infobox: PETAR PAN (Peter Pan)

PETAR PAN
Peter Pan
P. J. Hogan
P. J. Hogan
Jason Isaacs, Jeremy Sumpter, Rachel Hurd-Wood, Lynn Redgrave, Richard Briers, Olivia Williams, Geoffrey Palmer, Harry Newell , Freddie Popplewell, Ludivine Sagnier, Theodore Chester, Rupert Simonian, George MacKay, Harry Eden, Patrick Gooch
Avanturistički / Fantastični
Columbia/Universal, SAD
Continental film
105 min
2003.
Peter Pan

Recenzija: PETAR PAN / Peter Pan

Recenzija: PETAR PAN / Peter Pan PETAR PAN
(Peter Pan)

"Oriđiđi" Petar Pan

U hladnoj noći edvardijanskog Londona Wendy Darling (Rachel Hurd-Wood) hipnotizira svoju braću pričama o mačevanju, hvalisanju i kapetanu Kuki, legendarnom gusaru koji se boji ničeg drugog nego otkucaja sata. Ali sat kuca i za Wendy. Njen je otac zaključio da je vrijeme da odraste. Nakon ove noći, nema više priča. Mora se pripremiti za djevojačko doba i brak u čemu će joj pomoći stroga teta Millicent (Lynn Redgrave). Ono što Darlingovi ne znaju je da i Petar Pan voli Wendyne priče i putuje da bi ih čuo.

PETAR PAN / Peter Pan

Njegovo pojavljivanje u dječjoj sobi te večeri zajedno s malom ljubomornom vilom po imenu Zvončica (Ludivine Sagnier) započinje veliku avanturu za Wendy i njenu braću. Prateći ga kroz prozor kao malo jato ptica, djeca prelaze mjesecom obasjane londonske krovove, galaksijom sjajnih planeta i zvijezda, sve do čarobne Nigdjezemske gdje započinju veseo novi život oslobođen pravila odraslih s Petrom i Izgubljenim dječacima u njihovom tajnom domu. Suprotstavljajući se pokvarenim gusarima, zločestim sirenama, čudovišnom krokodilu i kobnoj željeznoj kandži koja visi iz Hookove desne ruke, Wendy i njena braća postaju svjesni svojih mogućnosti.

Petar Pan slika 1
Petar Pan slika 2
Zamislite svijet kakvog nikad niste vidjeli , gdje je svaki dan avantura, gdje nikada nećete morati odrasti ili ostariti. To je svijet Petra Pana. Vječna priča o avanturi, otkrićima i snovima, Petar Pan oduševio je publiku širom svijeta od njegove premijere u Londonu prije sto godina. Klasična priča pisca J. M. Barrieja o dječaku koji nije htio narasti – i djevojčici čija je obitelj na tome inzistirala – utjelovljavana je na različite načine ali nikada nije u potpunosti bila realizirana na ekranu. Sve do sada.

Ono što izdiže Hoganovu ekranizaciju svima nam poznate priče o dječaku koji ne stari jest njena neobično mračna atmosfera i vrlo uvjerljivi likovi. U ovoj verziji Petra Pana nema naime ni one napadne dražesnosti karakteristrične za Disneyev animirani klasiki ni infantilne bajkovitosti koja je posve urskala Spielbergovog "Kuku". Hoganov je film, ako je suditi po reakcijama filmskih kritičara najbliži pisanom izvorniku J.M. Barriea (čovjek je u stvari prvo napisao kazališnu predstavu, koju je kasnije nekoliko puta peglao i prepravljao prije nego što ju je pretočio u istoimeni roman za djecu).

Ne bih znao, originalnu knjigu nisam čitao no  da je riječ o neobičnom i zanimljivoj vizije Barrieava djela, pogotovu ako se promatra u kontekstu već spomenutih filmskih naslova koji obrašuju istu temu, to svakako stoji. Petar Pan (igra ga vrlo uvjerljivo klinac po imenu Jeremy Sumpter) je uvjerljivo drsko i divlje derište a Kapetan Kuka (odlični, oodličniii Jason Isaac) baš kao što sam to oduvijek zamišljao izvorna zloća prepuna arogantne malicije a ne nekakav napirlitani gusarčić kakvim su ga sve prethodne ekranizacije prikazivale.

Film dakle osim što sa tehničke strane (kostimi, scenografija, vizualni efekti) djeluje besprijekorno obiluje bajkovitim, za dječji film upravo neobično mračnim elementima zapretenim u dojmljivu atmosferu stalne i sveprisutne opasnosti koja čitavoj priči, barem kada su odrasliji gledatelji u pitanju, daje jedan posve novu, neočekivanu i vrlo gledljivu dimenziju.

Petar Pan slika 3
Petar Pan slika 4