Lions Gate Films
95 min
2002

Recenzija: KOCKA 2: HIPERKOCKA / Cube 2: Hypercube

Recenzija: KOCKA 2: HIPERKOCKA / Cube 2: Hypercube KOCKA 2: HIPERKOCKA
(Cube 2: Hypercube)

Probudite se sami, u sobi koja ima okolo-naokolo iste proporcije, pogledate lijevo i pogledate desno i sve što vidite je isto. Svaki zid je ista refleksija kao i svaki drugi zid sa mliječnim svijetlom oko nečega što izgleda kao vrata. Zbunjeni, tek probuđeni, bez sječanja kako ste došli u ovu sterilnu sredinu, odlučite jednostavno nastaviti i viditi što ima u sobi pored. Vrata se otvore sa samo malim dodirom ruke, kao da vas želi odvesti u drugu sobu, pogledate u sobu pored i shvatite da je ista kopija sobe u kojoj se nalazite. Ubrzo shvatite da ima bezbroj soba, sve su iste i sve vode u beskonačnost.

KOCKA 2: HIPERKOCKA / Cube 2: Hypercube

Dok sam uživao u prvom dijelu "Kocke" i u svim matematičkim funkacijama tj. načinu na koji su korišteni u filmu, ostali su samo gledali na radnju i pričali kako je film dosadan, bezvezan, monoton i doslovno blesav. Ja se nisam s tim složio - činjenica je da ako vam se nije svidio prvi dio, onda neće niti ovaj.

Priče filmova "Kocka" i "Kocka 2" su iznimno jednostavne kao i večina filmova ali zato imaju na sebi neke druge faktore koji zapravo nose cijeli film. U oba filma možete naći nekolicinu totalnih stranaca koji se nađu u velikoj puzli tj. labirintu. Svaki lik ima nekakvo značenje u priči tj. svaki ima određeno znanje koje je neophodno za grupu da preživi kroz sve zamke. Naravno, svaki od njih i zna dio velike zagonetke koja se krije iza kocke.

Ono što je prvi dio napravilo popularnim i dobrim je izričita cjelina priče, zamke, matematička pravila i zakoni, gluma i likovi (kojih manjka u ovome dijelu). Zapravo, svega iz prvog dijela manjka i zapravo film nije niti blizu toliko dobar kao original, ali (uvijek postoji ali) čitajte dalje. Od početka samog filma, možete primjetiti kako ovo ne pije vodu, nakon nekoliko minuta od početka filma vidite kako film propada i ide vrlo sporo prema kraju. U prvome dijelu bilo je 6 karaktera sa unikatnim osobinama. U ovome dijelu imate grupu karaktera koji su zapravo dosta dosadni, svaki se predstavi na vrlo lagani način i ne pokazuju se nikakve dodatne stvari o samom karakteru i o osobinama. Loše strane ovog filma su isto i loši dijalozi, zvuče kao da je netko na licu mjesta smišljao razgovore - loša gluma, glumci bi trebali udahnuti nekakve živosti tj. snage u ove likove ali to je daleko od očekivanja (u lošem smislu).

Ono što me privuklo prvom dijelu su bile smrtonosne, okrutne i podle zamke i vrlo dobar sistem postavljanja istih. Primjerice ako niste razumjeli crvene sobe koje su loše ili kako su parni brojevi i kordinate mapirane u kocki onda je velika šansa kako bi poginuli u jednoj od istih. Da, zvuči komplicirano, ali i je komplicirano jer ipak je to borba za život. U ovom dijelu tj. "Hiperkocki", sva su pravila i zamke nestale, matematičke vrijednosti tu ne postoje u pravom smislu riječi već su zamjenjene sa govoto nemogučim fizičko/dimenzijskim konceptom. Tako da se recimo ne morate boriti sa zamkama nego sa trenutnim dimenzijskim preprekama koje vas mogu ubiti. To jednostavno nije isto i vidi se da mnogi nisu razumjeli prvobitnu ideju tako da su sada morali malo smanjiti priču oko matematike.

Cijeli film leži na temelju nekakve tajne vladine operacije, tako da vidimo neke od ljudi koji stoje iza misterije kocke, dok naravno, velika večina misterije još uvijek ostane ne ispričana. Redatelj Andrzej Sekula ima popriličnu povijest iza sebe kao kinematograf tako da je napravio jednu vrlo dobru režiju i neke vrlo dobre kuteve kamere koji scenu odjednom čine većom tako da je dojam o jednoj maloj sobi sa bijelim svijetlom zapravo puno veća. Iznimno dobra scenografija i režija po mojem mišljenju.

Hiperkocka je dobar film, nije super, niti odličan već samo dobar jer mu fali onog nečeg iz prvog dijela. Iz mogućeg razloga da ne kopiraju previše iz prvog dijela, zaboravili su ili nisu htjeli iz nepoznatog razloga uzeti neke od dobrih starih ideja. Zaboravili su na zanimljive likove i nove zamke a napravili kompletno novu dimenziju "straha".
Bez obzira na sve moje komentare, film se isplati pogledati jer ima neke vrlo dobre scene i situacije koje vrijedi vidjeti.

« povratak Philatz