2000.
Hollow man

Recenzija: ČOVJEK BEZ TIJELA / Hollow man

Recenzija: ČOVJEK BEZ TIJELA / Hollow man ČOVJEK BEZ TIJELA
(Hollow man)

Čovjek bez odraza u ogledalu je čovjek bez duše
Dr. Sebastian Caine briljantni je mladi znanstvenik koji u tajnom vladinom laboratoriju sa grupom suradnika uporno radi na formuli nevidljivosti. Nakon serije poluuspješnih testova na životinjama, pritisnut nesmiljenim rokovima, Caine odlučuje serum ispitati na sebi. Pokus uspijeva no proces vraćanja u vidljivo stanje zapne i čitava se ekipa, na čelu sa njegovom bivšom djevojkom, doktoricom Lindom McKay (Elisabeth Shue) nađe u strci kako Sebastiana vratiti u normalu.
ČOVJEK BEZ TIJELA / Hollow man

Caine je istovremeno i frustriran i očaran promjenom koju doživljava, te dosadne sate iščekivanja krati potajice iskušavajući svoj novi dar postajući postepeno sve više svjestan mnogobrojnih njegovih prednosti. Osobnost doktora Caina postepeno se mijenja, i dok moralni i etički okovi padaju jedan za drugim skrivena, dotad nepoznata animalna strana njegove ličnosti izlazi na površinu. Kada u jednom od svojih "izleta" Cain otkrije da Linda ima ljubavnika i to jednog od njegovih najbližih suradnika Matthew Kensingtona (Josh Brolin), prelazi granicu zdravog razuma i u polusatnom divljanju pokušava eliminirati čitav tim svojih bivših suradnika.

Premda "Hollow Man" vizualno zaista majstorski razrađuje tehniku ideje nevidljivosti, filozofske i moralne implikacije koje ista pokreće, gledajući ovaj film, nećete doživjeti.

Pravo u glavu... "Hollow Man" je veliki Verhoevenov promašaj, celuloidni ćorak prepun impresivnih vizualnih efekata. Premda naziv i osnovna premisa filma asocira na SF klasik Calude Rainsa "The Invisible man" iz 1933. godine, kako bi se opravdala gore navedena tvrdnja, trebalo bi povući paralelu sa kultnim filmom Davida Cronenberga "The Fly" (1986.) u kojem znanstvenik također postaje žrtvom vlastitog eksperimenta. Za razliku od Cronenberga koji svu pažnju gledatelja usmjerava na unutarnje promjene glavnog junaka, stavljajući naglasak na njegove nedoumice, strahove i tjeskobu uzrokovane promijenjenim stanjem, obogaćujući tako čitav film neponovljivom kafkijanskom atmosferom, Verhoeven ne zadirući dublje od nevidljive kože Sebastiana Caina izgara u vatrometu spektakularne igre kompjuterskih efekata. Moralne i etičke dileme, borba razuma protiv animalnih poriva probuđenih iz najdubljih ponora čovjekove podsvijesti, neočekivana i potpuna sloboda i mogućnost življenja i djelovanja bez odgovornosti, svi ti fascinanti aspekti na žalost ostaju tek ovlaš naznačeni.

Verhoevenu je važnija vanjska manifestacija promjene nego dublja analiza njenih uzroka i posljedica. No čak i na nivou starog klišea grupe ljudi (znanstvenika) koje u zatvorenom prostoru ganja nekakvo čudovište redatelj ne nudi ništa posebno, ako iz razumljivih razloga izuzmemo vizualne, digitalne i ine efekte, stari Carpentnerov film "The Thing" još uvijek je za tri koplja bolji od ove i ovakve Verhoevenove splačine.

Za redatelja koji iza sebe ima nisku vrhunskih filmova, "RoboCop", "Total Recall" i "Basic Instinct" primjerice, "Hollow Man" je kako rekosmo na početku čisti promašaj. Dostatan za dvosatnu zafrkanciju ispred videa uz kokice i colu i ništa više.