Jedan od najboljih mjuzikala ikada. Film je tako dobar ponajviše između glume i kemije glavnih protagonista koje glume Nicole (nesuđeni Oscar) i Ewan.
Komentar: Donnie Darko 26.12.2003.

Recenzija: MOULIN ROUGE / Moulin Rouge!

Recenzija: MOULIN ROUGE / Moulin Rouge! MOULIN ROUGE
(Moulin Rouge!)

The show must go on
Pariz godine 1899., Christian (Ewan McGregor), mladi buntovni pjesnik protivno očevim željama pridružuje se fantastičnom polusvijetu metropole koji se okuplja oko legendarnog Moulin Rougea. Fasciniran ovim novim i nepoznatim okružjem prepunim kontrasta, glamoura, seksa i droge njegova nedirnuta pjesnička duša u potpunosti se predaje strastvenoj romansi sa zanosnom Satine (Nicole Kidman), najvećom zvijezdom Moulin Rougea i najpoznatijom kurtizanom Pariza.
MOULIN ROUGE / Moulin Rouge!

Najozloglašeniji klub utrobe velegrada u kojem se bogati aristokrati i slavni umjetnici miješaju sa običnim radnicima, kriminalcima i kurvama postaje pozornica veličanstvene i tragične ljubavne priče.
Jedno je sigurno, "Moulin Rouge" je film prema kojem nitko neće ostati ravnodušan ili ćete zamrziti svaki njegov kadar ili će vas u potpunosti opčiniti.

Nakon što je u svom prvom velikom hollywoodskom projektu, modernoj adaptaciji šekspirove drame "Romeo i Julija", talentirani australski redatelj Baz Luhrmann u zvjezdanu orbitu lansirao tada još neetabliranog Leonarda di Capria, za svoj najnoviji filmski projekt okrenuo se provjerenoj temi i provjerenim zvijezdama velikog ekrana Ewanu McGregoru i Nicole Kidman. Dokazavši, svojim prvijencem "Strictly Ballroom", nepatvoreno majstorstvo u glazbenim filmovima (hvaljen od filmske kritike ovaj izvanredni mjuzikl je 1992. godine bio veliki filmski hit ne samo u Australiji već se sa uspjehom prikazivao po cijelom svijetu i svom redatelju de facto otvorio vrata Hollwooda) Luhrmann u "Moulin Rougeu" ide korak dalje.

Neponovljivi boemski život Pariza na prijelazu stoljeća Luhrmann dočarava na zaista jedinstven način, kombinirajući u neprekinutom vatrometu pjesme i plesa autentične interijere i atmosferu slavnog noćnog kluba sa modernim glazbenim izričajem druge polovice dvadesetog stoljeća. Slike noćnog života utrobe velegrada koje kao da su isisane sa slavnih plakata Touluse-Lautreca oživljene frenetičnom glazbenom podlogom Fat Boy Slima ("Because We Can"), Becka ("Diamond Dogs") ili Nirvane ("Smells Like Teen Spirit") na trenutke djeluje nadrealistično i posve ludo no istovremeno očaravajuće maštovito i neopisivo efektno.

Napumpan sa pola tuceta, za jedan mjuzikl zapanjujućih, specijalnih efekata i hrpom blještavih setova, neviđenih u hollywoodskoj produkciji još od vremena "Cleopatre" film izgleda kao vrtoglavi dvosatni MTV-jev video spot i to u najboljem smislu riječi. Priča jest tanušna, većina likova je plošnija od strip junaka, od nekakvih podzapleta i dramskih obrata nema ni traga no svi su ti nedostaci pokopani duboko ispod živopisnog, prštavog i vrtoglavog spektakla plesa i pjesme od kojega svaki gledatelj naprosto mora ostati bez daha i razjapljenih usta.

Glumci su posebna priča, McGregor i posebice Nicole Kidman izvanredno su se snašli u razigranom Luhrmannovom filmskom rukopisu i osim neprijepornih glumačkih kvaliteta uspjeli pokazati i zavidan pjevački talent. Od sporednih rola posebice treba istaknuti zaista izvanredne Jima Broadbenta u ulozi menadžera Moulin Rougea i Richarda Roxburgha koji glumi Vojvodu od Worcestera dok je cameo nastup Kylie Minogue kao Green Fairy u pravom smislu riječi jedan od vrhunaca cijelog filma.

Analizirajući dublje može se ustvrditi da je druga polovica flma nešto manje razigrana od njegovog vrtoglavog uvodnog dijela, te da redatelj nije u potpunosti uspio izbjeći klišeje već na prvi pogled očigledno tragične ljubavne priče što za rezultat daje pomalo neujednačen finalni filmski proizvod no sve u svemu "Moulin Rouge" zaista predstavlja jedinstven kino doživljaj kako zbog veličanstvenih glumačkih izvedbi zvjezdanog para McGregor-Kidman tako i izbog nadahnutog, na momente dirljivog no većim dijelom filma urnebesno zabavnog korištenja moderne glazbe.