engleski
hrvatski, slovenski, srpski
behind the scenes, komentar redatelja i producenta

Recenzija: EQUILIBRIUM / Equilibrium

Recenzija: EQUILIBRIUM / Equilibrium EQUILIBRIUM
(Equilibrium)

Daleka budućnost... Svijetom vlada dehumanizirana, totalitarna organizacija Libra koja okrutno (strijeljanje, spaljivanje...) kažnjava svaki prekršaj. A jedan od najvećih je posjedovanje bilo kakvih osjećaja i stvari iz prošlosti. Da bi sve držali pod kontrolom, vladajući od svojih sljedbenika traže da svaki dan uzimaju dozu libriuma. Ipak, i u takvom svijetu postoji pokret otpora i nada da sve nije izgubljeno...

EQUILIBRIUM / Equilibrium

Ovom, ipak fašistoidnom naslovu, se može pristupiti iz više perspektiva, ali najznačajnija je ta da je redatelj i scenarist Kurt Wimmer sjajno odradio posao dajući nam sliku svijeta za koji se nadamo da nikada neće postojati. Uostalom, možete li zamisliti život bez ikakvih emocija, bez voljene osobe, djece prema kojoj pokazujete roditeljsku pažnju i ljubav, krasne muzike, slika, sporta i svega onog što nam život čini ljepšim, bogatijim i svrsishodnijim.

equi1
equi2

Čak i ako djeluje kao košmarna utopija, "Equilibrium" je upozoravajući naslov oko toga u što bi se sve mogli pretvoriti. Malo više pucačko-borbene koreografije ovdje nije smetnja, robotizam kao ono što propagira Libra kod svojih sljedbenika logičan je produžetak njihovih sposobnosti i vještina. Wimmer je očito inspiriran nekim već viđenim naslovima (npr. Loganov bijeg), ali to ne umanjuje značaj njegovog rada. I ono što je autoru ovog teksta zasmetalo: na početku filma Librin Svećenik nailazi na Mona Lisu (originalnu sliku!!!), a znajući što mu je zadatak i što ona predstavlja, bešćutno je uništava bacačem plamena. Slijedi pitanje američkim scenaristima, producentima i redateljima: morate li u svakom naslovu ovakve vrste gaziti po evropskoj kulturi i vrijednostima koje nikad nećete imati - u "Ligi običnih džentlmena" uništavate Veneciju, u "Žestokom udaru" najprije strada Pariz, u "Carstvu vatre" leglo zla je London, ako me sjećanje ne vara slično je i s katastrofama u "Armageddonu" i "Danu nezavisnosti"… Dokle ide taj bushizam, zavist i bezidejnost?!

equi3