Dreamcatcher
engleski, mađarski, turski
engleski, mađarski, turski, bugarski, hrvatski, rumunjski, sprski, slovenski
intervju sa Stephenom Kingom, izbačene scene, alternativni kraj, najava, vizualni efekti u Snovolovci

Re: SNOVOLOVKA / Dreamcatcher
TEK KAO POMOĆ KOLEGI DA NE ISPISUJEM NOVU RECENZIJU:
U početku zanimljiv, rekli bismo tipično intrigantan Stephen Kingov rukopis, koji se poigrava s nadnaravnim. U tom dijelu sve funkcionira, ali kad se u sve uključe vanzemaljci, zapitate se što je kome tu trebalo i što je tu tko poduzeo da bi imalo smisla. Najprije King (i scenarist Goldman) koji hladno citira "Stvora", a zatim i Kasdan koji se nije uspio iskobeljati iz očitih producentskih zahtjeva za pretjeranim prikazivanjem beštija na ekranu, da bi sve kulminiralo u neukusnom finišu (na sreću, na DVD-u postoji alternativni kraj koji je puno bolji od ponuđenog) u kojem se toliko toga ispremiješalo: i suludi američki generali i nemaštovita čudovišta u međusobnom obračunu. Dakle, ljubitelji fantastike (i izvanzemaljaca) žalit će za propuštenom šansom, ljubi-telji horora razočarat će se nemaštovitim vizualnim efektima, ljubitelji Kinga još jednom će vrištati na ekranizacije svog ljubimca…
Komentar: vlado 09.01.2004.

Recenzija: SNOVOLOVKA / Dreamcatcher

Recenzija: SNOVOLOVKA / Dreamcatcher SNOVOLOVKA
(Dreamcatcher)

Četiri prijatelja iz djetinjstva, Jonesya, Henrya, Petea i Beavera veže više od prijateljsva. U dobi od 10 godina doživjeli su susret s retardiranim vršnjakom Dudditsom s kojim su neko vrijeme prijateljevali, pri tom oktrivši kako je Duddits ispod haube prilično neobično dijete s istančanim senzibilitetom za nadnaravno. Jednom prigodom četiri prijatelja bivaju direktno uključeni i izloženi Dudditsovom nadnaravnom daru, te tako i oni sami postaju obdareni paranormalnim sposobnostima.

SNOVOLOVKA / Dreamcatcher

Dvadesetak godina kasnije, četvorka odluči provesti vikend u šumi, no mimo svoje volje bivaju uvučeni u okršaj koji bi mogao izmjeniti budućnost planete. Prijatelji sumnjaju da njihov susret s Dudditsom nije bio slučajan, već da su njih četvorica s razlogom odabrani za predstojeći susret  sa zlom kakvo do sad nikad nije bilo viđeno.

Lawrence Kasdan svestrani je američki filmaš koji se u životu s više ili manje uspjeha okušao kao glumac, kompozitor, redatelj, producent i scenarist. Bez obzira na to, jedan je od onih čije ime većini ljudi ne znači apsolutno ništa, s naglaskom kako je ipak uobičajena reakcija društva, na napomenu njegove filmografije, preneraženo "Ma daaaa!?" Kasdan tako potpisuje naslove poput French Kiss, Silverado, Tjelohranitelj, Wyatt Earp, a posljednjim filmom Snovolovka poptisuje produkciju i režiju.

Stephen King se u prvoj polovini Snovolovke osjeti na svakom koraku. Priča diktira tempo horor kaskade u kojem svakom sljedećom scenom gledatelj biva izložen atmosferi koja napreže živce, što je pojačano i dobrim prikazom meditativnih krajolika s naglašeno dobrom kamerom. Sporadične pošalice poput borbe s četkom za WC školjku, sasvim su svarljive i dobro došle za hvatanje zraka između dva pokušaja da otaremo nervozni znoj s dlanova. U prvoj polovini priče otrkivamo i neprijatelja, hibrida Gigerovog Aliena i Carpetnerova Stvora, što je ujedno i kulminacija horor setinga. No drugi dio filma postaje akcijsko natjerivanje s izvanzemaljskom inteligencijom te nadmurdivanje s vojnim aparatom koji drži nadzor nad područjem karantene koje je bilo izloženo alienskom najezdom. Horor seting, jeza i tjeskoba, prepuštaju mjesto frenetičnoj jurnjavi s kontejnerima metaka ispucanih iz nebrojenog naoružanja pa se gledatelj nema za što konkretno uhvatiti kako bi do konca filma izdržao više nego predvidljivu priču.

Morgan Freeman i Tom Sizemore okupirali su kadar svaki svojom pojavnošću. Jednako briljira i svojac iz «Band of Brothersa», Damian Lewis te Donnie Wahlberg kao Duddits dok su Thomas Jane i Jason Lee očevidno trebali zamjeniti uloge.  Izvrsni Lee u Snovolovci nije uspio razmahati svoju glumu jer za to nije imao vremena, no i da jest, sumnjam da bi film dobio na karakternoj težini.

Za razliku od Shyamalanovih Misterioznih znakova, Snovolovka se izgubila u raskoraku između trillera i SF horrora, što možemo ponajprije zahvaliti scenaristi William Goldmanu, koji nije uspio ponoviti svoju uspješnu adaptaciju Kinga u Miseryju. Otužno s obzirom da je Goldman nekad radio briljantna djela poput Maratonca, Svih predsjednikovih ljudi, Velikog Walda Pappera, Butch Cassidyja i the Sundance Kida. Previše zagrebanih pojmova, premalo razjašnjenih stvari, u više od dva sata celuloida, materijal je koji teško pada na želudac.