Ratni / Povijesni
Turner Pictures / Warner
Issa
209 min
2003.
Gods and Generals

Audio commentary by writer/director Ronald F. Maxwell and 2 of the film's historical advisors, Col. Keith Gibson and James I. Robertson Jr., 3 Insightful making-of documentaries: "Journey to the Past" - the African-American slave experience in the film's era, "The Life of Thomas "Stonewall" Jackson" - a close-up look at this complex military man, "The Authenticities of the Film" - about the movie's painstaking recreations of actual events, 2 Music Videos: Bob Dylan's "Cross The Green Mountain" and "Mary Fahl's Going Home"

Recenzija: BOGOVI I GENERALI / Gods and Generals

Recenzija: BOGOVI I GENERALI / Gods and Generals BOGOVI I GENERALI
(Gods and Generals)

Povijesni film projužnjačke orijentacije iz američke povijesti koji opisuje prve godine Građanskog rata (1861-63) i ponajviše je fokusiran na lik legendarnog južnjačkog generala Thomas "Stonewall" Jacksona koji je predvodio trupe u tri ključne bitke s početka rata (Bull Run / Manassas, Fredricksburg i Chancellorsville). Stonewall je bio ekscentrični, ali izvanredni južnjački zapovjednik, čija je slučajna pogibija 1862. vjerojatno predstavljala ključni faktor u porazu južnjačkih snaga, naročito kod Gettysburga...
BOGOVI I GENERALI / Gods and Generals

Povijesni film projužnjačke orijentacije iz američke povijesti koji opisuje prve godine Građanskog rata (1861.-1863.) i ponajviše je fokusiran na lik legendarnog južnjačkog generala Thomasa "Stonewall" Jacksona koji je predvodio trupe u tri ključne bitke s početka rata (Bull Run / Manassas, Fredricksburg i Chancellorsville).

gods1
gods2

"Bogovi i generali" su tzv. prequel izvrsnog filma "Gettysburg" iz 1993., i zajedno s "The Last Full Measure" čine trilogiju Jeffa Shaarea o tragičnoj epizodi iz povijesti američkog kontinenta. Tragičnoj ponajviše zbog rata koji nikome nije potreban, a brojni sugovornici u dokumentarcima na DVD izdanju ističu kako je ropstvo bio Lincolnu povod da industrijalizirani Sjever otpočne sukob s bogatim Jugom, a da pravi razlozi leže upravo u neravnomjernom razvoju bogatstva i nedostatku radne snage. Bilo kako bilo, "Bogovi i generali" su predugačak film i nije na tragu svog nasljednika ("Gettysburga", koji se daleke 1993. pojavio u VHS formatu u izdanju danas ugaslog ProBela) mada ga je radila ista redateljska ruka. Sve je tu posloženo, pazilo se do najsitnijih detalja, angažirani su brojni statisti, rekonstruirana odjeća i naoružanje, računala su korištena minimalno - ali ima malo duše koja bi "Bogove i generale" činila epskim filmom. Trebalo ga je svakako skratiti i izbjeći nepotrebne priče koje su popunjavale prostor između bitaka. Time bi se najprije dobila dinamika, a nedostaci (dužina, sporost) naprosto bili uklonjeni. Što se tiče povijesnih činjenica, ono što mi znamo izgleda nedovoljno, pošto ni američki gledatelji, sudeći prema forumima na Internetu, nisu bili zadovoljni. A u kontekstu Turnerova revizinističkog pristupa (postoji njegova cijela serija televizijskih projekata povijesnih, točnije revizionističkih tema, bilo da je riječ o indijanskim poglavicama - "Geronimo", "Tecumseh", "Ludi konj"; građanskom ratu - "Gettysburg"; stjecanju nezavisnosti - "Broken Chain"; američkom intervencionizmu - "Rough Riders"; i sl., što ćemo uskoro predstaviti na stranicama popcorna),  "Bogovi i generali" jednom jedinom rečenicom napokon i definiraju okupaciju Novog kontinenta. Naime, jedan od južnjačkih časnika, prijavljujući se u rat tvrdi da on samo želi BRANITI SVOJU ZEMLJU, baš kao što su to radili i Apači protiv kojih se borio koju godinu ranije.

Još jedna stvar je bila jako važna za bolju komercijalnu prođu filma: film se počeo prikazivati prije otprilike godinu dana u američkim kinima, u vrijeme kada je Amerika još uvijek (kao i danas) pod dojmom 11. rujna i sasvim je logično da nisu željeli gledati (međusobni) masakr vlastitih građana...

gods3
gods4