2005.
Stealth

Recenzija: STEALTH: NEVIDLJIVI RATNIK / Stealth

Recenzija: STEALTH: NEVIDLJIVI RATNIK / Stealth STEALTH: NEVIDLJIVI RATNIK
(Stealth)

Ima li pilota u avionu?

Rob Cohen jedan je od onih profitnih ''pop-corn'' redatelja za kojima sline pubertetlije i mlađi adolescenti, posljednji akcijski junak MTV-jevske generacije. Svaki Cohenov ''big budget'' projekt više je ili manje scenaristički tanjušan, ali zato pršti od nabrijanih testosterona i nabildanih heroja (Sylvester Stallone, Vin Diesel), odnosno, svega onoga na čemu je uspješnu karijeru izgradio ''zloglasni'' Michael Bay (Hrid, Armageddon).

STEALTH: NEVIDLJIVI RATNIK / Stealth

Sjetimo se samo Svjetlosti dana i (posebno) milenijskih ''crowd-pleasera'' Brzi i žestoki, te xXx. Umjesto ''sigurnih'' nastavaka Brzih i žestokih, to jest xXx, Cohen je za svoj posljednji projekt radije odabrao 130 milijuna dolara skupi Stealth - Nevidljivi ratnik, ''topgunovsku'' akciju s primjesama Kubrickove Odiseje.

U ne tako dalekoj budućnosti, za potrebe borbe protiv terorizma, američka vlada u tajnosti dizajnira prototip aviona po imenu ''Extreme Deep Invader'' (EDI), bespilotne letjelice kojom upravlja umjetna inteligencija, super-kompjuter smješten na nosaču aviona. Leteći zajedno s troje najboljih ''hot shots'' pilota, Benom Gannonom (donekle karizmatični Josh Lucas), Karom Wade (presavršena Jessica Biel; obratiti pozornost na ''bikini-scenu''!!!) i Henryjem Purcellom (solidni Jamie Foxx), ''limenko'' upija sve njihove manevre poput spužve. Cool, zar ne? Vraga. Pri povratku u bazu po olujnu nevremenu, EDI-ja zvizne munja i poremeti mu vrijednosne parametre. ''On'' postane samosvjestan, ignorira naredbe, počne ''downloadati'' sve pjesme s Interneta (zgodno!) i donositi odluke prema vlastitu nahođenju prijeteći izazvati – Treći svjetski rat.

Ovaj potencijalno zanimljiv, vizionarski sinopsis Stealtha sabotira ''rupičasti'' scenarij, koji se oko polovice počne račvati na nekoliko neuvjerljivih odvojaka, kao i Cohenova teška ruka koja muku muči s režijom mirnijih, dramski intoniranih dionica, onih na zemlji, tlu. Ima li onda ''pilota'' u ovome ''avionu''? Ima, ali samo kad se radnja filma preseli na nebo. U tim trenucima, Cohen je razigran poput malog djeteta. Stealth postaje prilično nastrana ''cohenovska'' adrenalinska vrtoglavica supersonične raskoši akcijskih prizora, punomasnih eksplozija, topničkih ''stunt'' manevara, kaotičnih pokreta kamere i spotovski brzih montažnih rezova, dušu dala za gledanje na ekranu širokoga formata. Cohenova 70-milimetarska ''leća'' ovaj se put zaista svega nasnimala.

Njegovi nevidljivi aero-ratnici izvode bolesne lupinge, udaraju u planinske masive u ''slow-motionu'', pretvaraju neprijateljske zrakoplove u metalne buktinje… i ispaljuju bojeve rakete po nedužnim tadžikistanskim civilima. S detaljnim ''zemlja-zrak'' kadriranjima. Poradi tako otvorene glorifikacije američke vojne sile, pravo je čudo da je Stealth ljetos podbacio na matičnu tržištu. Bush mora da voli ovaj gledljivi ''no-brainer'' koji je s jednim Jamesom Cameronom u redateljskom ''kokpitu'' mogao postati akcijsko remek-djelo…

« povratak Marko Njegić