Užas i katastrofa. Definitivno najgori film prošle godine.

Knjiga je bila odlična (sve do samog kraja koji je jednostavno glup i neuvjerljiv).

Recenzija: DA VINCIJEV KOD / The Da Vinci Code

Recenzija: DA VINCIJEV KOD / The Da Vinci Code DA VINCIJEV KOD
(The Da Vinci Code)

Sajam ravnodušnostI

Da nije bilo medijske pompe vezane uz “Da Vincijev Kod” to bi bio film koji bi se bez puno pozornosti javnosti smjestio u sam prosjek ovogodišnje produkcije, te brzo bio zaboravljen. Istina, zaboravljen još stigne biti kao i po mnogome mu slična “Pasija” Mela Gibsona. No dok su crkveni oci za Gibsonov film pozivali na masovni odlazak u kino dvorane, u slučaju “Da Vincijeva Koda” poziva se na bojkot filma koji je ništa više nego ideja i avanturistička priča proizišla iz te ideje.

DA VINCIJEV KOD / The Da Vinci Code

Sada već doslovno i ptice na granama oko svijetskih crkvenih i filmskih središta znaju tu spornu priču filma koja promovira ideju koja u svome začeću niti je izvorno Brownova, niti je nastala u bližoj prošlosti, ali ju zato taj autor prezentira javnosti uz veću marketinšku pozadinu nego svi drugi pa to (ne)sretnog Browna čini jedinim mogućim i logičnim objektom za ispucavanje agresije vjerskih predstavnika. Svi već znaju da je Dr. Robert Langdon jednoga dana ušao u Louvre i da je ondje našao mrtvog kustosa muzeja okruženog i prekrivenog raznim tragovima i simbolima koji bi prema mišljenju gospode u plavom trebali biti tragovi za otkrivanje ubojice. No kako svi znamo ti tragovi ne služe tome, a čemu služe vam neću reći polazeći od pretpostavke da još možda niste gledali film… i da niste ptice na grani.

Prvi osjećaj koja obuzme gledatelja, što u ovome slučaju podrazumjeva vešega autora, nakon odgledanog filma jest apsolutna ravnodušnost. Kako to u biti niti nije osjećaj i emocija nije teško zaključiti da vas nakon filma u biti ne obuzme ništa. Najsnažnija scena filma je ona uvodna kada se na ekranu pojavi samo ime “The Da Vinci Code” jer eto  u tome trenutku možete osjetiti svojevrstan respekt prema jednom određenom nizu riječi koji je postao fenomen 21. stoljeća. Imenu koje je pokrenulo polarizaciju svijeta na one koji su gledali film i/ili čitali knjigu, te one koji kategorički odbijaju učiniti bilo što od navedenog.

Apsolutno ravnodušnu maniru filma nastavljuju i glumaca koji, iako ogromni glumački kapaciteti, u ovome filmu to nisu, a to reflektiraju i na likove koje igraju pa i na krajnjeg konzumenta ili vam ga gledatelja. Jedini koji se izuzima iz ove ponavljajuće formule jest genijalni Ian McKellen koji, iako iznad svih cijeli film, potpuno iskače iz cjeline scenom u kojoj savršeno odglumi uzbuđenje na granici nepovratnog ludila.

Redatelja je možda bolje i ne spominjati jer čovjek očekuje da će netko kada mu se isplati malo bogatstvo ipak nečime to i opravdati, no to nije slučaj kod proslavljenog redatelja koji se krije pod imenom Ron Howard koji je cijeli filmu povezao potpuno bez osjećaja i maštem, bez imalo kreativnosti i želje da se stvori “nešto posebno”. Mora se ipak shvatit da je ovo film iz perspektive gledatelja, producentima je zapravo potpuno svejedno pošto je investicija vraćena ulagačima, profit se još uvijek gomila, a i nastavak je na putu.

Film godine je na kraju svega označen i kao razočaranje ovoga perioda dugog 365 dana, no to ne znači da je toliko loš i ne gledaljiv. Držim da je problem bio to što je letvica bila postavljena previsoko pa je film preskočio samo razinu prosječan dok je letvica na visini kultni, što su često bila i očekivanja od “Koda”, ostala ne preskočena. Dojam je da je jedan od glavnih razloga zašto film svrstavam pod čisti prosjek taj što su očekivanja bila daleko viša pa niti zadnji dojam nije potpuno objektivan. Zato, iako film označavam kao apsolutni prosjek, ocjena ide malo više od te, u ovome slučaju ne baš zlatne sredine.

« povratak Vilim Pavlović