izbor scena, uskoro na DVD-u, split screen, alternativni kutevi kamere

Recenzija: SNAJPER / Liberty Stands Still

Recenzija: SNAJPER / Liberty Stands Still SNAJPER
(Liberty Stands Still)

Snajperist koji drži na nišanu elegantnu damu i prijeti eksplozivnom napravom dići cijeli stambeni blok u zrak, razočarani je i ogorčeni otac čija je 7-godišnja kći stradala u školi...

SNAJPER / Liberty Stands Still

Baš kao i prije dvije godine, i lani se stvarnost okrutno poigrala sa svijetom (američkih) pokretnih slika. 2001. godine mnogi su naslovi odgođeni zbog terorističkog napada 11. rujna, dok je godinu kasnije snajperist iz Washingtona zaustavio distribuciju trilera «Phone Booth». U njemu Colin Farell tumači mladića koji je zatočen u telefonskoj kabini i pod prismotrom je strijelca kojeg ne može vidjeti – ukoliko napusti govornicu bit će smaknut.

liberty
liberty1

Nekako istovremeno na festivalu u Palm Springsu prikazan je film o kojem je ovdje riječ, i kao da su se autori prepisivali. Ali samo u vodećoj ideji: tamo je riječ o iskonskom teroru, dok bi ovdje mogli govoriti o teroru s «humanim» porukama. Naime, snajperist koji drži na nišanu elegantnu damu i prijeti eksplozivnom napravom dići cijeli stambeni blok u zrak, razočarani je i ogorčeni otac čija je 7-godišnja kći stradala u školi. Ubio ju je vršnjak iz pištolja!!! Njegov čin je protest protiv korupcije, moćnih trgovaca oružjem i prije svega poziv na javnu raspravu o nošenju oružja. Dama na nišanu nije slučajno izabrana: supruga je moćnog trgovca oružjem, žena s velikim utjecajem i brojnim političkim vezama. Upravo zbog svega – a i naša stvarnost nas uči da ne smijemo biti indiferentni prema ovako upozoravajućim porukama – «Snajperist» je više od konzumentskog filma za vikend, ne samo zbog glumačkih izvedbi. Jednostavno, mada na trenutke okrutan, film je nakon kojeg ćete na drugačiji način promatrati poznanika / poznanicu opsjednutog oružjem. Još kada ga drži na dohvat ruku djeci, što o njemu misliti nego kao da je lud... Korak dalje, i vi biste postupili kao Wesley Snipes!

liberty2
liberty 3