Divan film, mene očarao:) Ja bi mu dala bar kokicu i pol više:) Od Stažista sam očekivala mnogo mnogo manje, svaka mu čast!
Komentar: vladimyra 22.01.2006.

Recenzija: GARDEN STATE / Garden State

Recenzija: GARDEN STATE / Garden State GARDEN STATE
(Garden State)

Detalji nadmašili cjelinu

Neuspješni glumac Andrew Largeman vraća se kući iz Los Angelesa kako bi prisustvovao pogrebu vlastite majke. Pritom se mora suočiti s ocem od kojega se otuđio prije devet godina, ali i vidjeti svoje staro razuzdano društvo. U nekoliko dana koje provede kod kuće Andrewa uvelike promijeni prijateljstvo sa otkačenom Samanthom i druženje sa starim prijateljem Markom.

GARDEN STATE / Garden State

Jedno od najvećih iznenađenja prošle godine bio je niskobudžetni projekt glumca, scenarista i redatelja Zacha Braffa (serijal "Scrubs"). Višestruko se isplatio na kino blagajnama, usput pokupio par nagrada, a mladog glumca lansirao među zvijezde nezavisnog filma.

Nažalost, priča o mladiću koji kroz četiri dana budi osjećaje koji su mu bili nepoznanica dugo, dugo vremena samo je djelomice uspjela. Kao cjelina nije dojmljiv onoliko koliko su jaki pojedini detalji unutar filma, primjerice trenutka u kojem Natalie Portman demonstrira svoj 'jedinstveni trenutak', košulje koja odgovara uzorku tapeta na zidu i psa sa nadasve neobičnim seksualnim nagonom. Sam film međutim, poput glavnog lika, na trenutke izgleda odsutno. Da li je to feeling koji je Braff želio postići ne bih znao, ali znam da mi takav pristup ne odgovara. Simpatičan film, ali nipošto jedan od onih koji će vas prikovati za ekran.

Izdanje nudi dva audio komentara, jedan sa Braffom i Natalie Portman, a drugi sa Braffom i nekolicinom ljudi iza kamere. Tu je i impresivna količina izbrisanih scena, uglavnom proširenih verzija postojećih, dodatak sa bloopersima, te promotivni spot popratnog CD-a sa glazbom iz filma. Na kraju jedan 'pravi' dodatak, polusatni dokumentarac o snimanju filma. Ništa posebno, izdvojio bih tek prvi audio komentar kao vrijedan pažnje.

U ovakvoj situaciji sjetim se jednog drugog filmaša iz New Jerseya koji je svoj debitantski uradak predstavio ravno desetljeće prije Braffa. Sa još skromnijim budžetom i prijateljima kao glumcima, Kevin Smith je složio "Trgovce" i proslavio se gotovo preko noći. Braffov film ga nadmašuje tek u segmentu glume, što i ne čudi budući da se u ovom slučaju radi o redom perspektivnim, pa čak i etabliranim mladim glumcima poput Portmanove i zaista izvrsnog Sarsgaarda. Međutim, Braff pokazuje zavidan potencijal i kao redatelj i kao scenarist i nadam se da će ga jednog dana u potpunosti iskoristiti.