VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: ZANESENA MLADOST (CRAZY/BEAUTIFUL)

Bez ocjene
HRVATSKI NASLOV:
ZANESENA MLADOST
NASLOV ORIGINALA:
CRAZY/BEAUTIFUL
REŽIJA:
John Stockwell
SCENARIJ:
Phil Hay, Matt Manfredi
GLAVNE ULOGE:
Kirsten Dunst, Jay Hernandez, Bruce Davison
ŽANR:
Drama / Romansa
PRODUKCIJA:
Touchstone
DISTRIBUCIJA:
Kinematografi
TRAJANJE:
92 min
GODINA:
2001
WEB:
CRAZY/BEAUTIFUL
IZDANJE:
kino
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu recenziju

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Recenzija: ZANESENA MLADOST / CRAZY/BEAUTIFUL

Recenzija: ZANESENA MLADOST / CRAZY/BEAUTIFUL ZANESENA MLADOST
(CRAZY/BEAUTIFUL)

Film "Crazy/Beautiful" redatelja Johna Stockwella zanimljiv je po tome što Pepeljugin melodramski stereotip obrće dosljednije nego ijedan film koji pamtimo. U "Crazy/Beautiful" bogata je princeza, a siročić muškarac. Dijeli ih i rasa: on je kalifornijski Hispanac, ona anglosaksonska bjelkinja i k tomu kći senatora. Ako očekujete film u kojem ljubomorni patrijarh grmi mladiću da makne svoje smeđe prste s njegove kćeri i u kojem će tamnoputi uličar dovesti u pogibelj uzorno djevojaštvo, prevarili ste se.
ZANESENA MLADOST / CRAZY/BEAUTIFUL

"Crazy/Beautiful" jest film o srednjoškolskom utjecaju lošeg društva, ali ne muškog. Carlos Nunez (Jay Hernandez), naime, uzoran je mladić. Ustaje svaki dan u 5.45, putuje dva sata busom do dobre škole u sjevernom L.A.-u, izvrstan je učenik, sportaš, odlično izgleda i ima bezuvjetno američku, konzervativnu i idealnu zetovsku ambiciju: postati mornarički pilot. S Nicole Oakley (Kirsten Dunst) stvari stoje drukčije: ona je kaštig za svog oca senatora, višestruko je odvraćana od suicida i psihijatrijski tretirana, danonoćno tulumari, drogira se, pije kao smuk, markira nastavu, ocjene su joj slabe, planova za budućnost nema, a k tomu nije ni osobito lijepa. Budući svekar doista tjera Nuneza od svoje kćeri, ali ne zato jer je rasist ili brine za svoje pare, nego zato što mu - kako veli - želi dobro, a Nicole "uništi sve oko sebe".
slika_3
slika_2
Filmski teoretičar Jean Loup Bourget napisao je u svojoj studiji o holivudskoj melodrami kako je "Pepeljuga" inicijalna arhe-priča koju varira i parafrazira svaka melodrama. Sanjarija o dobroj i sirotoj koju prepoznaje bogati i valjani princ temelj je lavovskog dijela eskapističke kulture, počevši od herc literature u kojoj svaka medicinska sestra nađe svog doktora Uda Brinkmanna.

Spolne inverzije u ovom slučaju nisu veći problem: ima sasvim dovoljno priča o sirotom muškarcu kojeg upeca princeza. Čak ni klasna inverzija nije sasvim nemoguća: u najslavnijem suvremenom remakeu "Pepeljuge" - filmu "Titanic" - Pepeljuga doživi oslobođene tek onda kad utekne od maćehe i okova više klase, onda kad je princ povede u stvarni dvorac slobode - brodsku štivu u kojoj putuje sirotinja.

Film "Crazy/Beautiful" redatelja Johna Stockwella zanimljiv je po tome što Pepeljugin melodramski stereotip obrće dosljednije nego ijedan film koji pamtimo. U "Crazy/Beautiful" bogata je princeza, a siročić muškarac. Dijeli ih i rasa: on je kalifornijski Hispanac, ona anglosaksonska bjelkinja i k tomu kći senatora. Ako očekujete film u kojem ljubomorni patrijarh grmi mladiću da makne svoje smeđe prste s njegove kćeri i u kojem će tamnoputi uličar dovesti u pogibelj uzorno djevojaštvo, prevarili ste se. "Crazy/Beautiful" jest film o srednjoškolskom utjecaju lošeg društva, ali ne muškog. Carlos Nunez (Jay Hernandez), naime, uzoran je mladić. Ustaje svaki dan u 5.45, putuje dva sata busom do dobre škole u sjevernom L.A.-u, izvrstan je učenik, sportaš, odlično izgleda i ima bezuvjetno američku, konzervativnu i idealnu zetovsku ambiciju: postati mornarički pilot. S Nicole Oakley (Kirsten Dunst) stvari stoje drukčije: ona je kaštig za svog oca senatora, višestruko je odvraćana od suicida i psihijatrijski tretirana, danonoćno tulumari, drogira se, pije kao smuk, markira nastavu, ocjene su joj slabe, planova za budućnost nema, a k tomu nije ni osobito lijepa. Budući svekar doista tjera Nuneza od svoje kćeri, ali ne zato jer je rasist ili brine za svoje pare, nego zato što mu - kako veli - želi dobro, a Nicole "uništi sve oko sebe".

"Crazy/Beautiful" (u nas komično preveden kao "Zanesena mladost") film je koji pokušava biti omladinska melodrama, a ujedno zadržati realističku težinu, reljefnost i vjerodostojnost. To je legitiman cilj, zdrava sinteza u kojoj je majstor bio jedan Douglas Sirk. Stockwellu i njegovim scenaristima to je u priličnoj mjeri uspjelo: film funkcionira kao sentiš sa saharinskom erupcijom na kraju, a istodobno se doima usidrenim u stvarnosti i čvrstim u definiciji likova, odnosa i problema. Stockwellov film kojeg je proizveo "Disneyev" igrani ogranak "Touchstone" u SAD je masovno reklamiran kao edukativno poželjni naslov za tinejdžere i njihove roditelje, pa je u to ime pravljen za predikat PG-13. Da bi ga gledali trinaestogodišnjaci, iz filma je izbačeno (navodno) dosta seksa i otvorenog drogiranja. To filmu nije pridonijelo. Ako je, naime, "Crazy/Beautiful" neka vrsta "klasne Betty Blue" u kojoj junaku zavrti glavom (ovaj put bogata) posve luda cura, onda je to ludilo trebalo pokazati. O njemu se u Stockwellovom filmu više govori.

Dok je drama razvrgnute obitelji Oakley dobro rasvijetljena i okrunjena šećerom posutim klimaksom, sam Nunez ostaje najveća zagonetka filma. Zašto se vezao za neuglednu drogašicu? Je li bar malo arivist koji računa na senatorove društvene veze? Kako će razmrsiti težak odnos s posesivnom i ambicioznom majkom? Ta pitanja u "Zanesenoj mladosti ostaju otvorena, premda su zanimljiva. Oakley ih je žrtvovao na račun druge, "bijele" priče.

"Crazy/Beautiful" pristojan je, ali ne velik film. Zanimljiv, sigurno redateljski vođen i dobro glumljen (Kirsten Dunst je čak izvrsna!), Stockwellov film ipak je propustio otkopati problem još malo dublje. Treba li to pripisati autorovim limitima ili diznijevskom studijskom kontekstu, teško je reći.
slika_4
« povratak Jurica Pavičić
Bez ocjene
© 2003 popcorn.hr