Komentar: Rommel 20.08.2005.

Film je dosadan? Meni nije. Ne očekujem od drame da bude napeta i puna akcije. Drama je žarn sporog ritma.
Komentar: filmofil 24.08.2005.

Recenzija: SAN ZA ŽIVOTOM J. M. BARRIEJA / Finding Neverland

Recenzija: SAN ZA ŽIVOTOM J. M. BARRIEJA / Finding Neverland SAN ZA ŽIVOTOM J. M. BARRIEJA
(Finding Neverland)

Isprva neuspješni pisac kazališnih drama, James Matthew Barrie pogađa u zlatnu žilu kada jednog dana u parku naiđe na obitelj Davies. Naime, četvorica dječaka iz obitelji su Barrieju poslužila kao inspiracija za djelo o Petru Panu i Nigdjezemskoj, a film, inspiriran istinitim događajima, prati njegov neobičan odnos sa obitelji kojoj je posvećivao mnogo više vremena negoli vlastitoj i koja je bila kamen temeljac obožavanog djela o dječaku koji ne želi odrasti.

SAN ZA ŽIVOTOM J. M. BARRIEJA / Finding Neverland

Svako toliko vremena pojavi se film koji je hvaljen od većine, nominiran za pregršt nagrada i uredno stavljan na top liste najboljih ostvarenja godine, a da osobno jedva dočekam kraj dotičnog filma. Dogodilo se 2001. sa "Genijalnim umom", 2002. sa "Božjim gradom" i 2003. sa "Izgubljenima u prijevodu". Kako je došlo na red odrađivanje filmske 2004. ponukan dosadašnjim scoreom sam se ponadao kako bi baš ona mogla biti časna iznimka unazad nekoliko godina. Nažalost to se nije dogodilo jer je na red došao prikaz dijela života autora bezvremenskog Petra Pana.

Najistaknutija mana ovog djela je nešto najgore što može zadesiti dramu koja ozbiljno igra na kartu emocija. Po završetku filma nisam osjetio apsolutno ništa. Riječi koje su mi prve pale na pamet nakon što sam ga odgledao bile su šuplje i mlako, pa čak i isprazno. Ono što nikad ne bi ni pomislio za film u kojem nastupaju Johnny Depp i Kate Winslet, dvoje ljudi koji su mi kao glumci iznimno dragi i čije filmove sa zadovoljstvom gledam. Konačni dojam u ovom slučaju ne bi ublažili ni svi glumci koje cijenim jer je "San za životom J.M. Barrieja" (imbecilnog li naslova BTW) naprosto dosadan film. Lišen ikakve dinamike i potpomognut likovima za koje mi u tijeku gledanja filma nije ni najmanje stalo, što smatram nedopustivim, film je bez puno muke priskrbio epitet crne ovce među velikanima 2004. godine. Najjednostavnije rečeno – s ovim filmom nisam pronašao Nigdjezemsku.

Najveće pluseve su priskrbile scene u kojima se na zaista izvrstan način izmjenjuju kadrovi stvarnosti i mašte, a također bih istaknuo scenu u kojoj supružnici Barrie ulaze u zasebne spavaće sobe. Supruga ulazi u običan, suhoparni sobičak, dok James ulazi u vlastiti svijet mašte prepun boja i života. Detalj tako malen da je jedva zamjetan, a ujedno i najmoćniji dio filma koji referira na Barriejevu povezanost sa dubinom ljudske mašte. Usprkos nedostatku tempa, na trenutke je ipak zanimljivo pratiti genezu ovako poznatog djela, a dirljiv je i trenutak u kojem mali Peter ukazuje na samog Barrieja kao Petra Pana. Doduše, navedeno su tek mrvice u odnosu na kompletnu sliku, ali mrvice koje vrijedi spomenuti.

Dodataka na ovom izdanju, prilagođenom našem tržištu, nema mnogo, ali su prilično zanimljivi. Izdanje nudi dva kratka pogleda iza kamere, u kojima se uglavnom hvali lik i djelo glavnih protagonista, zatim tri izbačena prizora i nekolicinu nepodopština glumaca na setu (npr. pogled Johnnyja Deppa na definiciju dobre knjige različit od onoga prezentiranog na filmu, dovoljno je reći da uključuje prostitutke). Tu su i kratki prilog o premijerama diljem svijeta te audio komentar trolista redatelj-scenarist-producent. Nešto siromašnije od 'neprilagođenog' izdanja matične nam regije 2, ali dovoljno simpatično za pozitivan dojam.

Dozvoliti ću si da ovaj put recenziju finiširam sa nekoliko alternativnih naslova. Tražite li kvalitetnu adaptaciju kazališnog djela, uzmite si "Bliske odnose". Želite li dojmljiv biografski film, uzmite "Život je more". Tražite dramu sa bajkovitim elementima? Uzmite "Krupnu ribu". Svi su redom po mom mišljenju superiorni Fosterovom viđenju nastanka Petra Pana. Jedino što me veseli je to što sam ovim filmom potrošio ovogodišnji ćorak.