infobox: ZORA ŽIVIH MRTVACA (Dawn of the Dead)

ZORA ŽIVIH MRTVACA
Dawn of the Dead
Zack Snyder
James Gunn
Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber, Mekhi Phifer, Ty Burrell, Michael Kelly, Kevin Zegers, Michael Barry, Lindy Booth, Jayne Eastwood, Boyd Banks, Inna Korobkina, R.D. Reid, Kim Poirier, Matt Frewer
Akcijski / Horor
Universal Pictures, SAD
100 min
2004.
Dawn of the Dead

Recenzija: ZORA ŽIVIH MRTVACA / Dawn of the Dead

Recenzija: ZORA ŽIVIH MRTVACA / Dawn of the Dead ZORA ŽIVIH MRTVACA
(Dawn of the Dead)

Vrlo dobra kopija...

Neobična epidemija gotovo preko noći zavlada Amerikom, zaraza se prenosi putem krvi a njene žrtve nakon smrti pretvaraju se u bezumne i krvožedne zombije koji u potrazi sa svježim i toplim mesom u hordama napadaju sve što se kreće prenoseći ugrizima zarazu sve dalje. Grupica preživjelih okuplja se u velikom trgovačkom centru u predgrađu jednog od brojnih američkih gradića zahvaćenih epidemijom i pokušavajući nadići međusobne razlike očajnički traži izlaz iz beznandne situacije...

ZORA ŽIVIH MRTVACA / Dawn of the Dead

Bezidejnost hollywoodske industrije zabave najbolje se očituje u bespoštednom štancanju rimejkova a trend ponovnog snimanja nekada popularnih horora sa kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća tek je jedan od najpopularnijih pravaca te politike...

Zora slika 1
Zora slika 2

95% tih remakeova po općem sudu su, kao i uostalom i jednaki postotak svega ostalog u životu štono bi rek'o jedan poznati SF pisac, čisto sranje no zbog onih ostalih pet posto isplati se ponekad baciti oko na novu pozlatu poznatog nam naslova. U tih gornjih "fajv" mirne duše možemo ubrojiti i remake kultne Romerove "Zore Živih Mrtvaca". Uspkos svom hypeu koji je nedavno Snyderov film podigao među fanovima i filmskom kritikom ipak mislim kako je riječ o inferiornijem djelu od izvornika koje usprkos toj činjenici ipak vrijedno gledateljskog poglavito fanovskog vremena.

Dok je Romerov niskobudžetni kultni naslov iz 1978. godine bio profinjeno i inteligentno crnohumorno obračunavanje sa bezumnim potrošačkim mentalitetom tadašnjeg američkog društva, Snyderova verzija nešto je manje duboka ali zato neuporedivo krvavija i dinamičnija posveta opusu velikog majstora žanra.

Pretpostavljam da će neki Romerovi fanovi prednost možda ipak dati komornijem i turobnijem a i po općoj atmosferi tjeskobe i izgubljenosti njegovim "Živim Mrtvacima" daleko bližem djelu Dannya Boylea "28 dana Poslije" no i ova nova "Zora" ima hrpu aduta u rukavu koji je čine nezaobilaznim žanrovskim kolačićem za sve poklonike kako splattera tako i horora općenito.

Kao prvo uvjerljiva glumačka ekipa predvođena neodoljivo cool Ving Rhamesom, poznata priča sa kojom se nije previše ekspirmentiralo, vrlo dobar snimateljski rad (uzbudljiva uvodna scena sa napaodom u kući glavne junakinje koja polako prerasta u jurnjavu automobilom po čitavom gradu tijekom koje gledatelj polako spoznaje razmjere epidemije), odlična maska (ne zaboravimo krv i iznutrice krucijalan su elemenat ove vrste filmova), nezaobilazni crnohumorni dodaci (dopisno natjecanje u gađanju zombija koji nalikuju poznatim osobama) odličan soundtrack i nezaobilazni dvostruki završetak kojo odiše pesimizmom i posve vezuje utrobu u čvor nelagode.

Uzevši sve rečeno u obzir i dodamo li k tome još i podatak da je scenarist filma James Gunn početnik u svom poslu (Scooby Doo) a redatelj Zack Snyder debitant u svom onda "Zorom Živih Mrtvaca" zaista možemo biti više nego zadovoljni.

Zora slika3