infobox: POSLJEDNJI POSAO (Layer Cake)

POSLJEDNJI POSAO
Layer Cake
Matthew Vaughn
J. J. Connolly
Daniel Craig, Colm Meaney, Kenneth Cranham, George Harris, Jamie Foreman, Marcel Iures, Michael Gambon, Tom Hardy, Tamer Hassan, Ben Whishaw, Burn Gorman, Sally Hawkins, Sienna Miller, Dexter Fletcher, Steve John Shepherd
Kriminalistički
Sony Pictures
105 min
2004.
Layer Cake
češki, engleski, mađarski, poljski
arapski, bugarski, hrvatski, češki, nizozemski, engleski
• Director and Writer Commentary
• Deleted and Extended Endings
• Featurettes
• Poster Explorations
• Storyboards
• Photo Gallery
• FC/Kahuna Music Video
• Trailers (Layer Cake, Snatch, The Forgotten, Hitch, xXx - The Next Level)

Re: POSLJEDNJI POSAO / Layer Cake
Aj´d čovječe daj Ritchiyu priliku....ok ,zasere sad dva filma za redom ,ali nemora značiti odmah da je pao u zaborav,možda sljedeči put napravi odličan film.
Komentar: Dragonrage 12.12.2005.

Re: POSLJEDNJI POSAO / Layer Cake
rađen u najboljoj maniri Ritchijevih filmova i to na način da šiša uvelike njegov zadnji promašaj s Revolverom. Uspješna smjesa kriminalističkog žanra i crne komedije sa prvilačnim engleskim naglascima. Cijeli arsenal karizmatičnih glumaca, a također, dobar je i uvod u novu karijeru za novog Jamesa Bonda... Slažem se sa ocjenom recenzenta i pljuvanju po Revolveru!
Komentar: DeeCay 29.12.2005.

Recenzija: POSLJEDNJI POSAO / Layer Cake

Recenzija: POSLJEDNJI POSAO / Layer Cake POSLJEDNJI POSAO
(Layer Cake)

Uglađeni diler zajedno sa svojom ekipom želi obaviti posljednji posao prije nego se povuče sa scene, ali ga u tome priječi čovjek za kojeg radi jer od njega zahtijeva da pronađe nestalu kćerku jednog bliskog prijatelja. Stvar dodatno kompliciraju ljudi koji su trebali donijeti drogu iz Amsterdama jer je nisu platili već ukrali, pa im je svima na tragu okrutni plaćeni ubojica.

POSLJEDNJI POSAO / Layer Cake

Posljednjih godina se na britanskoj sceni afirmiralo jedno ime povezano sa žanrom kriminalističkog filma – Guy Ritchie. "Posljednji posao" trebao je biti prvi Ritchiejev film nakon "Swept Away", ali je odustao od njega nauštrb "Revolvera", a na redateljsku stolicu je zasjeo debitant Matthew Vaughn, inače producent dosadašnjih Ritchiejevih uradaka. Konačno vidjevši i "Revolver", možemo samo zahvaliti što je tako ispalo.

Na prvu ruku je vidljivo zašto je ovo trebao biti projekt nekoć najperspektivnijeg britanskog redatelja, barem što se tiče kriminalističkog žanra. Tematika, brdo likova, velik broj zapleta, isto tako velik broj interesa različitih strana i rasplet u kojem se dobar dio zainteresiranih izvuče kao pobjednik, makar i privremeno ili samo prividno. "Posljednji posao" ima redom sve navedene elemente, i iako konačno pakiranje nije eksplozivno poput uradaka koje je Vaughn samo producirao, ne i režirao, nudi sasvim dovoljnu količinu zadovoljštine za publiku koja je bez pogovora gutala "Lopove, ubojice…" i "Zdrpi i briši".

Ono što film odvaja od njegovih 'prethodnika' jest fokus, koji je najprije na kriminalnim djelatnostima i izravnim (da ne kažem pogubnim) posljedicama bavljenja njima. Samim time, film je i dosta ozbiljniji jer, dok su gore navedeni dobar dio šarma zasnivali na zajebanciji i nizu nevjerojatnih okolnosti, "Posljednji posao" ipak postavlja granicu između scena u kojima bi se gledatelj trebao smijati i onih u kojima je autorov gard nešto ozbiljniji. Izuzev tog nešto uočljivijeg detalja, razlike su minorne i njihovo nabrajanje bi bilo suvišno, možda čak i kontraproduktivno.

Domicilno DVD izdanje se u najmanju ruku može nazvati čudnim, budući da se pojedini dodaci pojavljuju u identičnim verzijama i na Feature disku i na Bonus disku. U trenucima kada domaću publiku posebni dodaci uglavnom zbunjuju svojom prisutnošću, možemo samo poželjeti da se barem isti ne dupliciraju u dostupnim nam izdanjima. Inače, tu se nalazi nekolicina trailera, desetak proširenih i izbačenih scena, kao i dva alternativna završetka koja su, prema redateljevim riječima, završili u košu jer su bila pretjerano amerikanizirana. Tu je još i jedan glazbeni video, komentar redatelja i scenarista (koji je BTW i autor knjige na kojoj se film zasniva) i još ponešto promotivnog materijala.

Kako Guyu Ritchieju nikako da krene, njegovi mnogobrojni fanovi mogu samo po onoj staroj 'što bi bilo kad bi bilo' zamišljati na što bi sličio ovaj uradak da ga je preuzeo on. Međutim, kako se to nije dogodilo, a rezultat je i bez njega ispao u najmanju ruku korektan, dođe mi da se zapitam - treba li nakon dva uzastopna debakla još ikome novi Ritchiejev film, ma sve on bio i kriminalistički?