Arnold Schwarzenegger, Nick Stahl, Claire Danes, Kristanna Loken, David Andrews, Mark Famiglietti
Columbia / Warner
/Issa
110 min
2003.
TERMINATOR 3: Rise of the Machines

Luksuzno i tehnički besprijekorno dvostruko DVD izdanje: Audio komentari glumačke i filmske ekipe, Foršpani filma i računalske igre, Izbačene scene, neuspjele scene, Laboratorij specijalnih efekata: kreirajte vlastitu uzbudljivu akcijsku scenu, pogleda iza scene dokumentarni film HBO o snimanju «Terminatora 3», Skynetova baza podataka, Glazbeni spot, Storyboard galerija, Prikaz filmografije i produkcijskog dizajna…

Recenzija: TERMINATOR 3: POBUNA MAŠINA / TERMINATOR 3: Rise of the Machines

Recenzija: TERMINATOR 3: POBUNA MAŠINA / TERMINATOR 3: Rise of the Machines TERMINATOR 3: POBUNA MAŠINA
(TERMINATOR 3: Rise of the Machines)

Cameron nakon Camerona...

Prošlo je čitavo desetljeće otkad je John Connor spriječio dolazak Sudnjeg dana – dana kad su Skynetova visokorazvijena mreža strojeva trebala postati svjesna svog postojanja i uništiti čovječanstvo. No 27. kolovoza 1997. došao je i prošao bez ikakvih problema, iako je Skynet dva puta probao ubiti Connora i zapodjenuti rat s ljudima. Connoru su sada 22 godine i živi 'izvan društva'.

TERMINATOR 3: POBUNA MAŠINA / TERMINATOR 3: Rise of the Machines

Nema doma, kreditnih kartica, telefona niti posla. Ne postoji dokumentacija o njegovom životu. Skynet ga ne može pronaći. Sve dok…iz sjena budućnosti ne dođe T-X, najsofisticiraniji stroj za ubijanje koji je Skynet dosada stvorio.

Poslana je prošlost kako bi dovršila zadatak koji nije uspio njezinom prethodniku, T-1000. Iako je njezin ljudski lik izuzetno privlačan, ona je  nemilosrdna. Ona je eksponencijalno snažnija, opasnija i destruktivnija od svih Terminatora prije nje. No, ovaj put Connor nije jedina meta na Skynetovoj listi za odstrel – veterinarka Kate Brewster (CLAIRE DANES) vidjet će svoju daleku prošlost i obećavajuću sadašnjost u sudaru s nezamislivom budućnošću…ali samo ako uspije izbjeći neuništivu T-X. Kad Connor i Kate shvate da im se Sudnji dan približava velikom brzinom – samo ih tri sata dijele od kraja svijeta – njihova je jedina nada je replika Terminatora, koji je u prošlosti pokušao ubiti Connora. Zajedno moraju pobijediti tehnološki superiorniju T-X i otkloniti prijetnju Sudnjeg dana… ili se suočiti s krajem civilizacije...

T3-1
T3-4

Niti je Jonathan Mostow drugi James Cameron niti se T3 može mjeriti sa bilo kojim od no svakako je riječ o atraktivnom i uzbudljivom akcijskom SF-u …»

Sada već klasični SF serijal u svom trećem nastavku iz inovativnog i avangardnog pripadnika znanstvene fantastike polako prelazi u uhodanu, atraktivnu ali ipak rutinsku SF-akscijsku franšizu.  Čovjek kojemu je nakon konačnog odustajanja Jamesa Camerona palo u zadatak da od kultnog filma napravi celulodinu robu široke potrošnje, zove se Jonathan Mostow i svoj je posao mora se priznati napravio besprijekorno.

«Terminator 3» slobdno se naime može opisati kao most između inteligentne, pesimistične i vrlo tamne Cameronove SF vizije kakvu predstavljaju oba njegova prethodnika i produkcijski ekstravagantne, akcijom do krajnjih granica nabijene ali u biti benigne filmske zabave u kakvu će se, što je nakon odgledavanja «Pobuna mašina» već vrlo izvjesno, premetnuti svi daljnji dijelovi «Terminator» sage.

No daleko od toga da je «T3» slab nastavak, Mostow je, a to je razvidno iz svakog kadra filma, prepun poštovanja prema Cameronovom radu pa je u «Pobuni mašina» bez previše eksperimentiranja iskoristio kostur i glavne elemente poznate priče kako bi njenu radnju odveo na neke nove pute. Štovateljima serijala sve će u trećem dijelu  biti tako poznato a opet ispričano i prikazano na jedan novi i svježi način. Nekima se to dakako i  ne mora svidjeti, komični elementi kojima primjerice «T3» obiluje mnogima će biti osvježavajuća promjena no hard core fanovima mogu izgledati poput svetogrđa i narušavanja zlosutne atmosfere kojom su obilaovala oba Cameronova prethodnika, mnogi će možda sa konsternacijom primjetiti kako je ljepuškato lice

Kristanne Loken u ulozi T-X-a svom mrštenju usprkos ipak jadna zamjena za zlosutnu pojavu dijaboličnog Robert Patricka u roli T-1000 iz «Sudnjeg Dana» no redatelju se jednostavno mora priznati da je uspio iznjedriti akcijski superspektakl koji je desetljeće staroj priči uspio dati novi zamah i što je još važnje (kako za fanove tako i za producente) širom otvoriti vrata novim nastavcima.

T3-5
T3-6