infobox: RAZVEDI ME, ZAVEDI ME (Intolerable Cruelty)

RAZVEDI ME, ZAVEDI ME
Intolerable Cruelty
Joel i Ethan Coen
Robert Ramsey i Matthew Stone
George Clooney (Miles Massey), Catherine Zeta-Jones (Marylin Rexroth), Geoffrey Rush (Donovan Donaly), Cedric (Gus Petch),
Edward Herrmann (Rex Rexroth), Paul Adelstein (Wrigley), Richard Jenkins (Freddy Bender), Billy Bob Thornton (Howard D. Doyle), Julia Duffy (Sarah Sorkin), Jonathan Hadary (Heinz), Tom Aldredge (Herb Myerson), Stacey Travis (Bonnie Donaly), Jack Kyle (Ollie Olerud), Irwin Keyes (Wheezy Joe), Judith Drake (Mrs. Gutman)
Crna komedija
Universal, SAD
100 min
2003.
Intolerable Cruelty

Recenzija: RAZVEDI ME, ZAVEDI ME / Intolerable Cruelty

Recenzija: RAZVEDI ME, ZAVEDI ME / Intolerable Cruelty RAZVEDI ME, ZAVEDI ME
(Intolerable Cruelty)

Zlatni dodir genijalnih buraza

Miles Massey, izuzetno je prepreden i uspješan odvjetnik koji se bavi isključivo brakorazvodnim parnicama. Dobivši tako jednu u nizu parnica, u kojoj svog bogatog klijenta Rexa Rexrotha, iako je ovaj učinio preljub i isključivi je krivac za raspad braka, oslobađa svake odgovornosti zamjera se grdno njegovoj bivšoj supruzi, osvetoljubivoj zavodnici Marylin Rexroth, koja je zahvaljujući Milesovoj pravničkoj vještini ostala bez goleme alimentacije. Merylini, koja je baš kao i Miles premazana svim mastima odlučuje se osvetiti prepredenom odvjetniku istom mjerom ni ne sanjajući da će se u tom procesu i sama zaljubiti u njega..

RAZVEDI ME, ZAVEDI ME / Intolerable Cruelty

Ovo je nešto najzabavnije što su braća Coen snimila još od filma "Raising Arizona"...
razvedi me fotka 1
razvedi me fotka 2

Well, ako ste do sada i sumnjali ("O ye, of little faith!") možete komotno prestati sa glupiranjem. Braća Coen zaista imaju Midin dodir, sve čega se uhvate naime pretvara se, ako ne u zlato a ono barem u celuloidnu dragocjenost. U mome kraju rekli bi "tko zna... zna", a braća em znaju zanje em su genijalci, žanr je pri tome posve nebitan ...krimić, drama ili kao što je to ovdje slučaj romantična screwball komedija svejedno je, ono što ispod njihovih razigranih prstiju na koncu isplazi u mrak kino dvorana u svakom se slučaju i u svakoj prilici višestruko isplati pogledati. Uzmite recimo banalni zaplet romantične komedije muškarca i ženu koji se usprkos činjenici a se nalaze na suprotnim stranama u svom profesionalnom životu međusobno neobjašnjivo i nezaustavljivo privlače, udarite na sve navedeno još i nekakav teško šablonizirani podtekst, uronite primjerice čitavu priču u kontekst rata spolova, razriješite čitavu petljanciju u sudnici i dobili ste genijalno pitku i nevjerojatno gledljivu komediju u kojoj će te jednako uživati od prve do posljednje minute. Nda... uz naravno jedan jedini uvjet.
OK, dva...

Joela i Ethana Coena, koji će u banalni zaplet bez pardona uvaliti astmatičara koji je u slobodno vrijeme serijski ubojica, "ass-nailera"  Gusa Petcha i čitavu bulumentu uvrnutih likova i koji će ono što bi u bilo kojim drugim rukama bila uobičajena slatko gorka pričica, bogom danom čarolijom pretvoriti u ironičnu, inteligentnu, crnohumornu zafrkanciju s porukom, na kakvu sa nas braća dosadašnjim radom i navikla.

Ovo je za Coene u stvari pravi eksperimanetalni film, veli izvjesni John Beifuss kritičar Commercial Appeala, valjda zato što je  u usporedbi sa ostatkom njihove filmografije riječ o relativno "normalnom" filmu, no i ovako "normalan" film vjerujte vi meni na riječ, petnaest je svjetlosnih godina udaljen od ostatka uobičajene hollywoodske produkcije slične tematike.

Premda dakle , objektivno govoreći, "Razvedi me, Zavedi me" nije ni blizu sličnim njihovim ostvarenjima poput ""O Brother, Where Art Thou?" ili pak genijalnog "Farga" u usporedbi sa ostalom žanrovskom ponudom ovaj je film melem za umorne oči ljudi koji u kina idu zbog filmova a ne zbog (pre)slanih kokica i žvaljenja u njihovim tapeciranim sjedalima. Ako se dakle ubrajate u prvo navedenu skupinu vjerujem da znate što vam je činiti.

razvedi me fotka 3
razvedi me fotka 4
razvedi me fotka 5