Jo¹ nema komentara na ovu recenziju

Trenutno niste ulogirani pa ne mo¾ete ni dodavati komentare
Recenzija: KRALJ ©KORPIONA / The Scorpion King

Recenzija: KRALJ ©KORPIONA / The Scorpion King KRALJ ©KORPIONA
(The Scorpion King)

Film po mjeri èetrnaestogodi¹njeg klinca
Radnja "Kralja ©korpiona" smje¹tena je u prapotopno doba, nekih 3000 godina prije Kristova roðenja. ®eljan bezgraniène moæi dijabolièni vladar Memnon (Steven Brand) odluèio je eliminirati sve svoje potencijalne protivnike i porobiti sva pustinjska plemena koja bi mogla predstavljati prijetnju tom njegovom naumu. Pre¾ivjeli nomadi iz pustinje unajmljuju legendarnog akadijanskog ratnika Mathayusa (Dwayne Johnson) da uni¹ti izvor Memnonove moæi, èarobnicu po imenu Cassandra (Kelly Hu).
KRALJ ©KORPIONA / The Scorpion King

Mathyus meðutim otkriva kako je i sama èarobnica tiraninov zarobljenik, pa je oslobaða uzni¹tva i odvodi duboko u pustinju progonjeni bjesomuènom potjerom vladarevih podanika...

"Kralj ©korpiona" jo¹ je jedan u nizu tipiènih hollywoodskih pustolovnih filmova. Napravljen u "conanovskom" stilu sa naglaskom na akciju i "prigu¹enom" prièom ovaj fim prvenstveno je namijenjen klincima... i svima onima koji se bar na sat-dva ¾ele tako osjeæati.

Nakon izvanrednog uspjeha na kino blagajnama ¹irom svijeta, bilo je samo pitanje vremena kada æe se Stephen Sommers, redatelj i producent blockbustera "Mumija" i "Povratak Mumija" odluèiti za jo¹ jedan film u sliènom stilu. No usprkos mnogim nagaðanjima koja su pratila ovaj projekt, "Kralj ©korpiona" u strogom smislu rijeèi nije ni prethodnik ni nastavak spomenutog serijala. Ovaj avanturistièki film u svojoj naravi predstavlja ono ¹to amerikanci u ¾argonu nazivaju "spin-off", dio originalne prièe oko kojega nastaje novi serijal. U sluèaju "Kralja ©korpiona" osnova nove fran¹ize je lik neustra¹ivog egipatskog ratnika, poznatog nam iz "Povratka Mumija" kojega svojom zaista impresivnom (preko dva metra visokom i 125 kilograma te¹kom) pojavom utjelovljuje zvijezda amerièkog profesionalnog hrvanja Dwayne "The Rock" Johnson. Producenti filma, inaèe vlasnici licence Svjetske hrvaèke federacije (WWF-a) Vince i Linda McMahon, imajuæi u vidu popularnost ovog "sporta" u americi igrali su oèigledno na sigurno, a redatelj originalnog serijala Sommers lagano se iskrao iz redateljskog stolca. Zadovoljiv¹i se koproduciranjem filma redateljsku palicu prepustio je iskusnom majstoru amerièke B-produkcije Chucku Russellu ("Brisaè", "Maska", "The Blob").

"Kralj ©korpiona" napustio je proku¹anu formulu fantastiène mistike pro¾ete zapanjujuæim specijalnim, vizualnim i inim efektima koji su krasili obje "Mumije" i okrenuo se pomalo veæ zaboravljenom "conanovskom" stilu filmova maèa i magije. Sumnjièavi gledajuæi na poprilièno velik bud¾et, od nekih 60-tak milijuna dolara i Universalovu iznimno agresivnu reklamnu kampanju mnogi amerièki filmski kritièari pretpostavljali su da æe najvjerojatnije biti rijeè o jo¹ jednoj tipiènoj hollyvwoodskoj akcijskoj pustolovini sa strip-likovima i radnjom ¹upljom poput ementalera namijenjenoj prvenstveno zabavi adolescentne kino publike... i bili su u pravu.

Najzanimljivije od svega je to ¹to se to nikome od ljudi koji su stvarali film pa ni filmu samom zaista ne mo¾e uzeti za zlo. "Kralj ©korpiona" je zaista celuloidni proizvod, ¹tono bi se reklo ¹iroke potro¹nje, namijenjen prvenstevno i jedino jednokratnoj zabavi kino masa i ni u jednom trenutku ne glumi ne¹to drugo. I jest, prepun je kli¹eja i stvari pokradenih iz bezbroj filmova sliène tematke snimljenih prije njega, i gluma je plo¹na, likovi su ¹uplji a radnja je tanka, ali... Film je jednostavno zabavan, i na razini plitkog akcijsko-pustolovnog filma funkcionira besprijekorno, a ako ste èetrnaestogodi¹njak film æete naæi jednostavno savr¹enim.

"Kralj ©korpiona" film je namijenjen djetetu koje spava u svakome od nas i koje ne mari previ¹e za stroge filmske pojmove poput: dramaturgije, dubine filmskih likova ili pak povijesne utemeljenosti filmske radnje. Svima dakle koji potajice sanjanju o slatkom grijehu adolescentne kino zabave preporuèamo gledanje ovog filma pa makar kao alibi u kino morali povesti pravog klinca.

P.S.
Mo¾da æe vas Dwayne "The Rock" Johnson u naslovnoj ulozi na trenutke podsjetiti na hrvaèa koji je posve zalutao u surovi svijet profesionalne glume no imajte na umu da je sada bogati i slavni Arnold Schwartezneger svojevremeno svoju glumaèku karijeru zapoèeo filmskim biserom pod nazivom: "Hercules in New York".