2001
A Knight's Tale

Recenzija: LEGENDA O VITEZU  / A Knight's Tale

Recenzija: LEGENDA O VITEZU  / A Knight's Tale LEGENDA O VITEZU
(A Knight's Tale)

Ivanhoe u režiji Monty Pythona
"Legenda o vitezu" prati mladog srednjovjekovnog kmeta Williama (Heath Ledger) koji nakon smrti svog gospodara zajedno sa svojim kompanjonima Rolandom (Mark Addy) i Watom (Alan Tudyk) dolaze na sam rub gladi i posvemašnjeg siromaštva. No sudbina im se nasmiješi kada sretnu polugolog i očajnog Geoffreya Caucera (Paul Bettany).
LEGENDA O VITEZU  / A Knight's Tale

William, očaran turnirima i obdaren talentom za viteške borbe, nagovara Geoffreya da mu falsificira plemenitaško rodoslovlje i isprave koje bi potvrdile njegov viteški status na što ovaj u zamjenu za hranu i odjeću pristaje. Uz pomoć Rolanda i Wata, William se uvježba i započinje nastupati na turnirima širom zemlje te ubrzo postaje toliko dobar da se sa svojom malom družinom zaputi na svjetsko turnirsko prvenstvo u Londonu riskirajući pritom otkrivanje svog lažnog identiteta.

Ukoliko kupite veeeliku porciju kokica i bez velikih očekivanja se prepustite priči koja vas na budalast i duhovit način vodi u uzbudljiv srednjovjekovni svijet vitezova i viteških turnira, "Legenda o vitezu" jamči vam dobru zabavu.

"Legendu o vitezu" možda bi najbolje bilo opisati blesavim, a opet urnebesno zabavnim križancem između klasičnog srednjovjekovnog spektakla poput "Ivanhoea" i ekscentrične parodije istog žanra koje su u svojoj "Potrazi za Svetim Gralom" tako maestralno odradili kultni pajtonovci. Priča je ovo o "mladiću u potrazi za ostvarenjem svog sna" koja uz predvidljiv i jednostavan zaplet sadrži i svu silu nezaobilaznih klišeja. Svaki lik u filmu naime ispunjava zahtjeve klasičnog hollywoodskog obrasca: heroj filma je lijep, hrabar i uvijek se bori fair, njegovi pomoćnici su nešto manje naočiti, ali urnebesno smiješni, dok je glavni zlikovac ništarija pokvarena do srži spremna na svakojake podlosti u postizanju svojih ciljeva. Ne zaboravimo tu je i prelijepa djeva čije srce naravno kuca samo za našeg junaka.

Na prvi pogled ispunjeni su svi preduvjeti za još jednu bezličnu i neinteligentnu hollywoodsku zabavu no nije tako. Već sa prvom scenom u kojoj podivljala masa gledatelja dočekuje natjecatelje na turniru bjesomučno skandirajući: "We will, we will rock you!" film otkriva svoje pravo lice neozbiljne i budalaste, ali zato duhovite i na trenutke zaista urnebesno smiješne zabave prepune anakronističkih elemenata, poput rock glazbe ili oklopa marke Nike, koji unose dobrodošlu svježinu u po tko zna koji put već ispričanu filmsku priču.

Heath Ledger ("Ten Things I Hate About You", "The Patriot") sasvim se dobro snašao u ulozi lažnog viteza Williama premda ona iskreno govoreći i ne pruža previše prostora za glumačko dokazivanje, s druge strane Rufus Sewell ulogu zlog Adhemara odradio je obrtnički korektno djelujući ne previše inventivno i pomalo nezainteresirano no prava katastrofa je odrvenjela izvedba gospe Jocelyn u izvedbi prekrasne Shannyn Sossamon. Njen lik istina i nije bog zna kako scenaristički obrađen no to nije ni najmanja isprika za onakvo recitiranje svojih lajni teksta koje više priliče kakvoj pučkoškolskoj priredbi no pravoj hollywoodskoj produkciji.
Pravi gušt filmu daju ipak živopisni sporedni likovi, Mark Addy, Alan Tudyk, Laura Fraser i posebice izvanredni Paul Bettany u ulozi Geoffreya Chaucera čiji reski humor i britki dijalozi podsjećaju na šaroliko društvo koje je uvjek visilo za vratom nesretnom Hugh Grantu u velikom britanskom kino hitu "Četiri vjenčanja i sprovod".

Film dakle, usprkos svojoj popriličnoj dužini (od gotovo dva i pol sata), nudi pregršt dobre zabave, srednjovjekovni setovi (inače vrlo važni za ovu vrstu žanra) zahvaljujući najvjerojatnije činjenici da je najveći dio filma sniman u Pragu su vrlo uvjerljivi a pop-rock glazbena podloga premda na prvi pogled nespojiva sa pričom savršeno se u nju uklapa. "Legendu o vitezu" dakle mirna srca možemo preporučiti svim kino gledateljima željnim neobavezne zabave.