infobox: KRALJ ARTUR (King Arthur)

KRALJ ARTUR
King Arthur
Antoine Fuqua
David Franzoni
Clive Owen, Stephen Dillane, Keira Knightley, Stellan Skarsgard, Hugh Dancy, Ray Winstone, Valeria Cavalli, Charlie Creed-Miles, Joel Edgerton, Sean Gilder, Pat Kinevane, Ivano Marescotti, Mads Mikkelsen, Til Schweiger, Ray Stevenson i Ken Stott
Ratni / Akcijski / Drama / Povijesni
Buena Vista International ,SAD
Continental film
130 min
2004.
King Arthur

Re: KRALJ ARTUR / King Arthur
Sa ocjenom se nikako ne slažem,filmu bi dao čak i 4 kokice.Baš mi je bio zanimljiv!!!
Komentar: Delboy 09.10.2005.

Recenzija: KRALJ ARTUR / King Arthur

Recenzija: KRALJ ARTUR / King Arthur KRALJ ARTUR
(King Arthur)

Kraljević Marko i Musa Kesdžija...

Nakon pada Rimskog Carstva njegova najzapadnija kolonija, Velika Britanija prepuštena je na milost i nemilost teritorijalnim sukobima i borbama za vlast njenih stanovnika. U pokušaju da u anarhijom zahvaćenu zemlju vrati red i zakon rimski zapovjednik Arthurius stavlja se na čelo grupice odanih mu vitezova...

KRALJ ARTUR / King Arthur

Priča o kralju Arthuru poznata je svima, ono što je možda manje poznato jest činjenica kako ne samo da nije riječ o povijesnoj ličnosti oko koje je tijekom stoljeća satkan mit, kako ste možda mogli pomisliti, već nije riječ ni o jedinstvenoj legendi već o nizu anglosaksonskih i normanskih predaja koje su se tijekom vremena stopile u jednu fantastičnu pripovijest. Fuqua je u svojem "Kralju Arthuru" odlučio razlučiti izmišljene mitove od vjerojatnih događaja i dati nam jednu novu realniju priču o vitezovima okruglog stola.
Iskreno rečeno mislio sam da će mi Fuquain originalni kvazi-povijesni revizionizam poznate arturijanske legende "bolje sjesti" (što je vidljivo i iz mojeg teksta najave filma napisane prije par mjeseci) no na koncu sam imao šupalj osjećaj žala za onime što je Fuqua takavim pristupom jednostavno bio prisiljen izbaciti iz filma...

Kralj Artur - slika 1
Kralj Artur - slika 3

Istina je dakle posve jednostavna: oduzmete li legendi sve one mitske pojedinosti priča djeluje nezanimljivije i manje zabavno.  Bez Merlinovih čarolija, mača u kamenu i jezerske vile, potrage za Svetim gralom i ljubavnog trokuta između Arthura, Guinevere i Lancelota priča o Arthuriusu i njegovom boju sa saksoncima više nalikuje na narodnu predaju o boju između kraljevića Marka i Muse Kesedžije. Pri tome osobno smatram kako je saksonski Musa pardon Cerdic u izvedbi (zahvaljujući makeupu) gotovo neprepoznatljivog Stellana Skarsgarda izgleda daleko iskonskije, zanimljivije i intrigantnije od Clive Owena u Arthuriusovu oklopu. Don't get me wrong, Owen je dobar glumac, provjerena britanska škola ali čovjeku jednostavno fali karizme za heavy epski lik Arturova kalibra.

Ergo odbijemo li dakle čarolije, nadnaravne pojave i mistiku originalnog mita ostaje nam ogoljeni kostur vjrojatne ali kako rekoh neuzbudljive epizode britanske povijesti nakon povlačenja Rima iz svoje najzapadnije kolonije. Naganjanje kelta i od Rima prevarenih Arturovih vitezova sa krvožednim hordama saksonaca podsjetilo me na Kurosawinih "Sedam Samuraja" ili Sturgesovih "Sedam Veličanstvenih" umotanih u srednjovjekovno ruho u kompletu sa blijedom kopijom nadahnjujućeg govora Williama Wallacea pred odlučujuću bitku u "Braveheartu". Čak je i očekivani, i imajući u vidu nadnaravnu ljepotu Keire Knightley u ulozi Guinevere, obećavajući ljubavni trokut između nje Arthura i Lancelota preranim usmrćivanjem ovog potonjeg spao na tupi kut propuštene prigode intrigantnog ljubavnog podzapleta.

Prava šteta zapravo.
Arturovih sedam "samuraja" pardon vitezova, zanimljiva je hrpica likova koja se u rukama vještijeg (tvrdoglavijeg, samostalnijeg) redatelja mogla zaista izdignuti u ekipu arhetipskih junaka nalik na Kurosawine ili Sturgesove. Fuqua iskazuje poprilično vještine u režiranju bitaka od kojih barem jedna, ona na površini zaleđenog jezera djeluje zaista impresivno i štono bi bosanci rekli pravo epski no filmu u cjelini ipak na koncu fali ono nešto što odvaja pravu fimsku epiku od obične kino zabave.

Zaključak: "Kralj Arthur" nesupio je ekspirment destilacije jednog mita, rezultat je nažalost baš kao i voda za pegle aseptičan i pomalu bljutav. Što se mene osobno tiče, kad je mit o kralju Arturu u pitanju Boormanov "Excalibur" i dalje ostaje no. 1.

Kralj Artur - slika 4
Kralj Artur - slika 5