National Geographic Special - LOTR; ROTK
Ljudi i mjesta u Me饀zemlju
Kino najave
TV spotovi
Poseban osvrt na video igru "Gospodar prstenova"

Re: GOSPODAR PRSTENOVA: POVRATAK KRALJA / Lord of the Rings: Return of the King
izvrsna recenzija...imamo potpuno isto vi餰nje lotra3...jo bi samo dodao da 綼lim 箃o ralph bakshi nikad nije zavr筰o svoju animiranu verziju koju smatram puno boljom od Jacksonova filma, koliko god da je vizualno impresivan...Bakshijev crti me naveo da pro鑙tam i hobita i lotr, po nekoliko puta i u orginalu i u izvrsnu prijevodu zlatka crnkovi鎍, Jacksonov film to nikada ne bi uspio...i prezirem extended verzije....to je ok u slu鑑ju npr. peckinpaha di su producenti kasapili redateljev film, ali u ovom slu鑑ju to je prokleti lopovluk, kra餫 i prodavanje magle, jer poslije 鎒 uslijediti lotr kompletan, pa lotr extended kompletan, pa obi鑑n i extended together, pa collectors edition pa annyversary edition...odvratno...
Komentar: Rommel 07.06.2004.

unato prethodnu komentaru ovo sam morao dodati:najve鎒 filmsko djelo XX st... ma daj molim te.....koliko itko od nas poznaje ostale kinematografije, azijsku, rusku, pa i evropsku...prili鑞o pau筧lna ocjena...
Human conditions Masaki KObayashija traje isto 9h...nema cgi-a nema efekata, ali je fenomenalno filmsko ostvarenje...filmovi h.g. clouzota svaki ponaosob ja鑙 je od sva tri jacksonova filma, filmovi carola reeda, luchina viscontija, johna hustona...nema 筧nse da bi jackson i prismrdio ni blizu...
isprika svima i da ne bude zabune I JA OBO瓵VAM TOLKIENA
Komentar: Rommel 08.06.2004.

Extended Edition je, 鑙ni mi se, gotov i traje 4 sata i 10 minuta (nisan siguran je li s creditsima ili bez)
Komentar: DarkMauL 08.06.2004.

Trenutno niste ulogirani pa ne mo緀te ni dodavati komentare
Recenzija: GOSPODAR PRSTENOVA: POVRATAK KRALJA / Lord of the Rings: Return of the King

Recenzija: GOSPODAR PRSTENOVA: POVRATAK KRALJA / Lord of the Rings: Return of the King GOSPODAR PRSTENOVA: POVRATAK KRALJA
(Lord of the Rings: Return of the King)

"Povratak kralja" posljednje je poglavlje epske trilogije Petera Jacksona u kojoj se sve pri鑕 i svi putevi na koncu stapaju u veliko finale. Dok Sauron 筧lje svoju mo鎛u vojsku na Minas Tirith kojim upravlja Denathor, otac Faramira i pokojnog Boromira, Frodo i Sam vo餰ni Golumom sve su bli緀 Kletoj Gori na kojoj moraju uni箃iti Prsten Vladar. U me饀vremenu, Aragorn se suo鑑va s odgovorno规u koju mu je sudbina stavila na le餫.

GOSPODAR PRSTENOVA: POVRATAK KRALJA / Lord of the Rings: Return of the King

Kao jedini nasljednik Godnorskog prijestolja, na njemu je da u posljendju bitku povede ujedinjeno kraljvstvo. Legolas i Gimili prate ga u stopu, dok Gandalf iz pozadine vu鑕 konce daju鎖 nadu i onda kad je nema. Merry i Pippin, stavljaju se pod slu綽u Rohana, odnosno Gondora prise緐鎖 na vjernost. Po鑕tak bitka  na Pelenorskom polju u kojoj se odlu鑥je sudbina Me饀zemlja, pitanje je sata.

Te筴o je 箃ovatelju Tolkienova djela zatomiti fascinaciju vizualnog bombardiranja kojim nam je Jackson izlo緄o u ni manje ni vi筫 nego 9 sati filmskog materijala. Da je ova filmska trilogija iza筶a prije 2001. definitivno bi bila najve鎒 filmsko djelo 20-tog stolje鎍, no ovako imamo jo ne箃o manje od stotinu godina da filmska industrija izna餰 na鑙na kako nadvisiti Jacksonovo djelo. Kad se sve zbroji, te筴o je "Povratak kralja" sagledati parcijalno, jer pod utiskom koji govori da je pri鑑 kona鑞o svr筫na, ipak se ne mogu oteti dojmu da govore鎖 o "Povratku kralja" razmi筶jam o sva tri filma paralelno. Ako se odlu鑙m na tu varijantu, onda trilogiji mogu slobodno dati +5 kokica i poslati je na zalu緀ni pijadestal  filmske zabave, pa ako ba 緀lite i umjetnosti jer ovoliko impresija ne鎒te na鎖 u niti jednom drugom celuloidnom djelu. No ako posljednji film iz serijala sagledam kao zasebnu cjelinu, 箃o htjeli se vi slo緄ti ili ne, ja to moram u鑞ititi jer u rukama ne dr緄m LOTR, ve LOTR ROTK, onda ne mogu ne primjetiti nekoliko propusta koje picajzlu poput mene izbacuju iz takta.

Ne poku筧vam povla鑙ti paralelu izme饀 romana i filmske verzije Gospodara prstenova, jer niti sam tolkienovski 鑙stunac, niti fanatik koji zna svoje generalije izrecitirati na vilenja鑛om, no neke stvari u ovom filmu ne funkcioniraju 鑑k niti kod gledatelja koji prije pojavnosti globalne LOTR histerije, nikad nisu niti 鑥li za Tolkiena.  Meni je savr筫no jasno da je Jackson ostavio pone箃o materijala za produ緀nu verziju (鑑k sam na鑥o da bi ista trebala "te緄ti" blizu 5 sati, 箃o me u prvi mah 筼kiralo, no s obzirom da je Jackson osvjedo鑕no totalni fanatik i lujkan, to me ako se to i obistini i ne鎒 pretjerano za鑥diti), no ne mo緀 mi u tolikoj mjeri raditi rezove po filmu jer mi se kona鑑n dojam svodi da sam za 200 kuna koliko sam platio ovo DVD izdanje, dobio tek beta verziju onoga 箃o 鎒 tek uslijediti na extended verziji, (a koje 鎢 opet, naravno jer sam filmofreak, uredno kupiti i smjestiti na policu).

﹖o drugo re鎖 nego odsko鑙ti sa stolca kad vidim da je prvih 10 minuta filma posve鎒no pozadini Smeagolove trnasformacije u Goluma? 10 zlatnih minuta u koje se moglo re鎖 ne箃o vi筫 o nekom drugom liku, primjerice o Eowyn i njezinom budu鎒m suprugu Faramiru? Za箃o smo u 10 minuta uvertire u "Povratak kralja" dobili pri鑥 koju smo sku緄li jo u "Dvije kule", nije mi jasno. Ne tvrdim da je ovo lo筫 tempirano i da naru筧va film, no tvrdim da svatko tko nije pro鑙tao knji緀vni predlo綼k bez previ筫 libljenja mo緀 pomisliti da je Eowyn prva sponzoru筧 Me饀zemlja koja nakon ko筧rice koju joj je Aragorn elegannto uru鑙o, na sceni krunidbe biva zamije鎒na kako se nagurava uz Faramira. Od kud uop鎒 ovo dvoje zajedno? Mda, vidjet 鎒mo u extended verziji. Nadalje, u jednoj sceni nam Witch-King u razgovoru sa svojim kapetanom (koji BTW izgleda kao lutka iz Muppet Showa kojoj su da bi je poru緉ili po glavi na筽ricali pur-pjenu) smiruje Orka te mu govori da nema razloga za brigu kad je u pitanju "Bijeli 鑑robnjak", jer 鎒 se , kako sam vo餫 Nazgula ka緀, "On osobno pobrinuti za njega".  Kad je bitka na Pelenoru skon鑑la, bilo je jasno da od najavljenog "zbrinjavanja" Gandalfa od strane Kralja Vje鑓a ne鎒 biti ni箃a, te da sam zavaran lo筫 izrezanim djelom, a kako 鎒 sve to zavr筰ti, javit 鎢 vam 鑙m nabavim extended verziju. O tome kako je Denathor prikazan kao pro綿rljivi lunatik koji je eto lud sam od sebe, bez pretjeranog obja筺javanja o porijeklu njegova pomra鑕na uma i izvora svih informacija koje je u velikoj dvorani Minas Tiritha bacio pred Gandalfa (Palantir, any1?), o tome kako je trilogija skon鑑na saznanjem da je Sauron ostao zato鑕n u Ortrancu kojeg 鑥va uporni i usporeni Drvobrada, i o jo masi nedore鑕nih djelova ne bih vi筫 tro筰o rije鑙, jer 鎒 ispasti da sam film ispljuvao kao po鑕tni鑛i uradak s festivala amaterskog filma u Po緀gii, a na koncu mu dao visoku ocijenu.

No ukoliko vas ne tangiraju detalji koje sam dotakao, i ukoliko ste sasvim zadovoljni kartonskim 2D prikazom likova u filmu, onda vam 緀lim ugodnu zabavu u impresivnim scenama borbi, pejza緄ma, a ako na koncu procijedite i pokoju suzu, ne鎢 vam zamjeriti, jer ni ja je nisam uspio zadr綼ti. Svaki je kraj te綼k, i zvu鑙 kao da je "zauvijek", a ovo je definitivno kraj najve鎒 filmske pustolovine ikad ispri鑑ne.

﹖o se ti鑕 dodataka na DVD-u, tu se u ovom izdanju desio do sad najve鎖 podba鑑j. Ako smo u prethodnim nastavcima filma imali izvrsne dokumentarce i intervjue s glumcima, scenaristima, glazbenicima i samim redateljem, sad smo dobili pokoji sat dosadnjikavog materijala koji ne bih preporu鑙o kako ljubiteljima Tolkiena, tako ni onima koji su na tom polju analfabeti, jer iz ove vizualne kakofonije mogu iza鎖 samo jo zbunjeniji nego li su u 鑙tavu pri鑥 i u筶i. Treba li uop鎒 komentirati prva dva dokumentarca u trajanju od 20 minuta, u kojima se prote緀 identi鑞ih 15 minuta filmskog materijala s izmjenjenim tekstom? Trebam li spominjati totalnu stupidariju od emisije u produkciji National Geographica, u kojoj se netko nadobudan na筧o uspore餴vati likove i doga餫nja iz "Gospodara prstenova" s likovima i doga餫njima iz na筫 povijesti? Kome to i 箃o ima kazati dokumentarac u kojem se zli savjetnik Gujoslov uspore饀je s Rasputinom i njegovim vezama na dvoru ruskog cara Nikolaja II i carice Alexandre, ili usporedbe izme饀 Aragorna i Williama Wallacea aka Braveheart? ﹖o je najogre, apsolutno ni箃a se ne obja筺java, niti se raspli鎒 鑕mu su ove usporedbe imale slu緄ti, ve samo bivamo nijemi svjedoci beskrajne koli鑙ne gluposti koje nam izlaze iz surounda. Nepodno筶jivo, i uvredljivo za inteligenciju!

« povratak Zoran 甿iri