Re: DOOM / Doom
Nakon prvog gledanja film mi je bio loš, no nakon više puta gledanja i nije baš tako loš.

3/5.

Recenzija: DOOM / Doom

Recenzija: DOOM / Doom DOOM
(Doom)

2045. na zemaljskoj istraživačkoj postaji na Marsu, nešto je krenulo neželjenim tijekom. Sva istraživanja su obustavljena, svaka komunikacija sa matičnom bazom je prekinuta, a jedino izvješće koje je stiglo ne ostavlja previše za razmišljanje. Proglašena je karantena visokog stupnja, i jedini ljudi koji dobijaju dozvolu za ulazak na postaju pripadnici su Taktičkog Odreda za Hitne Intervencije predvođene karizmatičnim Sargeom.

DOOM / Doom

Sarge predvodi marince naoružane sofisticiranim oružjem, s ciljem sačuvanja baze podataka o istraživanjima koje na postaji predvodi doktor Carmack. Istraživanja se tiču arheoloških iskapanja površine Marsa, no i biomedicinskih pokusa za koje čini se, nitko nije znao da su vođeni. Dolaskom u bazu, Sarge i njegovi vojnici suočavaju se s velikom misterijom. Baza je naime pod opsadom devijatnih humanoidnih monsturma za koje nitko ne zna od kuda su došli, jer su uvjeti na površini Marsa nemogući za opstanak bilo kakvog života.

Kad su računalne igre u pitanju, moramo imati na umu da su priče na kojima iste počivaju, nerijetko prava remek djela koja bi upakirana u tvrde korice bez većih problema mogle bile književni bestseler hitovi. To vrijedi prvenstveno za igre koje spadaju u žanr avanture ili RPG-a (role play game). Kod igara pak sa setingom pucačine, u koje spadaju i računalne igre iz serijala Doom, gdje je u prvom planu isključivo akcija, priča je manje više tek tanak sloj na kojem se gradi adrenalinska zabava. Doom franšiza dakle, jedna je od takvih. Kultni serijal tvrtke idSoftware koji je svojim trećim nastavkom zaokružio dekadu prisutnosti u gamerskom svijetu, bio je podloga za snimanje istoimenog filma. Po svemu viđenome film je čisti homage igri što je definitivno greška. Čak se i jedan lik iz filma zove Carmack, po imenu glavnog programera i računalnog maga Johna Carmaka, tvorca Doom i Quake serijala, i jednoga od glavešina tvrtke idSoftware. Doom je u biti sasvim solidna baza za izradu kvalitetne akcije u svemirskom okružju koja nije trebala po ničemu zaostati za Cameronovim Aliensima, međutim ljudi koji nikad nisu čuli za igru Doom ostali su uskraćeni za što šta.

Osnovni porblem filma jest što niti nakon gledanja nije jasno kome je isti namijenjen, jer sve viđeno ne korespondira s publikom. Kompletan interijer je vjerno prenesen level design iz same igre, oružja koja se pojavljuju u filmu, također su vjerne replike onih iz igre, a i sam glavni lik Sarge, dosta je dobro pogođen odabirom The Rocka za tu ulogu (mada je Sarge u prijašnjim nastavcima Dooma, kao i srodnika mu iz Quake serijala, rađen po liku nenadmašne ikone brutalnosti, Arnolda Schwarzeneggera). No kad bazu na Marsu koja je isprepletena mračnim i klaustofobičnim uskim hodnicima kroz koje vrebaju raznorazni monsteri, utrpate u računalnu igru, onda to ima smisla, jer nedostatak kvalitetne priče nadomještate aktivnim učešćem u priči. Vi ste marinac koji s oružjem u ruci pucate u sve što diše, sve dok ne pređete level. Na sljedećem, također, sve dok ne skončate igru. Takav koncept pak uprizoriti u filmu, gdje ste tek nijemi promatrač sumanute akcije i napucavanja, nema apsolutno nikakvoga smisla.

Ono što je najgore, film Doom nije u stanju ostaviti dubljeg traga čak niti na gamerima. Moram naglasiti da sam igrajući igru Doom 3 (po kojem je ako još niste shvatili, film Doom i rađen) u dva navrata morao stitnuti pauzu, upaliti sva svjetla u stanu, i otići se umiti, jer je količina tjeskobne atmosfere dovela do toga da su mi na trenutak popustili živci. U filmu nema ni tračka atmosfere iz igre, a sve što će fanovi igraćeg serijala doživjeti, jest simpatična petominutna šetnja iz prvog lica u kojemu lik po imenu Reaper hoda hodnicima, ubija monstere repetirajući machinegun, krećući se identično kao lik u računalnoj igri.

Film Doom je za igrače Dooma korak unazad jer za razliku od igre, u filmu ne postoji nikakva interakcija s pričom, pa čak niti mogućnost uživljavanja u glavni lik. Za prosječnog gledatelja pak, ovo je film koji zbunjuje počevši od svog naslova pa do posljednje scene. Zbunjujuće mračno horror akcijsko iskustvo čijih je 108 minuta moglo komotno stati u dva dulja foršpana od 10 minuta. Besmislen film sa nedokučivim razlogom još jednog ekraniziranja medija koji nikako ne može opstati na filmskoj vrpci.