprkos film funkcionira kao intrigantan i napet akcijsko-psihološki celuloidni uradak a čini se da je to bila i osnovna namjera njegovog redatelja Leeja Tamahorija... Riječ je dakle o trileru standardnog zapleta koji se otvara zaista furioznom akcijskom scenom nakon koje se stvari odvijaju manje više predvidljivim, no nipošto dosadnim tijekom.

Snimatelj Matthew Leoneti odradio je vrlo dobar posao obogativši film odgovarajućim tamnim pa ipak vizualno dojmljivim tonovima a osnovna glazbena tema, djelo skladatelja Jerrya Goldsmitha, posebice je efektna. Najveća preporuka za gledanje filma ipak je Morgan Freeman kojem ovakve uloge zaista leže, riječ je o glumcu koji svoje role konstatntno odigrava na rijetko viđenom visokom nivou čija gluma može i tanje filmske priče od "Paukove zavjere" izdignuti iznad granice šunda i jeftine filmske zabave.

Jedina stvar koja se može zamjeriti filmu jest scenarij (a što drugo kad je Hollywood u pitanju?). Premda Marc Moss priču gura manje više uspješno, a na nekoliko mjesta je zaista efektno obrće i zapliće, njegov scenarij naprosto vrvi neodgovorenim pitanjima kao i likovima čija je krajnja uloga u priči nerazumljiva (obratite pozornost na ruskog klinca negdje na polovici filma). Premda ruku na srce svi ti česti "Kako?", "Zašto?" i "Kada?" zaista ne škode njegovoj gledljivosti film bi bio puno efektniji bez njih. "Paukova zavjera" dakle daleko je od besprijekorno napravljenog trilera ali... štima.