na žalost, ovo izdanje je bez dodataka

Re: PARFEM - POVIJEST JEDNOG UBOJICE / Perfume: The Story of a Murderer
lijepo je kada se netko tako uspješno zna igrati s riječima kao naš gand...
odličan zaključak na kraju baš pravi TOUCHE!
samim time i odlična recenzija
Komentar: Rommel 02.05.2007.

Totalno se slažem sa Gandovom recenzijom. Nakon kaj sam izašao iz kino-dvorane sam imao u glavi sliku djeteta koje se trudi nacrtati savršeni krug golom rukom. I zaista uspjeva nacrtati skoro pa geometrijski krug, da bi na samom kraju profulao zatvoriti ga i crta mu ode pored pocetne tocke, čineći tako nesavršeni krug...

Film bi mogao biti remek-djelo, ali kraj mu nikako ne odgovara.
Komentar: Gal 07.05.2007.

Recenzija: PARFEM - POVIJEST JEDNOG UBOJICE / Perfume: The Story of a Murderer

Recenzija: PARFEM - POVIJEST JEDNOG UBOJICE / Perfume: The Story of a Murderer PARFEM - POVIJEST JEDNOG UBOJICE
(Perfume: The Story of a Murderer)

18. je stoljeće. Francuska, Pariz. Jean-Baptiste Grenoulle rođen je i odmah zatim od majke odbačen na najsmrdljivijem mjestu tadašnje Europe, pariškoj ribljoj placi. Zbrinut kao siroče prolazi teško djetinjstvo. Odrasta povučen i šutljiv,  i jedino što ga zanima jesu mirisi. Njegov njuh prerasta granice očekivanoga, jer Jean-Baptiste je u stanju mirisom prepoznati apsolutno sve što mu je u životu znano.

PARFEM - POVIJEST JEDNOG UBOJICE / Perfume: The Story of a Murderer

Kadar je njuhom osjetiti da se iza zida proteže livada na čijem je kraju jezero u kojem obitavaju žabe, pa čak mirisom osjetiti da ga s leđa djeca gađaju jabukom. Možda je Jean-Baptistovo razvijeno čulo mirisa tim snažnije jer je rođen s ekstremnim obilježjem. Njegovo tijelo naime, ne luči nikakav miris.

Odrastajući Jean-Baptiste postaje sve opsjednutiji mirisima. Kako mu se život uglavnom vrti oko radničkih kvartova u kojima vladaju ne baš ugodni mirisi (koji za Jean-Baptista i nisu neugodni, već su jednostavno mirisi), slučajnim odlaskom u centar grada biva totalno opsjednut mirisom jedne slučajne prolaznice. Jean-Baptiste otkriva nešto do tad neznano, pa ga počinje proganjati misao o mogućnosti zadržavanja mirisa u postojanoj formi. Zapošljava se kod nekad inovativnog, a danas već ocvalog parfumera Giuseppea Baldinija koji mu fasciniran mladićevim njuhom otkriva neke od tajni zanata, dok Jean-Baptist zauzvrat za svog majstora olako kreira niz nenadmašnih parfema.

No Jean-Baptist kod starog majstora nije zadovoljan, a njegova opsesija mirisom mladih žena postaje sve snažnija. Njegova potraga za mirisom svih mirisa vodi ga u totalno ludilo. Dvanaest mladih djevojaka jedna po jedna biva pronađena ubijena, pa u gradu nastaje histerija, dok s druge strane Jean-Baptist mirno kolekcionira mirise mladih žena kako bi od dobivenih sastojaka konačno stvorio parfem kakav svijet do tad nije namirisao.

Parfem - Povijest jednog ubojice, ekranizacija je jednog od najuspješnijih njemačkih romana autora Patricka Suskinda, koji je napisan još 1985. godine. Čitav je niz redatelja koji su svih ovih godina pokušavali ekranizirati Suskindovu knjigu, među kojima se posebice spominju Ridley Scott, Tim Burton i Stanley Kubrick, međutim, ugledni producent i scenarist Bernd Eichinger budžet od 50 milijuna Eura povjerio je u ruke art redatelju Tomu Tykweru. Eichinger na koncu može biti zadovoljan odabirom jer je Tykwer načinio fascinantno djelo.

Scenarij je živ, dijalozi čvrsti, a narator olakšava razumijevanje Jean-Baptistovih nauma i poteza. Kostimografija je predivna, kamera gipka i fluidna, pa su i ovako impresivne scene tim življe i upečatljivije. Glumci su svoje odradili korektno, a glazba je izvrsna i nenametljiva. Atmosfera je fantastična, svaki kadar plijeni pažnju, i usprkos iznimno nasilnoj bazi, nećete biti uzrujani krvlju. Ipak, ovaj film ima problem.

Započevši kao biografski triler, film izvrsno prati kroniku jednog opsesivnog ludila, čemu pomaže i nesvakidašnja priča. Međutim na svom koncu film se pretvara u nadnaravnu alegoričnu predstavu koja je u totalnom srazu s ostatkom filma. Posljednjih dvadeset minuta nije loše odrađeno, nije loše režirano niti je sam kraj filma loš, već je jednostavno nesklopljiv s ostalim materijalom. Da li je Jean-Baptiste sotonin šegrt koji u potrazi za trinaestom esencijom manipulira ljudskim osjećajima i osjetilima, refleksija ljudskog zla koja je ispod mirisnog sloja tek trula masa koja je fatalna za sve koji se s njom nađu u kontaktu ili tek luđak koji je nesvjesno prezreo svijet oko sebe da bi mu na koncu svojom žrtvom ukazao na smrad ljudske duše, ostat će pitanje za filmsko-književne analitičare. Oni koji su čitali knjigu, vjerojatno su u prednosti, međutim kako god prišli zaključnoj riječi, ostaje gola činjenica.

Svršetak filma nas tjera da potražimo alternativno shvaćanje glavnog lika, usprkos tome što nas priča za svo ostalo vrijeme nije na to napučivala i ta vrsta twist off-a u ovom filmu jednostavno nema mjesta. Narodski rečeno, mogao je to biti maestralan film, no ovako je tek dobar, s krajem koji usprkos svim parfemima kojima je priča poškropljena, niti smrdi, niti miriši.