|
|
HRVATSKI NASLOV: |
OPERACIJA SWORDFISH |
NASLOV ORIGINALA: |
Swordfish |
REŽIJA: |
Dominic Sena |
SCENARIJ: |
Skip Woods |
GLAVNE ULOGE: |
John Travolta, Hugh Jackman, Halle Berry, Don Cheadle, Vinnie Jones, Sam Shepard |
ŽANR: |
Akcijski /
Triler
|
PRODUKCIJA: |
Warner |
DISTRIBUCIJA: |
Intercom-Issa |
TRAJANJE: |
99 min |
GODINA: |
2001. |
WEB: |
Swordfish |
IZDANJE: |
|
Još nema komentara na ovu recenziju |
Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare |
|
|
|
OPERACIJA SWORDFISH (Swordfish) |
Spektakularno nelogična filmska akcija
Cyberspace... svijet drukčiji od našeg, svijet skriven pod šiframa kojeg osiguravaju najmoderniji sigurnosni sustavi. U tom nevidljivom svijetu postoji mjesto koje čuva najveće tajne, inkriminirajuće informacije i naravno brdo novca... Swordfish. Gabriel Shear (John Travolta), karizmatični i opasni špijun u potrazi je za velikom sumom novca kojim bi financirao svoje operacije.
|
|
| | | |
Saznavši za milijarde ilegalnih vladinih dolara priprema opasnu krađu no da bi poduhvat uspio treba mu super hacker, netko pred čijim znanjem i sposobnostima i najsofisticiraniji računalski sustavi na svijetu izgledaju poput dječje igre. |
Intezivnim i atraktivnim akcijskim scenama usprkos "Operacija Swordfish" propada u crnu rupu nesuvisle priče i njenih bezbrojnih logičkih kontradikcija, neoprostivo za film koji se reklamira kao rasni techno triler...
U igru zato ulazi Stanley Jobson (Hugh Jackman), jedan od dvojice najvećih živućih hackera, čovjek kojemu je nakon što je spektakularno torpedirao supertajnu akciju FBI-jevog elektronskog nadzora zakonom zabranjen pristup računalima. Stanley životari na rubu egzistencije, stanujući u razbijenoj auto prikolici bez prebijena novčića u džepu stalno maštajući o dvije stvari koje mu u životu najviše nedostaju: njegovom računalu i kćerkici Holly (Camryn Grimes) koja je nakon razvoda pripala majci.
Gabriel i njegovna zanosna partnerica Ginger (Halle Berry) iznude od Stanleya pristanak na sudjelovanje u pljački služeći se kao mamcem njegovom kćerkicom i mogućnošću da započne život ispočetka. No kad Stanley jednom zakorači u njihov svijet, spoznaje da je čitava operacija daleko kompliciranija i opasnija nego što mu je to na početku bilo opisano te da se iza onoga što je isprva izgledalo kao najobičnija high-tech pljačka banke krije daleko zlokobnija zavjera u kojoj je on tek potrošna roba, pijun predodređen za žrtvovanje...
Čitajući imena sa plakata filma "Operacija Swordfish" čovjek se jednostavno ne može oteti dojmu da ga u kinu očekuje zaista iznimno filmsko iskustvo. Kao prvo tu je Joel Silver, iskusni hollywoodski producent od formata koji je svoje prste upetljao u čitav niz zapaženih filmskih uspješnica među kojima se naročito ističu serijali "Smrtonosnog Oružja", "Die Harda" i "Matrixa", odreda perjanice akcijskog žanra novije sjevernoameričke filmske produkcije. Potom slijedi impresivna glumačka niska: John Travolta, Halle Berry, Hugh Jackman, Don Cheadle, Sam Shepard... sve odreda već potvrđene i provjerene glumačke veličine. Jedino ime koje donekle kvari taj prvi dojam je ono redateljsko, naime rad Dominica Sene hrvatska kino publika imala je prilike upoznati u razvikanom i poprilično tankom akcijskom flicku "Nestali u 60 sekundi", no imajući u vidu intrigantan zaplet "Swordfisha" i Seninu neprijepornu vještinu u režiranju vratolomnih i adrenalinom do krajnjih granica nabijenih akcijskih scena rezultat je na koncu zaista mogao biti ako ne spektakularan ono bar vrlo dobar. Svim opisanim predispozicijama usprkos "Operacija Swordfish" ipak ne uspijeva preći granicu koja odvaja elegantne i uzbudljive high-tech trilere od instant adolescentske "pop-corn" akcijske zabave s jednokratnim učinkom potvrđujući po tko zna koji put žalosno pravilo kako, barem kad je Hollywood u pitanju, potencijal neke priče, praktički neograničen budžet i neupitna kvaliteta ljudi upletenih u njenu filmsku realizaciju više nisu nikakvo jamstvo za zadovoljavajući kranji rezultat.
A šteta, jer kako spomenusmo u početku zaplet filma nudio je zaista pregršt mogućnosti, no na koncu je sve spalo na nemilosrdno izrešetanu priču čiji jadni i rupama bremeniti ostaci prepuni tehnološkog trabunjanja služe tek kao neophodna nit poveznica zaista efektnih ali bez konteksta logične scenarističke cjeline posve nesuvislih akcijskih scena. Potkrijepimo tvrdnju tek dvama nasumično izabranim primjerima: - Zašto likovi koji bi u filmu trebali biti finci govore njemački? - Može li hacker, pa makar on bio i vrhunski izdanak svoje "profesije", provaliti zaštitu vrhunski osiguranog sustava u samo šezdeset sekundi, dok mu muškost obrađuju felatiom a u glavu mu je istodobno uperena hladna cijev revolvera? Je li dakle riječ o posve krivo shvaćenom pojmu realizma, katastrofalnom neznanju ili tek o uvrnutom smislu za humor?
Na žalost istina je posve drukčija, ovdje je naime riječ o filmu koji nemilosrdno podcjenjuje inteligenciju kino publike, instant proizvodu namijenjenom prvenstveno adolescentima vječno gladnim bilo kakve filmske akcije u kojem se može uživati samo pod uvjetom da prilikom projekcije posve isključite mozak.
Ono što čitavoj stvari daje upravo iritantnu notu ironije jest uvodni Travoltin dijalog o nedostatku realizma u Hollywoodskim filmovima. Nije jasno je li nemilosrdna kritika nedostatka uvjerljivosti novih filmova u uvodu upravo najtipičnijeg predstavnika produkcije u kojoj filmska logika, inteligencija i realizam iz dana u dan gube bitku pred nezajašljivom trkom za profitom namjerna Senina zafrkancija na vlastiti račun ili je redatelj tek slijep kod zdravih očiju, no činjenica je da upravo spomenuti uvod najbolje opisuje što gledatelja očekuje do kraja filma... hrpa spektakularnih eksplozija i pregršt uvreda zdravoj pameti.
|
|
| | | |
|
|
|