2001.
The Princess Diaries

Recenzija: ODJEDNOM PRINCEZA  / The Princess Diaries

Recenzija: ODJEDNOM PRINCEZA  / The Princess Diaries ODJEDNOM PRINCEZA
(The Princess Diaries)

Pigmalion za tinejdžere
Miran i ustaljen život Mije Thermopolis (Anne Hathaway), sramežljive tinejdžerke iz San Franciska iz temelja se mijenja kad sazna da je ona prava pravcata princeza, nasljednica I buduća vladarka malog europskog kraljevstva Genovije. Njena stroga baka Clarissa Renaldi (Julie Andrews) na sebe preuzima težak zadatak da svoju mladu i nespretnu unuku pripremi za teške kraljevske dužnosti koje joj predstoje.
ODJEDNOM PRINCEZA  / The Princess Diaries

"Odjednom Princeza" modernizirana je verzija bajke o ružnom pačetu namijenjena poglavito tinejdžerima. Premda je riječ o korektnoj filmskoj zabavi kino fanovi ozbiljnijih prohtjeva ipak bi na repertoaru trebali potražiti nešto drugo.

Između bake i unuke učas dolazi do sukoba, mladoj Miji naime ni na kraj pameti nije da zamijeni svoj američki način života vladarskim obvezama u nepoznatoj europskoj državici dok autoritativna Clarissa smatra da je to obaveza i dužnost koja se ne smije izbjeći.

"Odjednom Princeza" u okvirima podžanra tinejdžerskog funkcionira bez greške no ukoliko od ovog naslova očekujete išta više od bezbrižne adolescentske zabave bolje vam je da zaobiđete ovaj naslov. Film naime ima tendenciju ispričati modernu bajku no mnogobrojni prisutni elementi realnog života koji za cilj valjda imaju osnažiti njegovu uvjerljivost nisu sretno uklopljeni u prvobitnu ideju pa kao rezultat imamo bajkovitu filmsku priču kojoj je magična oštrica bespotrebno otupljena što uvelike umanjuje užitak gledanja. Radnja je, već uobičajeno za ovu vrstu diznijevske produkcije, predvidljiva od početka do kraja (što će reći da nema ni traga od nekih većih dramatskih zapleta a da o iznenadnim obratima u zapletu ni ne govorimo) no filmu se ipak, žestokim ubodima filmskih kritičara usprkos, ipak ne može poreći izvjesna doza šarma i originalnosti. Mlada Anne Hathaway sasvim korektno dočarava oba lica njenog lika: sramežljive i zbunjene tinejdžerice u početku i punokrvne princeze prestolonaslijednice na kraju filma. Nakon podužeg odsustva velikom platnu se vratila Julie Andrews, može se reći kako ovaj film i nije baš najsretniji odabir za comeback filmske dive njenog kalibra no jednako tako ne treba posebno ni isticati, kako ona apsolutno dominira u svim scenama u kojima se pojavljuje uspješno povezujući svojom glumom niti ipak pretanke priče. Garry Marshall, poznatiji kao redatelj filma "Zgodna žena", koji je u zvijezdanu orbitu izbacio Juliu Roberts, imajući u vidu ne baš reprezentativni materijal koji mu je pao u krilo odradio je svoj posao obrtnički korektno, sa pola snage i ne unoseći u film previše srca. Sve u svemu "Odjednom Princeza" film je koji kao laganu filmsku zabavu možemo preporučiti svim tinejdžerima i donekle štovateljima lika i djela Julie Andrews, a za sve one koji se ne prepoznaju u tim kategorijama najtoplije preporučujemo neki drugi filmski naslov.