engleski, španjolski, nizozemski, arapski, bugarski, hrvatski, danski, finski, grčki, hebrejski, hindu, islandski, norveški, portugalski, rumunjski, srpski, slovenski, švedski, turski

Traileri: Closer, Hitch, Spanglish, Are We There Yet?, The Forgotten, Little Black Book, Being Julia

Video Spot: Damien Rice - "The Blower's Daughter"

Recenzija: BLISKI ODNOSI / Closer

Recenzija: BLISKI ODNOSI / Closer BLISKI ODNOSI
(Closer)

Temeljeni na kazališnoj drami Patricka Marbera, "Bliski odnosi" prate četvero ljudi, fotografkinju Annu, propalog pisca Dana, striptizetu Alice i liječnika Larryja. Film se bavi njihovim međusobnim upoznavanjima, odnosima i ljubavnim usponima i padovima.

BLISKI ODNOSI / Closer

Iako već debelo u ligi hollywoodskih veterana, Mike Nichols dokazuje kako je još uvijek i te kako potentan autor sa dramom "Bliski odnosi", koja obiluje sočnim dijalozima, jakim likovima i glumcima u za njih prilično netipičnim ulogama.

Kako najbolje predočiti ovaj film? Jednostavno. Uzmite Stevena Moffata, uozbiljite ga, potencirajte na treću i dobili ste "Bliske odnose". Film pršti eksplicitnim dijalogom, koji pak ni u jednom trenutku ne odvlači pozornost od ukupne slike. Dapače, samim tim su likovi mnogo bliži gledatelju i njegovom shvaćanju likova. Od četiri netipične uloge najviše se izdvaja Clive Owen. Britanac naprosto briljira u ulozi dermatologa Larryja, čovjeka sa finim smislom za osvetu i manipulacije, ali u krajnju ruku ipak samo zaljubljenog čovjeka.

Film mirne duše mogu preporučiti gotovo svima. Redom je ozbiljan, emotivan i (posebice) prljav, i kao takav jedno od najugodnijih iznenađenja u posljednje vrijeme. Sve što očekujete od jedne ljubavne drame, slobodno zaboravite. Nema predvidljivih situacija, mlakih dijaloga i stereotipnih ishoda. "Bliskim odnosima" nisu strani pojmovi cyber-sex, striptiz, otvoreni dijalozi, a i fragmentirana narativna struktura je pun pogodak. Upravo u tom faktoru iznenađenja leži najjači adut filma. Očekivao sam jednoipolsatnu dosadu o ljubavnim jadima, a dobio ostvarenje usporedivo sa onima (meni inače jako dragima) Richarda Curtisa. Definitivna preporuka, posebno onima koji inače ne trpe ljubavne drame.

Domaće DVD izdanje je prilično slabašno. Osim nekolicine trailera i video spota glazbenog broja "The Blower's Daughter", DVD sadrži tek desetak titlova. Kao posebnost se može izdvojiti tek jedan od tri ponuđena audio streama, onaj sa tzv. deskriptivnim engleskim. Zanimljiv i rijetko viđen dodatak, ali sa upitnom praktičnom primjenom, barem na području na kojem je namijenjeno ovo izdanje. Ne bi škodio barem jedan 'making of' dokumentarac uz pokoju paralelu sa predloškom ili barem redateljev audio komentar. Međutim, kako se radi o filmu koji je debelo nadmašio moja očekivanja, nedostatak opsežnijeg DVD materijala mu neću nimalo zamjeriti.