Re: TAXIDERMIA / Taxidermia
Kako bilo, Hukkle od Palfija uopće nije bio ovoliko groteskan, ekcentričan je bio ali posve zavoljiv i lagodan film.
Komentar: sunny 18.12.2006.

Recenzija: TAXIDERMIA / Taxidermia

Recenzija: TAXIDERMIA / Taxidermia TAXIDERMIA
(Taxidermia)

Prvo što ćete kod ovog filma uočiti jest jedan sasvim drugačiji pristup. Radnja prati tri priče koje su smještene u tri vremena. Simbolika broja tri nastavlja se prateći tri lika. Tri generacije, djed, otac, sin. Prvi mašta o beskrajnoj, bezuvjetnoj ljubavi i potpuni je predstavnik romantika koji polako odumiru, drugi želi uspjeh pod svaku cijenu, a taj nam je tip ljudi u današnje vrijeme itekako poznat, dok treći gaji ljubav prema besmrtnosti, vječnoj ljudskoj sanji.

TAXIDERMIA / Taxidermia

Presjek je to ljudskih želja i  čovjekovih težnji koje mu određuju život. Dok je djed sanjar i čovjek spreman za dobru i maštovitu priču, za to vrijeme otac, ogromni predebeli čovjek koji se preždearava drži rekord u jedenju čokoladnih kolača. Sin preparira životinje. Rođen je s kilogram i pol i što mu je na neki način odredilo čitav život.

Kažu, i to s pravom, da je Taxidermia jedan od najgnjusnijih i najdegutantnijih filmova europske kinematografije. Redatelja Gyergya Pallfia mnogi uspoređuju s kontroverznim japanskim redateljem, majstorom najstrašnijeg bizara kojeg možete zamisliti, Takashiem Miikeom („Waru“, „Izo“,“ Saam gaang yi“) koji svakim svojim uratkom iznova ispljuska publiku gomilom okrutnih i degutantnih scena. No kada govorimo o Takashiu onda sve ima malo drugačiji prizvuk, jer smo navikli da iz Japana stižu stvari s otklonom od srednje struje, no publiku uznemiruje činjenica da u našemu susjedstvu imamo jednako šokantnog autora pomaknutog prema marginama provokacije.

Taxidermia će vam ponuditi čitav niz gadljivih scena ljudskog izjedanja, glad i pohlepa preko lonca i slastica, vidjeti ćete kako se može općiti i sa svinjskom polovicom, svjedočiti ćete bizarnom prvenstvu u izjedanju i općenito obžderavanju na nebrojene načine. Čini se kako se Gyergy jako dobro ruga amerikaniziranim natjecanjima na kojima ne dolazi do izražaja talent i vještina. Sjetite se takmičenja organiziranih u USA u izjedanju kravljih jezika ili hotdogova.

Od malobrojnih posjetitelja kina (to su valjda oni kojima je znatiželja toliko jaka da ih sva upozorenja nisu uspjela spriječiti) 90% njih je izašlo s izrazom gađenja i nevjerice. Osjetila se zbunjenost pitanjima koje gledateljima postavlja film, kao i premišljanja nije li se to moglo drugačije prikazati. OK, Gyergy Pallfi nas je suočio s najgorim u čovjeku, strahovima, žudnjama, opsesijama, glupostima. Učinio je to tako da se zaista morate zapitati kuda to sve skupa vodi? Kritika je to prepoznala i nagradila nizom pohvala, kako film tako i glumce. Hoćete li ga vi pogledati ovisi o vama i vašoj hrabrosti.

« povratak Carmela Žmirić