2001
Bridget Jones Diary

Recenzija: DNEVNIK BRIDGET JONES / Bridget Jones Diary

Recenzija: DNEVNIK BRIDGET JONES / Bridget Jones Diary DNEVNIK BRIDGET JONES
(Bridget Jones Diary)

Neodoljiva Renée Zellweger
Može li neudana žena u tridesetim godinama, koja prekomjerno puši, poprilično pije i ima neugodan običaj da izlane što god joj padne na pamet naći svoje mjesto pod suncem... i muškarca svog života? Bridget Jones (Renée Zelweger) obična je žena zaokupljena borbom sa svojim godinama, prekomjernom težinom i nedostatkom ozbiljnije intimne veze te svom silom malih nedostataka koji joj zagorčavaju život.
DNEVNIK BRIDGET JONES / Bridget Jones Diary

Na Novu godinu Bridget odluči promijeniti sve iz korijena i ponovno preuzeti kontrolu nad svojom sudbinom. Započinje voditi osobni dnevnik u kojem potpuno otvoreno i iskreno zapisuje svoje osjećaje i razmišljanja. Vatromet počinje kad se za nju zainteresira njen šarmantni, ali kod žena ozloglašeni šef Daniel Cleaver (Hugh Grant) što ubrzo rezultira zlosretnom vezom prepunom urnebesnih uspona i padova. Da se stvari u Bridgetinom životu maksimalno zakompliciraju pobrinut će se i škvadra njenih otkačenih prijatelja i poznanik Mark Darcy (Colin Firth) kojeg ona usprkos čitavom nizu neugodnih verbalnih okršaja na vlastito zaprepaštenje nalazi vrlo privlačnim muškarcem.

Ako vam se svidjela istoimena knjiga Helen Fielding svidjet će vam se i njeno filmsko uprizorenje. Ukoliko pak knjigu niste čitali vrlo je vjerojatno da će vas "Dnevnik Bridget Jones" ipak zadovoljiti.
Ako ste već prije pročitali istoimenu literarnu uspješnicu britanske spisateljice Helen Fielding onda unaprijed znate što vas u kinu čeka, ukoliko pak niste ne nasjedajte na raznorazne napise u tisku. "Dnevnik Bridget Jones" ne zadire dublje u vječnu misteriju odnosa muškaraca i žena, film je (usprkos na trenutke šeprtljavim redateljskim rješenjima) jednostavno ugodan za gledanje na način već viđen u sličnim britanskim celuloidnim ostvarenjima poput "Notting Hilla" ili "Četiri vjenčanja i sprovod". Premda je odabir Renée Zellweger za naslovnu ulogu svojevremeno izazvao mnogo nedoumica, isti se na koncu pokazao kao pun pogodak, a njena izvedba Bridget besprijekornom. Priče poput ove koju pratimo u "Dnevniku..." jednostavno ne funkcioniraju ukoliko gledatelj ne osjeća bezuvjetnu očaranost glavnim likom te ukoliko u njemu prepoznaje elemente sa kojima se može poistovjetiti a Renée to u ovom filmu postiže na zaista fascinantan način u čemu joj nemalu pomoć pružaju i njeni partneri (ovdje posebice treba istaći izvanrednu rolu Jamesa Callisa u ulozi Bridgetinoga homoseksualnog prijatelja Toma).

Ukoliko u filmu "Dnevnik Bridget Jones" mislite potražiti odgovor na pitanje što to uvijek iznova veže i razdvaja muški i ženski rod, nećete nakon njegove projekcije izaći ništa pametniji: "Neki muškarci su sebični gadovi, većina ih to nije. Neke su žene usprkos svoj svojoj inteligenciji degradirane i ponižene, većina ih to nije. Većina ljudi je dobroti i pameti usprkos ipak emocionalno nesigurna i pati od manjka samopouzdanja. Svi mi tražimo sigurnost, ljubav i duševni mir... baš kao i Bridget Jones". I upravo zato će se velikoj većini gledatelja ovaj film bez sumnje svidjeti.