Tobey Maguire, Kirsten Dunst, James Franco, Thomas Haden Church, Topher Grace, Bryce Dallas Howard
Columbia Pictures, Marvel
140 min
2007
Spider-Man 3

Re: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3
Male fact ispravke (ili maybe not)... 2. dio je manje zaradio nego prvi (a treći usprkos startu bi mogao zaraditi čak i manje od drugog dijela), stoga nije serijal financijski gledano sve uspješniji. Osim toga odakle ti brojka od 540 mil. za prvih tjedan dana??? Svi izvori na koje sam ja naišao upućuju na rang 400 - 450 mil. 530 je100 (manje-više) milijuna više od toga...

Slažem sa recenzijom. Ali meni je SM3 bolji od prva dva dijela. Sva tri filma su bućkuliš. Prvi je jakooooo loš bućkuliš svega i svačega, drugi je bućkuliš koji se ipak uspio koliko toliko solidno oformiti oko Doc Ocka da zamaskira svoju lošu izbalansiranost, a treći je prihvatio da se radi o bućkulišu i ne zamara se time.

Slažem se i da bi film bio bolji da Venoma nije bilo. On je sasvim nebitna stvar, a bez njega se moglo puno bolje zaokružiti priča koja je započeta još u prvome dijelu - goblin i ubojstvo strica...
Komentar: Donnie Darko 12.05.2007.

Re: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3
Osobno sam totalno suprotnog mišljenja što se tiče Venoma. Naime, da njega nije bilo, SpiderMan 3 bi bio još jedna replika i nastavak sapunice u trokutu Harry-M.J.-Spiderman. Bez Venoma bi gledali Spiderman 2 sa Sandmanom umjesto Doc Ocka. Doc Ockova i Sandmanova priča i razvoj lika su gotovo pa jednaki. S tim da jedan pogiba, drugi odleti u vjetar.

Spiderman serijal mi gotovo nikada nije bio ni približno drag kao X-Men serijal, Batman Begins i Hulk. Nek Raimi pita Singera kako je izbalansirao dva puta više likova u približno jednakoj minutaži, a Raimi nije sposoban na nešto više osim prikazivanja starog izlizanog trokuta. Pa Spiderman serijal je praktički cijelo vrijeme sapunica, makar je poprilično dobro okarakteriziran svaki aspekt Parkerove/Spidermanove osobnosti. Ali negativci su tu jako izgubili. Osim Goblina i Harrya Osbournea, ostali negativci su brutalno zapostavljeni. Pogotovo Venom koji je trebao biti cornerstone čitavog filma, ili barem netko tko će davati nadu da će ga se gledati u nastavku. Ovako ne znam otkudaće oni krenuti s serijalom, ali će morati totalno preokrenuti koncepciju ako se žele približiti gornjenavedenim naslovima.
Komentar: Gal 13.05.2007.

Re: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3
@ Donnie Darko - Znam da je drugi na kraju zaradio mrvicu manje nego prvi, ali mislio sam prvenstveno na otvaranje...a kaj se tiče sve ukupne zarade...tu sam priznajem malo fulao...naime ja sam računao sa njegovom američkom zaradom od 148 mil$,a ne 151 mil$, što sam kasnije uočio, pa bi finalna brojka trebala biti još i veća ako je točna brojka koju sam pročitao što se tiče sve ukupne zarade u svijetu, izvan Amerike...oko 350 i neš sitno mil.$. Kad se to zbroji...dobiva se neka broja od 500-injak mil.$ Ja sam naa takve informacije naletio...no, možda su bile mrvicu u krivu (ia ko nije da je 100 mil. sim/tam važno hahaha ;) :D )
Komentar: Dragonrage 14.05.2007.

Re: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3
Još jedno u nizu razočaravajućih filmova ove godine. Ova godina izgledala je dosta obećavajuće, no očito to nije bila.

U ovom filmu sve bi bilo dobro da su one predramatične scene između odličnih akcijskih scena skraćene, a neke i izbačene, npr. ono odvratno pjevanje i plesanje.

Mislim da u Hollywoodu hitno trebaju novog "rezača" filmova, jer izgleda kako više nitko ne može ispričati priču u sat i pol ili 2 sata, već svima treba 3 sata, što je definitivno previše, jer nitko ne može sva 3 sata biti full skoncentriran na film.

Ovaj nastavak definitivno nije uspio nadmašiti vrlo dobar drugi dio. Prvi je ionako loš, pa je taj dio uspio nadmašiti, prvenstveno zbog akcije ako ničeg drugog.

Recenzija: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3

Recenzija: SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3 SPIDER-MAN 3
(Spider-Man 3)

Spiderman serijal je jedan od rijetkih filmskih serijala koji je svakim nastavkom bio sve veći, žešći, skuplji, ali pri tome i uspješniji, barem što se financijske dobiti tiče. Tako je ovaj treći izdanak te unosne franšize, koji je koštao čak 258 mil.$ (plus još oko 150 mil$ za reklamnu kampanju), što ga čini ne samo najskupljim filmom u serijalu (jedinica je koštala 139 mil.$, a dvojka 200 mil.$), nego i najskupljim filmom ikada snimljenim (za sada, jer će se sigurno pojaviti neki još skuplji...tko zna, možda to bude baš "Spider-Man 4" koji je već najavljen), imao pored toga, i najbolje otvaranje, ne samo što se serijala tiče već i općenito, zaradivši samo u prvom vikendu svotu za koju nekim filmovima trebaju mjeseci prikazivanja, svotu od 151 mil$.
SPIDER-MAN 3 / Spider-Man 3

Kad se tome pribroji i vanjska zarada, izvan granica Amerike, gdje je također obarao rekorde, ispostavlja se da je već samo u prvih tjedan dana prikazivanja "Spider-Man 3" zaradio sveukupno čak 530 mil.$. Kolika će mu biti finalna zarada, još ćemo vidjeti, no kako je krenuo neka vas nimalo ne začudi ako treći Spiderman zaradi više i od prvog i od drugog filma, jer već do kraja ovog tjedna zarada će mu (samo na Američkom tržištu) iznosti preko 200 mil$. E sad, da li je ujedno trojka osim po pitanju financija i kvalitetom bolja od prethodnika, kao što je recimo "Spider-Man 2" bio (i još uvijek je) bolji u mnogo toga od originala, to je druga stvar. No, prije nego što se "bacim" na to pitanje, i obrazložim vam svoje viđenje ovog filma, trebam vam reći da ja od ovog filma i nisam nešto pretjerano očekivao, iako se radi o jednom od najočekivanijih i najrazvikanijih spektakala ove godine pored "Pirates of the Caribbean: At World's End", niti mi je taj cijeli serijal nešto posebno prirastao srcu.
Prvi "Spider-Man" mi je bio pomalo bezličan film, prosječna strip ekranizacija i ne vidim zašto je postao takav veliki hit, jer ima i boljih i zabavnijih strip ekranizacija od te ("recimo "Batman Begins", "Blade 2", "Hellboy", pa čak i "Superman Returns"), dok mi je "Spider-Man 2" bio mnogo bolji, čak i odličan film, no opet nije me zbog toga treći nastavak nešto posebno zaintrigirao, i nisam s nestrpljenjem očekivao da napokon stigne u kina, iako sam se veselio filmu, kao što se u ostalom veselim i gotovo svakom intrigantnom ili zabavnom naslovu.

U međuvremenu sam pročitao dosta podvojenih kritika u vezi ovog filma. Nekima je film totalna katastrofa te najgori u cijelom serijalu, a nekima je odlična zabava, pa čak i najbolji u serijalu. Ja osobno nakon što sam pogledao film, našao sam se negdje u sredini, jer smatram da "Spider-Man 3" ima svojih kvaliteta koje su se u cjelini pogubile, i zbog tolike "zbijenosti" i zbrčkanosti ih je dosta teško uočiti. Naime o čem se radi. "Spider-Man 3" pati od pretjeranosti i previše detalja na jednom mjestu. Previše toga se nalazi u njemu, previše pod zapleta i previše likova koji se međusobno isprepliću, te iako film traje čak skoro 2 i pol sata (točnije 140 min), djeluje nekako zbrzano i "kratko", te mnogi od tih likova i pod zapleta nisu uspjeli doći do izražaja kao što su trebali ili mogli, te su odrađeni samo površno.

Redatelj Sam Raimi jednostavno nije uspio uravnotežiti sve to u jednu čvrstu cjelinu, pa tu ima svega pomalo, mračnih i komičnih, (pre)osjećajnih i (pre)nabrijanih akcijskih dijelova itd., i sve to čini da tako kažem jedan prihvatljivi "bućkuriš". Naglašavam prihvatljivi, ali ipak "bućkuriš". No, kada se neki od tih dijelova izvuku iz cjeline, dobiva se dojam da Spidey 3 i nije tako loš, ali da se tu ipak moglo mnogo više napraviti. Tako recimo lik jednog od negativaca, Sandman/Flint Marko privlači pozornost svojim karakterom, te uspijeva iz publike izvući nekakve emocije, i mnogi će se sigurno i sažaliti nad tim čovjekom koji kao što i sam kaže, nije loša osoba, samo nije imao sreće u životu. Glumac koji ga igra, Thomas Haden Church, kvalitetan je karakterni glumac o čemu svjedoči i nominacija za Oscara u kategoriji najbolje sporedne muške uloge u filmu "Sideways". Church je jako dobro odigrao svoj lik, no nažalost na ekranu se pojavljuje tek 20-ak minuta, pa unatoč tome što je odradio možda i najkvalitetniju izvedbu u filmu, djeluje neiskorišteno. Jedan dio njegove pojave naime, zamijenjen je CGI efektima, tako da više vidimo računalnog Sandmana, čovjeka od pijeska, nego Flint Marka, ljudsko biće od krvi i mesa koje osjeća bol, tugu i radost.

Kao još jednu dobru stranu filma izdvojio bih lik još jednog negativca, Harry Osborna, Parkerovog nekadašnjeg najboljeg prijatelja, koji mu je sada postao njegov smrtni neprijatelj, jer ga krivi za smrt svoga oca, te kako bi se osvetio postaje New Goblin. Taj lik je također uspio privući pozornost svojim karakterom i spektrom emocija, a James Franco koji ga je glumio i u prijašnjim filmovima, odglumio je jako dobro. Kroz njega se na ekranu izmjenjuju tuga, bol, želja za osvetom, olakšanje čak i sreća na samom kraju. Zapravo, da se ostalo samo na ta dva negativca, bez forsiranja od strane producenata (prvenstveno Avi Arada koji je inzistirao na tome da se ubaci još jedan popularni negativac) i umetanja još jednoga, Venoma, koji zbog nedostatka vremena i premalo mjesta nije uspio doći do izražaja, film bi imao mnogo bolji balans, kao što je to imao drugi nastavak, a nepotrebni su i neki totalno banalni likovi, kao što je npr. Gwen Stacy, koju igra Bryce Dallas Howard. Taj lik u filmu ne služi apsolutno ničem i nema nikakvu dubinu, osim što razmrda vezu između Parkera i Mary Jane, te bude jedan od (manjih) razloga za neprijateljstvo između Parkera i mladog novinara te Parkerovog poslovnog rivala Eddiea Brocka koji kasnije postaje Venom, a kojeg glumi Topher Grace. Kad smo već kod Tophera, moram reći sljedeće. Naime, pročitao sam u par navrata pohvale za njegovu glumu, ali on za razliku od Churcha, koji je i u tako kratkom vremenu uspio udahnuti malo duše svom liku, nije bio nešto posebno dobar, i njegova izvedba je jedva prosječna. Njegov lik je sveden na uobičajenog mladca koji baca fore i zabavlja se, dakle površno odrađen komičan lik. Čak i njegovo neprijateljstvo naspram Parkera, ta mržnja koja se kasnije rodi u njemu, prikazana je banalno, i bez ikakve ljudske dubine, nešto zbog čega bi se sažalili nad njime, kao što to uspijeva kod Sandmana i New Goblina.

No, razlog za to leži vjerojatno u već spomenutoj činjenici da je Venom kao lik naknadno ubačen u film, i jednostavno nije bilo ni vremena ni mjesta za njegovu dublju analizu. Raimi uopće nije htio da se on pojavljuje u filmu, pa su za tu banalnost prvenstveno zaslužni producenti koji su inzistirali na ubacivanju Venoma u film jer taj lik ima veliku bazu fanova. No čitam da fanovi baš i nisu zadovoljni Venomom, tj., njegovim izgledom. Govore da je premalen, žgoljav, da ima male zube, prevelike oči i sve u svemu, da nije istovjetan s onim iz stripa. Osobno ne znam da li sve te primjedbe stoje, jer nisam baš pretjerano čitao strip, no što se glume tiče, bio mi je prilično površno odglumljen, lik nepotreban u ovom filmu.

Kad smo već kod loše glume, moram priznati da se ovaj puta Tobey Maguire i Kirsten Dunst nisu baš proslavili. Očito je da su im te uloge već pomalo dosadile, i da jednostavno nemaju više što iz njih izvući. Scene između Parkera i Mary Jane su prenategnute, preosjećajne i pomalo smiješne, čak i naporne za gledanje. Čas se vole, čas se ne vole, čas plaču, čas se smiju, a sve smo to već vidjeli ranije u mnogo blažoj (i gledljivijoj) izvedbi. No opet s druge strane, vidi se da se je Tobey zabavljao snimajući ovaj film, te je u dijelovima kada glumi zločestog Spidermana bio prilično zabavan. Mnogima je ta sekvenca kada se Parker ponaša pomalo kretenski i umišljeno, hodajući ulicom uz zvukove muzike iz 70-ih, upirući prstom u prolaznice poput John Travolte u "Saturday Night Fever" bila katastrofalna i loša. Istina, cijela ta sekvenca djeluje kao da je ispala iz nekog crtanog filma ili čak i stripa, te se nekako i ne uklapa u čitavu cjelinu, no meni osobno je ipak bila zabavna, i nasmijao sam se. Poslužila je kao odličan predah od osjećajnih i napornih akcijskih scena, i dala nam do znanja da je čitav ovaj film zapravo jedna velika zabava. Doduše, sa scenom plesa u noćnom klubu su možda malo i pretjerali, ali dobro, što je tu je.

Što se tiče vizualnog aspekta, kao što se moglo i očekivati od filma koji je koštao 258 mil.$, gotovo sve izgled savršeno. Zašto "gotovo sve"? Kako to obično biva u nastavcima, posebice kod akcijskih serijala, akcija je uvijek veća, žešća, impresivnija, a tako je i ovdje. No nije to nužno dobra stvar. Iako su akcijske scene više nego impresivne, na momente djeluju prenabrijano i naporno, kao da gledate video igru gdje se sve odvija "brzinom svjetlosti", a po mom mišljenju i malo su previše koristili tzv. 3D kaskadera.

U pojedinim sekvencama je vidljivo da ne sudjeluju pravi glumci/kaskaderi već njihovi CGI dvojnici. Ali unatoč svemu, ipak bih zadnju borbu, 2 na 2, izdvojio kao jedan veliki plus. Nije to samo velika i impresivna akcijska scena, već ona ima i jedno veće značenje, posebice za odnos između Parkera i Harrya.

Ono što još vrijedi izdvojiti je glazba. Moram priznati da je novi skladatelj, Christopher Young, koji je zamijenio Danny Elfmana, napravio sasvim zadovoljavajući posao, iskoristivši i neke Elfmanove teme, ali i skladavši neke nove, kao što je npr. izvrsna tema za Sandmana. Upravo zahvaljujući toj temi, scena kada se Sandman rađa dobiva još više i na impresivnosti i dramatičnosti. Također na momente glazba podsjeća na onu iz "X-Mena 2", što i nije loša stvar. Još jedan zabavni detaljčić koji podiže kvalitetu filma je i ponovno cameo pojavljivanje Bruce Campbella u ulozi francuskog konobara (do sada njegova najbolja cameo uloga u Spidermna filmovima ako se mene pita). Ta kratka ali slatka sekvenca od koji 5 minuta, zbilja će vam razvući osmjeh na licu. A ništa manje zabavan nije ni J.K. Simmons u ulozi urednika Daily Buglea, Jamesona. Scena sa tabletama i vibrirajućim stolom je zbilja urnebesna. Također, pročitao sam da je dosta ljudi burno reagiralo na to što se u jednom od ključnih akcijskih prizora na kratko pojavljuje Američka zastava. Osobno to nisam uzeo za zlo. Jest da se vidljivo kako je taj kadar namjerno ubačen (vjerojatno isto na inzistiranje producenata), ali to je u ostalom američki film, pa oni mogu u njega ubaciti koliko god zastava i svojih obilježja žele. Tko sam ja ili svi mi da im to zamjeramo? Da je kojim slučajem "Spider-Man 3" Hrvatski film, vjerojatno bi se u njemu pojavila nekoliko puta i Hrvatska zastava. A zapravo, američka zastava se pojavila u nekoliko navrata i u prijašnjim filmova (recimo na kraju prvog filma), tako da zbilja ne vidim po čemu je pojavljivanje zastave u ovom filmu drugačije od prijašnjih.

Sve u svemu, meni osobno se na kraju "Spider-Man 3" ispostavio kao mrvicu bolji film od originala, jer je bio zabavniji, raskošniji, impresivniji itd., ali svakako lošiji od drugog nastavka u kojem je bolje odrađena ravnoteža između drame, akcije, humora, likova i svega ostaloga, što ovdje Raimiu po mom mišljenju i nije najbolje pošlo za rukom. Kao što sam već napomenuo na početku, "Spider-Man 4" je već najavljen, iako su i Maguire i Dunst i Raimi rekli NE tom projektu. Ali mislim da to producente ni najmanje ne zabrinjava nakon ovakvog (financijskog) uspjeha, dapače, spomenuli su da će snimiti još čak 3 filma, ako ne i više. E sad, tko bi mogao zamijeniti Raimia u redateljskoj stolici, još nije poznato, ali je zato već poznato nekoliko potencijalnih kandidata koji će od Maguirea preuzeti plavo crveni kostim, a to su za sada Jake Gyllenhaal te Joseph Gordon-Levitt, dok bi Dunstovu mogla zamijeniti Mandy Moore, kao što smo već objavili u vijestima ovdje na Popcornu. Ali ako producenti imaju namjeru i dalje zarađivati novac na ovoj (za sada) unosnoj franšizi, preporučujem im da iskušaju neki novi i svježi pristup, jer nakon podvojenih kritika koje su popratile ovaj zadnji nastavak, sumnjam da će svi odmah kada film izađe hrliti u kino da pogledaju "Spider-Mana 4". Ovaj puta će biti mnogo onih opreznijih, koji su naveliko razočarani ovim filmom.

Bilo kako bilo "Spider-Man 3" nije tako loš film kao što se priča, i ima svojih dobrih momenata, kao naravno i mana, ali jedno i drugo je u prihvatljivom omjeru, te sve zajedno čini jednu zadovoljavajuću cjelinu. Mogao bih bez problema reći da film ima dušu, dakle nije praznoglava razbijačina, samo se ta "duša" na momente gubi iz vida zbog (pre)natrpanosti. U najmanju ruku zabava je zagarantirana, samo nemojte očekivati u potpunosti kvalitetan film kao što je to bio "Spider-Man 2".