u stvari je i carpenterov film remake Rio Brava...koji je vec imao Remake u El Doradu...a Rio Lobo...ovaj je tek negdje 5. po redu :)
Komentar: Rommel 10.07.2006.

Recenzija: NAPAD NA POLICIJSKU POSTAJU 13 / Assault on Precinct 13

Recenzija: NAPAD NA POLICIJSKU POSTAJU 13 / Assault on Precinct 13 NAPAD NA POLICIJSKU POSTAJU 13
(Assault on Precinct 13)

Remake kultnog akcijskog klasika Johna Carpentera

Upravo to rečenica je koja krasi naslovu stranu Hrvatskoga  DVD-izdanja remakea filma “Napad na policijsku postaju 13”. Zato se ne možemo niti žaliti da nam je proizvod prodan nekim podmuklim marketinškim trikom. Jer eto piše, crno na bijelo, čak na naslovinici izdanja da je ovo tek remeke jednoga kultnoga filma čiju slavu ovo djelo modernoga Hollywooda nikada neće dostići.

NAPAD NA POLICIJSKU POSTAJU 13 / Assault on Precinct 13

Naravno, ne može se reći da je apsolutno svaki aspekt filma potpuno promašen, to je slučaj tek sa većinom istih. Najsvijetlija točka filma su glavni glumci. Odmah treba napomenuti da u biti niti jedan dio filma nije potpuno “čist” i da se na svakome polju kiksa barem jednom, ali ti problemi su neznatni u usporedbi sa npr. scenarijem koji i povlači brojne druge probleme, no o tome nešto kasnije.

Ethan Hawke je taj koji nosi film. Iako ne možda u svome najboljemu izdanju, svakako solidna izvedba koja diže konačan dojam filma. Uz njega solidan je i Laurence Fishburne, iako također ne na maksimumu svojih mogućnosti. Bez većih razlika svoj posao odradili su i Gabriel Byrne i Drea de Matteo koja je zapravo odradila iznad mojih očekivanja. Epitet najboljega u postavi, iako nije prisutan na ekranu kao Hawk, pripao je Brianu Dennehyu, glumačkome veteranu iza kojega već stoji preko sto ulogu pred filmskom kamerom. Najlošije svoj posao je odradila Maria Bello čija uloga je bila možda i najzahtjevnija, ali zato je i dodjeljena glumici koja ju je trebala moći kvalitetno odigrat. Sve u svemu glumači dio ocjenjujem između ne-loš i solidan, ali ništa više od toga, manje bi možda i moglo, ali dio svega lošega pripisujem i samom scenariju.

Jer upravo scenarij je najlošiji dio filma koji obiluje filmskim klišejima. Što po pitanju same priče, što po pitanju dijaloga koji su potpuno predvidivi i previše puta do sada snimljeni na filmsku vrpcu da bi bili barem minimalno zanimljivi. Ništa bolja situacija što se predvidivosti tiče nije ni na području priče, tu je glavni preokret u filmu očit već negdje na polovici filma, dok neka druga uspjela “iznenađenja” nemaju istu težinu pa niti ne poboljšavaju dojam.

Režija je povjerena Jean-François Richetu, redatelju koji je svoj posao odradio kao i glumci, solidno, prolazno, no ništa više od toga. Mrlja na njegovome radu je to što ponekad likovi jednostavno nestaju iz događaja bez objašnjenja gdje bi u tome trenutku u priči trebali biti. Potpuni kontrast tome je činjenica da su nam u filmu sva pitanja, tko s kim, kako, gdje i zašto odgovorena do već spomenute polovice filma. Od tada pa do kraja filma možemo se opustiti u naslonjaču i uživati u zabavnoj i relativno dobro odrađenoj akciji.

“Assault on Precinct 13” ničime vas neće oduševit već će vam pokazati kako se to danas radi u Hollywoodu. Pokazat će vam kako veliki studiji sve češće igraju na sigurno i posežu za davno proslavljenim naslovima na kojima su neki od najcjenjenijih redatelja današnjice gradili karijeru. Remake više nije pitanje pokojega naslova već je riječ o trajnome trendu koji za sobom vuče sve veći broj kultnih naslova. Pitanje je samo kako će publika reagirat i što će se dogodit za pola stoljeća kada se na dnu škrinje predložaka za remake… nađe jedan remake.

« povratak Vilim Pavlović