IMHO; najlošiji dio filma je plitka priča, a o pokradenim stereotipima sam dovoljno rekao u tekstu. Pogledaj, baš me zanima tvoje mišljenje.
Komentar: Gand 24.05.2005.

Re: BESMRTNIK / Immortal
Strip na velikom platnu

IMMORTEL (AD VITAM)
2004, Red: Enki Bilal

Znanstveno fantasticna drama Immortel (ad vitam) (kod nas prevedena kao Besmrtnik) treci je cjelovecernji film francuza jugoslavenskog porijekla Enkija Bilala (pravim imenom Enes Bilalovic), inace jednog od najpoznatijih europskih crtaca stripa.
Redateljski debut ostvario je 1989. godine filmom Bunker Palace Hotel sa Jean-Louisom Trintignantom, Carole Bouquet i Marijom Schneider, a polovicu glumacke ekipe pronasao je medju umjetnicima sa prostora bivse Jugoslavije poput Svetozara Cvetkovica, Ljube Tadica i Mire Furlan izmedju ostalih...
1996. uslijedio je Tykho Moon sa veteranom francuskog filma Michelom Piccolijem i internacionalnom zvijezdom Julie Deply.
Immortel (ad vitam) predstavljen prosle godine na europskim i svjetskim festivalima zasnovan je na radnji i likovima iz Bilalovih strip-albuma La Foire aux immortels (Sajam besmrtnika) iz 1980. i njegovog izvrsnog nastavka La Femme Piege (Zena klopka) iz 1986. godine, prva dva dijela trilogije Nikopol koju ce autor 1992. zatvoriti albumom Froid Equateur (Zamrznuti Ekvator).
Iako je za glavnu zensku ulogu Bilal vjerojatno prizeljkivao Isabelle Adjani prema kojoj je i crtao heroinu trilogije Jill Bioskop, izbor je pao na mladju i manje poznatu Lindu Hardy, sa tek dva filma i jednom tv-serijom iza sebe. Nikopola tako ne tumaci Bruno Ganz nego njegov zemljak Thomas Kretschmann, poznat po ulogama njemackih oficira iz drugog svjetskog rata (Stalingrad, U-571, The Pianist, In Enemy Hands, Der Untergang,...) ali i hitova kao sto su Blade II i Resident Evil: Apocalypse. (Uskoro cemo ga gledati i u Peter Jacksonovom spektaklu King Kong.) Podrsku im daju jos uvijek dobro drzeca Charlotte Rampling i neizostavni Jean-Louis Trintignant.
Uz veliku pomoc digitalne tehnologije i na nacin na koji se ona cesto koristi u kreiranju video-igara Bilal nam uspijeva docarati mracnu viziju buducnosti i propadanja svijeta kakav poznajemo sa stranica njegovih stripova, ali zbog prevelikog broja uloga koje su odradili kompjutorski stvoreni likovi citavo ostvarenje pocinje opasno nalikovati vise na video-igru nego na filmsko djelo, ozbiljnu dramu kakvoj je ocigledno tezio redatelj. Ostaje nejasno zasto se u nekim slucajevima radije odlucio za kompjutersku animaciju nego za prave, zive glumce (posebno onda kada se radi o ljudskim karakterima koji ni sa fizickih predispozicija ne zahtijevaju nikakve obicnom covjeku neizvedive stvari) jer bi likovi od krvi i mesa, pa makar i na u postprodukciji dodanim pozadinama, sigurno dali vecu tezinu i pridonijeli vecoj uvjerljivosti filma. Uostalom, ako je Guillermo del Toro za ulogu Hellboya (rogatog, repatog, crvene koze i preko dva metra visokog stvorenja iz pakla!) u adaptaciji istoimenog stripa Mikea Mignole angazirao zivog glumca onda Enki Bilal zaista mora imati jako dobro opravdanje zasto mu toliki broj obicnih ljudskih karaktera tumace kompjuterskom animacijom dobiveni likovi.
Ono sto se mora pohvaliti je dosljednost i perfekcionizam u prenosenju pojedinih kadrova stripa sto rezultira originalnom vizualnom raskosi u kojoj ce zasigurno moci uzivati i oni koji nikad nisu citali albume ovog u svijetu devete umjetnosti vrlo cijenjenog autora pro-europskog usmjerenja.

Kratka biografija:
Enki Bilal rodjen je 1951. u Beogradu. 1961. sa obitelji seli u Pariz gdje ranih sedamdesetih pocinje crtati za magazin Pilote. Suradnju sa svojim dugogodisnjim scenaristom Pierreom Christinom zapocinje 1975. Njih dvojica zajedno ce objaviti niz albuma od kojih su najpoznatiji Les Phalanges de l'Ordre Noir (Falange Crnog Reda) iz 1979. i Partie de Chasse (Partija lova) iz 1983. godine. Prema vlastitom scenariju 1980. objavljuje album La Foire aux immortels (Sajam besmrtnika), prvi dio trilogije Nikopol. 1986. predstavlja nastavak Sajma besmrtnika - autorski La Femme Piege (Zena klopka). 1987. dodijeljena mu je prestizna nagrada Medjunarodnog salona stripa u Angoulemeu. 1989. ponovo uz Pierre Christina ostvaruje album Coeurs Sanglants (Krvava srca), ali i potpisuje reziju svojeg prvog filma Bunker Palace Hotel. 1992. albumom Froid Equateur (Zamrznuti Ekvator) zatvara trilogiju Nikopol. 1996. rezira i svoj drugi film Tykho Moon, a izlazi mu i album Le Sommeil du monstre (San cudovista) kojeg nastavlja 2002. sa Trente-deux Decembre (Trideset i drugi prosinac). Film Immortel (ad vitam) iz 2004. njegov je treci i zasad posljednji redateljski uradak.
Komentar: Max Garbo 01.06.2005.

Re: BESMRTNIK / Immortal
jedino mi u ovom tekstu ostaje nejasan tvoj stav....vjerojatno je ipak pozitivan s obzirom koliko si si truda dao za tekst, ali nigdje nije zauzet....
Komentar: Rommel 01.06.2005.

Re: IMMORTEL AD VITAM
Hej, generale,
radi se o zanimljivom filmskom ostvarenju redatelja ciji je pristup filmu i znanstvenoj fantastici ipak puno drugaciji od americkog pristupa. Enkija na srecu ne zanima hollywoodski diktat kakvom se, na zalost, priklonio Luc Besson sa svojim The Fifth Element. Takodjer, optuziti Bilala da je pokrao filmove poput Blade Runner iz 1982., Stargate iz 1994., The Fifth Element iz 1997. i Equilibrium iz 2002. je cista besmislica jer je Enki svoj svijet buducnosti zamislio i vizualizirao godinama ranije. (Cak i decenijama prije nekih od ovih nabrojanih.) U Immortel ad vitam samo je pedantno prenio kadrove i atmosferu svojih albuma. Onima koji obozavaju Lucasa film se vjerojatno i nece toliko svidjeti, ali oni koji su skloniji znanstvenoj fantastici jednog Tarkovskog mozda i pronadju nesto za sebe.
... a gospodin koji je tako zdusno popljuvao film mogao je u svojoj recenziji barem ispravno napisati njegov originalni naslov.
Au revoir, general!