infobox: CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE (Charlie and the Chocolate Factory)

CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE
Charlie and the Chocolate Factory
Tim Burton
John August (prema knjizi Roalda Dahla)
Johnny Depp, Freddie Highmore, David Kelly, Annasophia Robb, Julia Winter, Jordan Fry, Philip Wiegratz, Missi Pyle, James Fox, Adam Godley, Franziska Troegner, Helena Bonham Carter, Noah Taylor, Deep Roy, Christopher Lee
Komedija / Avanturistički / Fantastični
Zanuck Company/Plan B
Warner Bros. Entertainment
115 min
2005.
Charlie and the Chocolate Factory

Re: CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE / Charlie and the Chocolate Factory
a ED WOOD ????? $%&%$"#%&!!!!!!!!
Komentar: Rommel 28.09.2005.

Vidi to nisam ni vidio da je rekao.... Hmmm. Ima u toj izjavi istine, ali Charlija bi odvojio od Edwarda, Eda, Sleepy Hollowa. Potpuno različiti po atmosferi i težini filma. Charlie mi je definitivno naj film godine kojeg sam trenutno pogledao... ;-)
Komentar: Donnie Darko 28.09.2005.

odlicna recenzija!
ja nisam bas puno znao o filmu i mogu ti rec da me kraj nije iznenadio, ali ipak nisam bas mogel predvijeti isti.
najbolji, ok svatko ima svoje favorite!
Komentar: abertino 23.10.2005.

ova zadnja recenice se odnosi na tvoju zadnju, tj. tvoj izbor ponajboljih burtonvih filmova !
Komentar: abertino 23.10.2005.

Recenzija: CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE / Charlie and the Chocolate Factory

Recenzija: CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE / Charlie and the Chocolate Factory CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE
(Charlie and the Chocolate Factory)

Willy Wonka, svjetski poznati proizvođač čokolade, postavio je pet ulaznica u pet običnih Wonka čokolada. Djeca koja ih pronađu kao nagradu će dobiti cjelodnevni obilazak tvornice čokolade čiju unutrašnjost nitko godinama nije vidio (kao ni samog Wonku), a jedan od njih i posebnu nagradu iznenađenja. Sretni dobitnici, od kojih je svaki ulaznicu pronašao na sebi svojstven način, su proždrljivi Augustus, razmažena Veruca, nasilni intelektualac Mike, rođena pobjednica Violet te siromašni i dobrodušni Charlie.

CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE / Charlie and the Chocolate Factory

Remake filma "Willy Wonka and the Chocolate Factory" četvrta je kolaboracija Tima Burtona i Johnnyja Deppa. Iako rađen paralelno sa još jednim projektom ("Corpse Bride", također suradnja Deppa i Burtona), što je moglo negativno utjecati na kvalitetu oba naslova, niz je i više nego uspješno nastavljen ovom bajkom koju odlikuje izvrsna vizualizacija, još jedna u nizu Deppovih kvalitetnih rola, ali i predvidljivost koju, barem što se tiče završetka, svaka bajka donosi sa sobom.

Prvo ono što se ne može izbjeći - vizualno, film je fascinantan. Na trenutke možda i pretjeran, ali uglavnom zadivljujuće lijep i privlačan, baš poput jednog od Wonkinih slatkiša. Netipično za Burtonovu reputaciju mračnog autora, filmom dominiraju razne kombinacije najšarenijih i najveselijih boja. Ipak, da je uistinu riječ o Burtonovu filmu sugeriraju detalji, od kojih je jedan od uočljivijih nakrivljena kuća obitelji Bucket te u najmanju ruku čudnovati načini na koje iz konkurencije ispada pojedino dijete.

'Žrtva' Deppovog tumačenja ekstravagantnih i bizarnih likova ovaj put asocijalni zanesenjak, dijete u tijelu zrelog čovjeka, nesređenih odnosa sa ocem i prožet ljubavlju za svoj posao. Po dobrom starom Deppovom običaju karakteriziraju ga i određene manire, tikovi i način govora, nešto što glumac očito izvlači kao iz rukava, a i pomalo pomaknut način odijevanja. Pažljiviji će ljubitelji britanskih humorističkih serija u glumačkoj ekipi prepoznati barem stasom Davida Kellyja, jednog od mnogih koje je svojedobno u svom pansionu verbalno zlostavljao Basil Fawlty.

Mane nije teško uočiti. Prigovori se ponajprije odnose na žestoko polarizirane karaktere petoro djece. Kod djece su odmah bez okolišanja prikazane njihove mane, koje će ih koštati glave, ili barem drastične promjene njihove fizionomije. Protuteža im je dakako Charlie, koji je moralno na najvišoj razini i ne samo što nije pokvaren poput ostalih, nego će se bez premišljanja žrtvovati za dobrobit svoje obitelji. I bez samog naslova svima je jasno tko je taj tko će odnijeti posebnu nagradu, a nedugo nakon što upoznamo i samog Wonku preko flashbackova, zna se da će i u tom segmentu priča imati sretan završetak. Oduzima pa i najsitniju napetost (da tako kažem, uz nedostatak primjerenijeg izraza), a nazovimo je tako, dječju razinu diže do nebesa.

Prihvatite li film u startu kao bajku, sa svim mogućim manama u zapletu i raspletu koje bajka kao takva sa sobom donosi, "Tvornica čokolade" je vrlo dobar film, ugodan i zanimljiv, lepršav i lagano odgledan. Ponajbolji iz radionice para Depp-Burton, a ujedno i najbolji Burtonov film poslije "Krupne ribe" i prvog "Batmana".