HRT / Interfilm
105 min
1999.

Recenzija: CRVENA PRAŠINA / Crvena prašina

Recenzija: CRVENA PRAŠINA / Crvena prašina CRVENA PRAŠINA
(Crvena prašina)

Crnom još nije ni trideset godina; bavi se boksom u periferijskom zagrebačkom klubu. 1990.-te godine bježi iz jugovojske. Vraća se u svoju četvrt na vjenčanje svoje bivše djevojke Lidije s Bossom, lokalnim mafijašom i vlasnikom kafića. Uz pomoć prijatelja, automehaničara Škrge, uplete se u šverc cigaretama, ne znajući da time ugrožava identičan i već razgranat Bossov posao. Crni brani Hrvatsku na ratnom bojištu, dok u isto vrijeme Boss pravi svoj prljavi posao. Nakon domovinskog rata Crni se vraća doma. Čeka ga neizvjesna i teška budućnost... (Drama Zrinka Ogreste, dobitnica četiri Zlatne arene i nagrade publike na lanjskom Pulskom festivalu...)

CRVENA PRAŠINA / Crvena prašina

Da je ovaj film Zrinko Ogresta snimio barem pet godina ranije, moglo bi se govoriti o prvom pravom angažiranom hrvatskom filmu koji kritički progovara o sistemu koji nas je desetak godina terorizirao. A kako je on (Z.O.) pametan čovjek, nakon dugog razmišljanja uspio je uskočiti u zadnji vlak i progovoriti o nečemu zbog čega noviji srpski filmovi imaju smisla i uspjeha. Konkretni, žestoki, kritički i beskompromisni. Dobro, "Crvena prašina" se ipak ne može tako predstaviti, ali je svakako uredan rad kojeg se ne mora(mo) sramiti. Zrinko je mislio o svemu: ima dežurnog svećenika, sve se lomi po braniteljima, firme kupuju šverceri (Hercegovci), policija je potkupljiva i “ponekad” tuče svoj narod, malo romanse i tragike pa eto filma kojeg možemo pohvaliti. I recite onda da nam treba puno! O zvuku i teatralnosti, te jednom jedinom policajcu (dobri Ivo Gregurević) dobrog srca koji kontrolira cijeli kvart u državi u kojoj je broj policajaca sve samo ne mali, ovaj put ni riječi!