Re: PRESTIŽ / The Prestige
Pohvala za prvu recenziju! Prilično dobro! Iako je meni film 3500/7000. Nije to to. ;)
Komentar: sunny 17.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Ček, ček, ček... 4.5/5?????

Sigurno nije unesena kriva ocjena? Jer ako znam računati 7/2=3.5... Zar to nije bila prvobitna ocijena? A ton recenzije ne zvuči kao da opravdava to, a kamoli 4.5!

A da... Sad sam primjetio još nešto - ovo je nekako općeniti savjet - Imdb Top 250 je podložan (i to jako) pumpanju glasova, pa to što neki film uleti brzo na ljestvicu ništa ne znači... Pogotovo donji dio ljestvice koji se godišnje izmijeni minimalno 100 puta, uđe masu filmova godišnje, na tjedan, dva ili na stalno... Mislim da bi se novi filmove smjeli ubacivati na tu ljestvicu tek nakon godinu "staža" - dok se glasovi manje više ne uravnoteže... Ali to je off, pa onda...
Komentar: Donnie Darko 17.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
sunny, šnjofko... 1/2 kad se sve pokrati... pa da je baš film za jedinicu ;-)
Komentar: Donnie Darko 17.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Također Donnieva primjedba... Mislim da je unos IMDb-a u sve bio suvišan pošto ne postoji jedna i samo jedan lista te vrste koju treba slijepo pratit i držat kao jedinu koja je vrijedna pažnje.
Također. Imam još jednu primjedbu... Ali kako nemam običaj kritizirati kolege u ovom javnom djelu stranice neću to učiniti niti sada...
Komentar: lovi 17.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Pohvale za prvu recu. Elokventno, pismeno te nadasve zanimljivo. Za prvu jelte. :)
Komentar: Facaa 18.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Morat cu napsiati nekakav disklajmer koji ce ici prije svake recenzije. Covjek ima referencu u IMDB TOP ljestvici, i zasto bi to imao biti problem? Iznio je vise kritika nego pohvala na film jer je losijim stvarima vise isprovociran, a konacnom je ocijenom rekao misljenje o filmu u globalu. Dakle, bio bi gust procitati vase misljenje o filmu, a ne vase kritike o recenziji, ponajmanje o ocijenama autora. Ovo se posebice odnosi na Donniea. Ti stari moj, od kad si u stisci s vremenom prestao pisati, ne propustas s visoka otresti svaku recenziju koja ti zapne za oko, no na pogresan nacin. Misljenje i konacna ocjena stvar je autora i nije podlozna nicijoj kritici, to je koncept Popcorna. Ima drugo misljenje? 15 minuta tipkanja i posajli mi mejl. Imas isti dan recenziju na indexu. :-)
Komentar: Gand 19.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Isto tako, možda bi se onda ova rubrika trebala zvati "Pohvale" umjesto "Komentari" ako ljudi ne mogu komentirati kako žele.
Komentar: Dar 19.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Ako prozivanje autora zbog ocijene filma i reference na IMDB smatras suvislim komentarima... No comment. Mozda me ne bi ubolo u oko toliko da je komentar zapocet sa "Prva recenzija, cestitke, a sad malo mog misljenja..." Ali onakvim tonom kakvim je Donnie uletio. (citat:"Ček, ček, ček... 4.5/5?????") Mislim, no comment jos jednom.
Komentar: Gand 19.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Pa čovjek je promijenio ocjenu sa foruma za broj više! Izgledalo mi je čudno. A što se tiče ''Ček, ček, ček...'' - da vidiš u kojim prilikama ja to koristim - skonta bi da se ne radi o nikakvom "tonu s visoka" - to ti je meni poštapalica kada san zbunjen.

A IMDB se nije odnosio na spominjanje u recenziji - nemam ništa protiv toga nego samo kao preporuka Antoniu da ne gaji visoka očekivanja za neki film koji brzo uđe na ljestvicu... Potpuno nevezano u recenziju je bilo to moje spominjanje IMDB-a. Ako je film pokriven u svim aspektima u recenziji, onda nemam ništa protiv ni da se recenzent raspiše o Mandi iz garderobe (banalan primjer, ali eto ;-) ). Zato i jesam na kraju napisao da je to off, jer je bilo nevezano uz recenziju. Možda sam trebao naglasiti da me se ne bi krivo skužilo.

Isprika svima.
Komentar: Donnie Darko 19.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
Ja sam doživio Donnijev komentar kao opušteno prijateljsko komentiranje. Bez nekakvog prigovaranja svisoka ili išta slično.
"ček ček" je bio nastavak sa foruma tako da mislim da je i Antonio to tako skužio.

Uostalom, nije on tako osjetljiv, dapače vrlo dobro se kontrolira, odlično je podnio moj napad i provokacije na temu originala. :)
Komentar: Dar 19.01.2007.

Re: PRESTIŽ / The Prestige
...ja bash krenula pohvaliti kolegu za prvu recenziju, jer vec par dana to zelim uciniti a nikako, a kad ono, ovdje svadje i rasprave :-) ma popcornovci moji, pa kakve su to svadje unutar velike sretne obitelji? :-) odmah da ste mi svi opet postali dobri :-) :-*
...inace, Antonio, svaka cast na trudu (fino, pametno, argumentirano i nadasve pristojno i pismeno :-) ), a Gand, svaka cast na otvorenosti za objavljivanje korisnickih recenzija - ideja je odlicna i nadam se da cu uskoro i druge osvrte citati :-)
Komentar: xavierkat 22.01.2007.

Recenzija: PRESTIŽ / The Prestige

Recenzija: PRESTIŽ / The Prestige PRESTIŽ
(The Prestige)

Kvantitetom vrlo oskudan, jer snimio je tek 6 filmova, no kvalitetom zanimljiv i intrigantan, te vjerojatno jedan od najtalentiranijih mladih redatelja današnjice, Christopher Nolan nam je ponudio još jedan vrlo zaniimljiv film pod nazivom The Prestige. Film je rađen po adaptiranom scenariju nastalom prema romanu Christophera Priesta, koji je inzistirao na tome da baš Nolan napravi film, unatoč velikom zanimanju za ekranizaciju koju je pokazao Sam Mendes, inače također vrstan redatelj.

PRESTIŽ / The Prestige

Radnja je smještena na kraj 19. i početak 20. stoljeća kada su Londonom vladali tzv. kazališni performeri svih vrsta, cirkusanti, glumci, komičari i iluzionisti. Robert Angier i Alfred Borden su zajedno odrastali i zajedno se izgrađivali u profesionalce... Međutim, putevi im se razilaze i film retrospektivno počinje opisivati događaje koji su doveli do raskola među njima. I Hugh Jackman i Christian Bale su odlično odradili svoj posao, s tim da je naglasak na Baleu za kojeg se zahvaljujući ovoj ulozi ovih dana spominje i kandidatura za Oscara. Michael Caine glumi tehničara koji sklapa uređaje za pozornicu i pod čijom kapom oba iluzionista započinju svoju karijeru. Tek u drugoj polovici filma se pojavljuje Scarlett Johansson koja se i nije pokazala previše impresivnom u svojoj ulozi.

Film vjerno pokazuje tematiku života iluzionista. Kako žive, što rade, kakav im je odnos sa pomoćnicama... Nolan je izvrstan sa redateljskom palicom, to mu je prirodno okružje i to se vidi i u Prestigeu. Precizno je razradio odnos između likova, način na koji se slažu ili ne podnose te jasno daje do znanja zašto su uopće takvi. Atmosfera u filmu je odlična, čovjek se zaista osjeća kao da je na filmskom setu dok gleda film, čemu pridonosi i fantastična i nadasve uvjerljiva scenografija. Niti jedna scena nije preduga ili prekratka, kamera je staložena i uvijek smještena tako da nudi kadar iz najboljeg kuta. Sve u svemu vizualno gledano, film je pravi doživljaj, a Nolan je potvrdio ono viđeno u posljednjem Batmanu…. Da je velemajstor u stvaranju mračnog ozračja.

Ipak, postoji jedno veliko ALI... Dok film teče, gledatelj prerano osjeti kako će se na koncu desiti veliki rasplet koji će rasvijetliti cijelu priču, pa se može reći da je predvidljivost jedna od mana Prestigea. Možda ćete baš stoga nakon odgledanog kraja, osjetiti svojevrsnu prazninu. Uzrok se možda može potražiti u prevelikom očekivanju koje je dopratilo film u naša kina, jer nije baš čest slučaj da jedan novitet odmah po premijeri uleti na TOP 250 IMDB-ove ljestvice najboljih filmova svih vremena. No i bez unaprijed stvorene predodžbe o filmu, Prestige zaokruživši priču ne nudi neki dublji smisao. Nakon filma nećete otići bogatiji za neko novo saznanje, mada bi se to od filma ovog kalibra očekivalo. Možda će nekome biti dovoljno što se sve bitno u filmu zavrtilo oko lika Nikole Tesle, no kako on nije nositelj radnje u priči, ovo ostaje kao dosta nategnuto riješenje.

Ipak, mada bi se od Nolana očekivalo da u filmskom stvaralštvu nakon Mementa, Insomnije i Batmana napravi znatniji iskorak u jednu malo višu dimenziju, Prestige ostaje vizualno rijetko nadmašiv film, svakako vrijedan gledateljske pažnje.

« povratak Antonio Klasan