Komentar: Legura 29.05.2006.

Ja sam gledao americku verziju s "uobicajnim" komentatorom (morgan freeman). Malo mi je zao sta nisam gledao originalnu verziju koja je vise "filmska"
Komentar: fkb 02.06.2006.

Recenzija: CARSKO PUTOVANJE / La Marche de L'Emperour

Recenzija: CARSKO PUTOVANJE / La Marche de L'Emperour CARSKO PUTOVANJE
(La Marche de L'Emperour)

Zaleđena pustinja Antartika, svake je zime poprište jednog od najnevjerovatnijih događaja na Zemlji. Od postanka ove životinjske vrste pa do danas, tim se krajem odvija strogo trasirano putovanje carskih pingvina. Tisuće primjeraka ove iznimne životinjske vrste uredno složeni u redove u koje bi bilo nemoguće zadržati i najdiscipliniraniju ljudsku vojsku, kao programirani kreću na put dug nekoliko stotina kilometara.

CARSKO PUTOVANJE / La Marche de L'Emperour

Krenuvši sa svih strana svojih staništa, carski pingvini istovremeno dolaze na zajedničko odredište gdje inače ne obitava nikakav oblik života. Što pingvine navodi da kao programirani odlaze na ovaj nevjerovatni pingvinski sabor? Goni ih potreba za iskazivanjem bliskosti, potreba za reprodukcijom vrste.

Okupljeni pingvini u gomili traže sebi srodnu dušu, udvaraju se plesom i pjesmom koja po ljudske uši može biti nalik na zahrđali limeni orkestar, a kad pronađu svog para, pare se i ostaju zajedno, zagrljeni sve dok ženka ne snese jaje. Ova fascinantna igra prirode s jednom od najsimpatičnijih životinjskih vrsta, tek je uvertira u maestralne i zapanjujuće događaje  koji će uslijediti.

Ženka nakon polaganja jajeta, stoji nad njime sve do iscrpljenosti, da bi ga onda predala svom mužjaku, te malaksala krenula s ostalim ženkama na dvije stotine milja dug put u potrazi za hranom. Mužjaci tako ostaju svojim tijelom grijati buduće potomstvo, zbijeni u gomilu, šibani ledenim vjetrom na temperaturi i do 60 stupnjeva ispod nule. Zanimljivo je da se mladunci izlegu dok su im majke u opskrbi hranom, te da nakon izlijeganja mogu bez hrane preživjeti tek 48 sati, te ukoliko majke ne stignu na vrijeme, mladunci ugibaju, ukoliko uopće i prežive hladnoću u prvim satima svog života. Time je fascinantnija životinjska isprogramiranost kojom se događa ova priča o produžetku vrste. Po povratku ženke preuzimaju svoje mladunce, a mužjaci, nakon višemjesečnog gladovanja odlaze po hranu. Kada konačno dođe do zatopljenja, pingvini se zajednički vraćaju na obale oceana.

Ovaj film je u početku bio zamišljen kao TV dokumentarac, no kako je Luc Jacquet projektu prišao na jedan specifičan topao način, stvorivši fascinatnu priča o skladu prirode i žive vrste, a što su producenti i te kako prepoznali, ponuđena je kino distribucija koju Jacquet naravno nije odbio. Prvotno uloženih 3,5 milijuna dolara, ubrzo se vratilo i donijelo neočekivanu zaradu od 70 milijuna dolara čime se definitivno isplatila godina dana snimanja u ekstremnim uvjetima ledene pustošije.

Jedina je zamjerka ovom filmu od strane kritike išla na račun pristupa snimanju. Spominjalo se kako redatelj igra na gledateljeve emocije jer kroz naraciju u filmu daje ljudske osobine životinjama koje su inače vođene istiktom. No osobno ne vidim ništa loše u identifikaciji s glavnim likovima filma, pa to nije izuzetak niti u ovom dokumentarcu. Tim više što pingvini doista u mnogim situacijama izgledaju tako blisko ljudima. Hodaju dvonožno, simpatično se gegaju, visoko dižu glavu dok se dure, pljuskaju jedni druge svojim krilima koja su doduše korisnija kao peraje nego li kao krila, bacaju se na trbuhe odgurujući se nogama po ledu kao da se sanjkaju, te konačno, monogamni su i predivni roditelji.

Ovo je iznimno snimljen i montiran film koji kroz vizuru hladnih boja Antarktika nudi slojevitu meditaciju koja će vas natjerati na razmišljanje...  Ova predivna životinjska vrsta svoj cilj već stoljećima odrađuje bez ustezanja, znajući svoj smisao postojanja. Znamo li ga mi ljudi?