Premier
86 min
2000.

Recenzija: BLAGAJNICA HOĆE IĆI NA MORE / Blagajnica hoće ići na more

Recenzija: BLAGAJNICA HOĆE IĆI NA MORE / Blagajnica hoće ići na more BLAGAJNICA HOĆE IĆI NA MORE
(Blagajnica hoće ići na more)

U središtu priče filma je Barica koja živi sama s malom kćeri negdje na zagrebačkoj periferiji. Radi kao blagajnica u samoposluživanju i mašta o tome kako će svoju kćer jednog dana odvesti na more. Konačno, jednog dana uspije izmoliti svog šefa da je pusti na dopust te nekoliko dana uživa u sreći svog još uvijek nedoživljenog puta. No, stvari se kompliciraju kad u samoposluživanje dođe nova radnica...

BLAGAJNICA HOĆE IĆI NA MORE / Blagajnica hoće ići na more

"Blagajnica hoće ići na more" debitantski je scenarističko-redateljski rad Dalibora Matanića, osvajač tri Zlatne Arene na lanjskoj puli: Dora Polić za glavnu i Nina Violić za sporednu žensku ulogu, te Tomislav Pavlic za montažu. Arenu za montažu naknadno bi mogli dodijeliti i autoru foršpana koji je uspio (po uzoru na zapadne kolege) sve važno za pametnu promociju staviti u 60-tak sekundi po čemu su mnogi zaključili kako je riječ o komediji.

No, smijehu ni traga: tek duge šetnje kamerama zagrebačkim vedutama (ako nije bila sponzor, onda bi zagrebačka gradska skupština mogla retroaktivno dodijeliti koju kunu) i socijalna priča umotana u prozivku rodijaka. Matanić je “hrabar” poput kolege Ogreste: deset godina nasilno građeni kult Hercegovaca kao najsposobnijih i najpametnijih na svijetu (Yale, Harward, Oxford i Cambridge palanke su prema Širokom) spremni su baciti u prašinu pokazivanjem da su šverceri i prevaranti. Dobro došli i dobro progledali. Osim (ne)spretne prozivke ovo je i inače vrlo, vrlo prosječan i površan film!