infobox: GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE  (Lord of the Rings:Two Towers)

GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE
Lord of the Rings:Two Towers
Peter Jackson
Peter Jackson, Fran Walsh, Philippa Boyens i Stephen Sinclair
Elijah Wood, Ian McKellen, Vigo Mortensen, Orlando Bloom, John Rhys-Davies, Andy Serkis, Miranda Otto, Sean Astin, Billy Boyd, Liv Tyler, Dominic Monaghan, Christopher Lee, Brad Dourif, Cate Blanchett, Karl Urban, Bernard Hill
Akcijski / Fantastični
New Line Cinema
Intercom-Issa
179 min
2003.
Lord of the Rings:Two Towers

Re: GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE / Lord of the Rings:Two Towers
O čovječe... ako si ovome dao 4.5 onda sigurno ne možemo očekivati 5 ni na jedan film!;)
Komentar: Delboy 06.12.2005.

Recenzija: GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE  / Lord of the Rings:Two Towers

Recenzija: GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE  / Lord of the Rings:Two Towers GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE
(Lord of the Rings:Two Towers)

Najveća priča ikad ispričana

Nastavak Tolkienove sage o Prstenu moći prati raspršene članove Prstenove družine na njihovom putu kroz svekoliki kaos Međuzemlja sada već uvelike okupiranog Sauronovima vojskama. Frodo (Elijah Wood) i Sam (Sean Astin) nastavljaju svoje putovanje prema Mordoru, privučen Prstenom pridružuje im se i Gollum (Glas Andy Serkisa) prstenovom moći mutirano i poluludo humanoidno biće.

GOSPODAR PRSTENOVA:DVIJE KULE  / Lord of the Rings:Two Towers

Premda znaju da je Gollum, kao bivši vlasnik Prstena posve opsjednut njime Frodo i Sam pristaju da im on bude vodič do Planine Usuda na kojoj se Prsten ima uništiti. Za to vrijeme Merry (Dominic Monaghan) i Pippin (Billy Boyd), hobbiti koje su oteli orci, uspješno bježe iz njihovog zatočeništva i upoznaju Treebearda (glas Rhys-Davisa) pripadnika drevne rase Enta, najstarijih bića u Međuzemlju. Aragorn (Vigo Mortensen), Legolas (Orlando Bloom) i Gimli (Rhys-Davies) stižu u zemlju Rohan. Čarobnjak Gandalf (Ian McKellen) pobjeđuje demona Balroga, vraća se iz podzemlja i sve kulminira razaranjem Isengarda sjedište Suronovog poslušnika čarobnjaka Sarumana (Christopher Lee) i epskom bitkom kod Helm's Deepa…
LOTR2-1
LOTR2-2

«Gospodar Prstenova" već sada nakon što je Jackson snimio "Dvije kule" drugi dio filmske vizije besmrtnog Tolkeinovog djela  postaje najveća priča ikad ispričana na filmu..."

Komplicirani puzzle, po mišljenju mnogi znalaca za praćenje najtežeg dijela Toelkinova fantastičnog epa, Jacskon i njegova ekipa (bez obzira na standardno grintanje LOTR fanova koji bi u film najradije utrpali sve što je Tolkien u svojem romanu napisao do posljednjeg zareza) odradili su besprijekorno i na upravo veličanstven način. Sve se niti priče,koja se podsjetimo se cijepa u tri-četri glavna toka (Gandalf  vodi bitku sa Balrogom koji ga je u Moriji odvukao duboko u podzemlje, Frodo i Sam u pratnji Golluma nastavljaju svoje putovanje ka Mordoru i Planini Usuda na kojoj moraju uništiti Prsten gospodar, Pippin i Merry bježe iz zatočeništva Orca koji su ih oteli i susreću Ente dok Aragorn, Legolas i Gimli usred misije spašavanja spomenutog dvojca zastrane u Rohanskom kraljevstvu) međusobno isprepliću i prate ne gubeći pri tome ni dramaturški momentum ni akcijski ritam neophodan da gledatelj odgleda ovaj trosatni ep u jednom dahu. Dodajmo svemu čitavu gomilu novih likova, poput Theodena kralja Rohana i njegovog zlog savjetnika Grime, Boromirova mlađeg brata Faramira te Theodenova nećaka Eomera i njegove sestru Eowyn, koje su redatelj i njegova ekipa prateći izvornik morali utkati u veliko platno "Gospodara" pa će te dobiti prave dimenzije njihova pothvata.
No imajući iza sebe već odrađenu "Družinu" Jackson se u "dvojci" nije trebao zamarati kompliciranim uvodom već je sebi mogao dozvoliti luksuz zahuktavanja akcije i silovitog ulaska u samu srž dramatičnih događaja koji bukte Međuzemljem doslovce od prve minute filma što je u konačnici i rezultiralo onim momentumom koji smo maloprije spomenuli, valom energije na kojem čitav film praktički nezadrživo jedri ka svojem kraju prisiljavajući vas da nevjerojatne događaje koji se odvijaju pred vašim očima gledate otvorenih usta posve nesvjesni upravo veličanstvene duljine čitavog filma...

Kako se svaka priča "veća od života" ne sastoji samo od akcije i reakcije tako je i Jackson "Dvije Kule" začini dovoljnom dozom ljudskih osjećaja, poglavito romantike. Daleko od toga da je Tolkienovo besmrtno djelo premetnuo u ljigavi ljubić no romansa između Arwen i Aragorna kojoj smo u prvom nastavku svjedočili tek u trgovima u "Dvjema Kulama" se ulaskom u igru Eowyn nećakinje kralja Theodena premtnula u intrigantni (doslovce međurasni, Arwen je jel'da vilenjakinja) ljubavni trokut što premda na prvi pogled nekako strši u epici LOTR-a čitavom filmskom doživljaju u stvari dodaje novu dubinu i potrebitu dozu uvjerljivosti.

Kako i kod "Prstenove Družine" Jackson je bio, što zbog vlastite umjetničke vizije Tolkienova djela što zbog čisto tehničkog procesa pretakanja knjige u film, prisiljen ne(znatno) izmijeniti neke događaje što premda je naišlo na brojna negodovanja fanova ruku na srce zaista nije ničim narušilo integritet originalne priče.
Snimateljski rad na filmu poseban je par cipela, novozelandski setovi na kojem je LOTR sniman kao da su i sami otrgnuti iz korica Tolkienove knjige i daju čitavom filmu toliko neophodan epski štih kojeg uvjereni smo golom snagom računalskih, specijalnih i inih filmskih efekata jednostavno nebi bilo moguće ostvariti.

Zaključak?
«Gospodar Prstenova: Dvije kule» filmska je fantastika upravo biblijskih proporcija, veličanstveni ep čiji će pravi razmjeri biti vidljivi tek kada se trilogija Povratkom Kralja" kompletira u jedinstveno grandiozno filmsko djelo...

LOTR2-3
LOTR2-3
LOTR2-4