Glazbeni
NewVideo
96 min
1967.
Bob Dylan "Don't Look Back"
English
Audio commentary by director D.A. Pennebaker and tour manager Bob Neuwirth; Includes five original, uncut audio performances: "It Ain't Me, Babe", "It's All Over Now, Baby Blue", "Love Minus Zero/No Limit", "The Lonesome Death of Hattie Carroll" and "To Ramona"; Never-before-seen version of the famous "Subterranean Homesick Blues" cue-card scene; Discography

Recenzija: BOB DYLAN "DON'T LOOK BACK"  / Bob Dylan "Don't Look Back"

Recenzija: BOB DYLAN "DON'T LOOK BACK"  / Bob Dylan "Don't Look Back" BOB DYLAN "DON'T LOOK BACK"
(Bob Dylan "Don't Look Back" )

95 minuta zapisa govori više o Dylanu, njegovoj glazbi ali podjednako i o vremenu i prostoru, nego hrpe kasnije napisanih knjiga. Znameniti pionirski rockumentarac proslavljenog američkog filmaša D.A.Pennebakera stalno je na popisu esencijalnih  DVD glazbenih izdanja. Pennebaker je - podsjetimo - 1965. kamerom pratio Boba Dylana na njegovoj povijesnoj turneji Velikom Britanijom tijekom koje je utjecajni "prorok glazbe savjesti" i ikona folka odlučio odbaciti habit reinkarniranog Woodie Guthriea i - na zgražanje folk purista - posegnuti za "blasfemičnim" Fender Stratocasterom.
BOB DYLAN "DON'T LOOK BACK"  / Bob Dylan "Don't Look Back"

"Don't Look Back" nije samo vizualni dokument jednoga od prijelomnih događaja u povjesnici rocka (konačno, Dylanova je "elektrifikacija" izravno utjecala na bujanje folk-rock iskaza s obje strane Atlantika) već je svojim osebujnim autorskim stilom (temeljenom na tradiciji cinema veritéa) stvorio obrazac "rockumentarca" kojega će sve do danas pratiti svaki filmaš koji se okušao u formi glazbenog dokumentarca.

Premda nudi nekoliko antologijskih video zapisa Dylanovih koncertnih nastupa, "Don't Look Back" nije složenac live snimaka. Dapače. Većina krucijalnih izvedbi donešena je fragmentarno uz kraćenje iznuđeno dokumentarističkim pristupom i željenom dinamikom filma. Ništa zato jer 95 minuta zapisa govori više o Dylanu, njegovoj glazbi ali podjednako i o vremenu i prostoru (kao "likovi" u dokumentarcu javljaju se i Joan Baez, Donovan, Marianne Faithfull, Alan Price, Allen Ginsberg, Albert Grossman, John Mayall...) nego hrpe kasnije napisanih knjiga.

DVD, naravno, donosi i primjereni "bonus": komentare D.A.Pennebakera i Dylanovog road-managera Boba Neuwirtha što daje dodatnu vrijednost ovom esencijalnom DVD (re)izdanju.

« povratak Zlatko Gall