2002
Austin Powers in Goldmember

Recenzija: AUSTIN POWERS - GOLDMEMBER  / Austin Powers in Goldmember

Recenzija: AUSTIN POWERS - GOLDMEMBER  / Austin Powers in Goldmember AUSTIN POWERS - GOLDMEMBER
(Austin Powers in Goldmember)

Groovy Baby!
Pred otkačenim špijunom Austinom Powersom ovaj put je vrlo težak zadatak, njegovog je naime oca Nigela Powersa, također vrhunskog špijuna, oteo nizozemski zlikovac po imenu Goldmember. Austin se u potrazi za otetim ocem stoga mora vratiti u prošlost, u sedamdesete godine prošlog stoljeća u čemu mu nesebičnu pomoć pruža zanosna prijateljica iz mladih dana Foxy Cleopatra.
AUSTIN POWERS - GOLDMEMBER  / Austin Powers in Goldmember

Ovaj će čudni dvojac spašavajući starog Nigela onako usput otkriti pakleni plan za uništenje našeg planeta laserskom zrakom iz satelita kojeg zajednički kuju Goldmember i stari Austinov protivnik, genijalni ali posve poremećeni Dr. Evil.

"Austin Powers - Goldmember" - treći nastavak Myersove parodije na filmove o Jamesu Bondu krasi nešto tanja priča od njegovih prethodnika no količina urnebesno duhovitih dosjetki upumpana u njegovih sat i pol upravo je nevjerojatna.

Ako Mike Myers svoju sagu o šašavom superšpijunu Austinu Powersu nastavi razvijati u pravcu naznačenom u ovom trećem po redu filmu u serijalu, slijedeći bi nastavci mogli vrlo lako prerasti u jedno i pol satne zbirke urnebesnih gegova slabo ili nikako povezanih nekakvom fabulom. Naime priča koja bi u "Goldmemberu" trebala u koliko toliko suvislu cjelinu vezati čitave serije Myersovih, na trenutke zaista genijalno blesavih skečeva začuđujuće je tanka i definitivno nije na nivou onih viđenih u prethodna dva nastavka. No ono što začuđuje još više je činjenica da sa i ovako labavom potkom film prestavlja pravu poslasticu za sve gledatelje žedne urnebesnog filmskog smijeha.

Mike Myers je naime bez sumnje genijalan komičar čije bezobzirno sprdanje ne samo sa Bond serijalom već i sa svim kultorološkim fenomenima popularne kulture šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća doduše vrlo često prelazi granice dobrog ukusa no infantilna razigranost i neprijeporan šarm sa kojim to Mike radi tjera publiku da se dobrohotno i grohotom smije stvarima nad kojima bi se na nekom drugom mjestu i pod drukčijim okolnostima najvjerojatnije zgražala.

Svojim upornim inzistiranjem na jedinstvenom stilu žestoke parodije, svojevrsnom filmskom pretjerivanju bez granica pod motom "ništa nije sveto" Myers je očigledno privukao gomilu štovatelja koja sa svakom novom Powersovom avanturom raste sve više, "Špijun koji me hvatao" zaradio je svojedobno 250 milijuna dolara, a ovaj najnoviji nastavak vrlo bi lako mogao prijeći sumu od 300 milijuna, što je očigledan znak da je kino publika prepoznala i prihvatila njegovu inteligentnu viziju, doduše još uvijek "zahodskog humora" ali za razliku od drugih predstavnika podžanra, šarmantnog i vrhunski ispoliranog.

Pa ipak, i genijalcu poput Myersa potkradaju se u filmu neki propusti. Michael Caine koji glumi Austinova oca Nigela Powersa, vrlo je dobra dosjetka no ostaje osjećaj kako su potencijali ove ideje na koncu ostali posve neiskorišteni što je prava šteta imajući u vidu Caineov toliko puta dokazani komičarski potencijal. Ista se stvar može reći i za zanosnu Beyonce Knowles (inače frontgirl pop supergrupe "Destiny's Child") čija se rola Foxy Celopatre (očigledna referenca na heroine blaxploitation filmova iz sedamdesetih Foxy Brown i Cleopatru Jones) u filmu svela tek na sexy look što mora se priznati uopće ne izgleda loše.

No spomenutom usprkos količina upravo briljantnih dosjetki koje je Myers uspio utrpati u 94 minute filma bez većih problema pokriva sve njegove nedostatke. Uvodna je scena primjerice, u kojoj Austin Powers prisustvuje filmskoj adaptaciji vlastitih avantura, upravo urnebesna. Samog Austina u filmu naime glumi Tom Cruise, Dr. Evila Kevin Spacey, Mini-Mea Danny DeVito a u redateljskom stolcu sjedi nitko drugi već Steven Spielberg kapom i bradom!

Nakon uvoda redaju se potom beskonačni Myersovi gegovi, dosjetke i duhovite reference (poglavito je inteligento njegovo poigravanje sa titlovima na japanskom) a sve zajedno začinjeno već standardno izvanrednom glazbenom podlogom iz toga razdoblja.

Bez obzira dakle na gotovo bezobrazno tanku fablu "Austin Powers 3" bez problema isporučuje gledateljima upravo nevjerojatne količine smijeha a to je priznat će te, barem kad je žanr komedije u pitanju, i jedino što je zaista važno.