VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: AUTOSTOPER (The Hitcher)

Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5
HRVATSKI NASLOV:
AUTOSTOPER
NASLOV ORIGINALA:
The Hitcher
REŽIJA:
Dave Meyers
SCENARIJ:
Eric Red, Jake Wade Wall, Eric Bernt
GLAVNE ULOGE:
Sean Bean, Sophia Bush, Zachary Knighton, Neal McDonough, Kyle Davis, Skip O'Brien, Danny Bolero
ŽANR:
Akcijski / Horor / Triler
PRODUKCIJA:
Intrepid Pictures, Platinum Dunes
DISTRIBUCIJA:
Discovery Film & Video Distribution
TRAJANJE:
90 min
GODINA:
2007
WEB:
The Hitcher
IZDANJE:
kino
KOMENTARI:

Re: AUTOSTOPER / The Hitcher
Originals ma gledoa i bio mi je odlican. Ovo me bas nicim ne privlaci pred ekran.
Komentar: Gand 30.07.2007.

Re: AUTOSTOPER / The Hitcher
Ja u biti i ne znam kaj je mene privuko da ga gledam...hahaha...
Otišao sam tak bez veze...niš posebno nisam očekivao osim barem gledljivog filma...ali eto...ispalo je tak kak je ispalo haha :)
Komentar: Dragonrage 30.07.2007.

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Recenzija: AUTOSTOPER / The Hitcher

Recenzija: AUTOSTOPER / The Hitcher AUTOSTOPER
(The Hitcher)

Grace i Jim su mladi zaljubljeni par, studenti koji za vrijeme praznika krenu na put u New Mexico, kako bi tamo Jim upoznao Graceine prijateljice i kako bi se svi skupa dobro proveli. Putovanje počne veselo, razgovorima o ljubavi djeci i tako to. Kako je put dugačak, s vremenom se smrači te počne padati kiša a tako se i vidljivost smanji. I što zbog toga, što zbog činjenice da je Jim više gledao svoju djevojku nego cestu, umalo pregaze čovjeka koji je stajao na kiši nasred ceste i stopirao, te i sami slete s puta.
AUTOSTOPER / The Hitcher

Nakon početne panike smire se, a čovjek ostane stajati i dalje na istom mjestu. Jim tada odluči pogledati da li je sve u redu, te da li mu treba kakva pomoć, no Grace se tome usprotivi i gotovo mu zapovijedi da samo odu dalje. Čovjek koji je stajao na cesti odjednom polako krene prema njihovom automobilu, a Grace se još više uspaniči. Jim ju nakon malo nećkanja posluša te bezuspješno pokuša upaliti auto. I taman kada im se čovjek približi auto upali te oni odjure dalje. Ubrzo dolaze do benzinske pumpe na kojoj staju kako bi se osvježili i natočili gorivo. Dok je Jim točio gorivo, a Grace bila na WC-u, na pumpu dođe veliki kamion, staje a iz njega izađe potpuno pokisao čovjek, isti onaj kojeg su oni umalo pregazili. Igrom slučajnosti taj čovjek sazna da su ga oni umalo pregazili, ali im to ne uzme za zlo, pa čak niti to što su ga ostavili tamo, već ih zamoli da ga povezu do najbližeg hotela. Oni iako nevoljko pristanu što se kasnije ispostavi velikom pogreškom, jer je John, kako im se predstavio manijakalni ubojica koji se namjerio baš na njih, te im odluči zagorčati život pod svaku cijenu podvaljujući im sva svoja ubojstva tako da u očima policije oni ispadnu krivci.
Prvo što će vam upasti u oči na početku ovog filma, kada krene uvodna špica je ime producenta filma - Michael Bay. E sad, kako je Bay kao redatelj dosta omražen kod većeg dijela publike, ni na ovoj funkciji im sigurno neće biti ništa draži, pa će se većini s toga vjerojatno odmah zamračiti pred očima, a neki će možda pomisliti i o bijegu iz kina, dok još stignu. Ja na to nisam pomislio niti mi se zamračilo pred očima jer sam imao na umu to da je Bay već producirao do sada dva horror remakea koji su k tome ispali i više nego solidni uradci. Radi se naime o filmovima "The Texas Chainsaw Massacre" iz 2003. godine sa Jessicom Biel u glavnoj ulozi, te o "The Amityville Horror" iz 2005. godine sa Ryanom Reynoldsom kao jednim od poznatijih aktera tog filma. Kao što rekoh, ta oba filma su meni osobno bila iznimno dobra u okvirima žanra pa je i ovaj puta bilo za očekivati da će sve manje više biti u redu te da je Bay uspio naći pogodnog mladog redatelja koji će snimiti u najmanju ruku gledljiv film, kao što su to učinili Marcus Nispel, odnosno Andrew Douglas.

I zaista, Bay je našao redatelja po svom ukusu, Davea Meyersa koji iza sebe do sada nije imao ni jedan filmski projekt, no zato je imao mnoštvo video spotova za poznate izvođače kao što su Britney Spears, The Offspring, OutKast i mnogi drugi. Kada vam je poznata ta činjenica, kao i to da je i Bay svoju redateljsku karijeru također počeo kao redatelj glazbenih spotova, odmah možete znati što očekivati od filma - spotovsku režiju i montažu, kratke kadrove, brze rezove i mnogo akcije. E sad, dok Bay na taj način uspijeva napraviti u najmanju ruku zabavne filmove za široke mase, Meyersu to baš i nije pošlo za rukom. Zapravo, možda sam sada uskočio sam sebi u usta, jer "The Hitcher" u jednu ruku i je zabavan, tj., smiješan ali ne namjerno kao u Bayevom slučaju, jer se i onako radi o horroru pa ni ne bi trebao biti smiješan nego strašan. Ne, film je smiješan zbog toga jer je najblaže rečeno glup! Doduše, za to u tolikoj mjeri i nije kriv Meyers, jer se on potrudio da film vizualno bude što atraktivniji, a to je očito ono što zna raditi najbolje s obzirom na svoju redateljsku pozadinu. Za to je prvenstveno kriv preglupi scenarij prepun rupa poput Švicarskog sira, totalnih nelogičnosti i glupih te smiješnih situacija za kojeg su pak zaslužni scenaristi Jake Wade Wall ("When a Stranger Calls") te Eric Bernt ("Highlander: Endgame"). A navodno im je malo pomogao i scenarist originala Eric Red, no očito njegov utjecaj kod pisanja baš i nije bio tako velik, već su spomenuta dvojica djelovali po svome i ubacila u priču što je više gluposti moguće. Tako je scenarij prepun svih onih dobro nam poznatih glupih klišeja i dijaloga od kojih vam se diže kosa.

Recimo, dvoje glavnih junaka, mladi (očito napaljeni) par koji glume u tinejdžerskim krugovima relativno poznata Sophia Bush ("One Tree Hill") te potpuno nepoznati Zachary Knighton krene na put. Mladić naravno uopće ne gleda cestu tijekom vožnje, već gotovo stalno bulji u svoju polugolu djevojku, ali se pritom naravno nigdje ne zabije ili sleti s ceste, iako doduše skoro pregazi autostopera za kojeg se kasnije ispostavi da je manijakalni ubojica koji ubija ljude kroz film kao da ubija muhe, ali bez ikakvoga razloga. No, to je naravno važno za zaplet radnje pa je moralo biti u filmu. Također, nevjerojatno je kako u svakom filmu ovakve tematike, a tako i u ovom na benzinskim postajama ili osamljenim restoranima uz cestu usred Američke pustopoljine, rade nekakvi frikovi koje nipošto ne bi ste htjeli sresti. Stoper manijak kojeg rutinski i pomalo nezainteresirano glumi Sean Bean je nezaustavljiv, poput Terminatora. Kad jednom krene onda ne staje i uvijek iznova na neki neobjašnjivi način uspijeva pronaći dvoje glavnih junaka ma gdje god oni bili koliko god oni daleko uspjeli pobjeći od njega ili jednostavno nestati kada se pojavi policija. A kad smo već kod policije, oni su pak u ovom filmu potpuno nesposobni, glupi i nepismeni. Mislim, manijak uspijeva uletiti u policijsku stanicu, pobiti sve i nestati bez da je itko od policajaca uspio izvaditi svoj pištolj. No to još nije najbolji detalj filma. Naime u jednoj sekvenci mladi par bježi od policije, prate ih tri auta i helikopter. I onda se iza svih njih iznenada pojavi manijak u nekom nabrijanom autu koji kao da je izletio iz "Mad Max" serijala, a za kojeg nemam pojma od kud mu uopće, i u roku od samo nekoliko minuta uz pratnju pjesme "Closer" grupe Nine Inch Nails s tim autom i jedim pištoljčićem uspijeva skršiti policiju koji samo leti po zraku dok ih on izguruje s ceste te čak ruši helikopter s nekoliko hitaca. No, Bay je zasigurno zbog te scene bio ponosan na svog štićenika Meyersa, jer je ovaj to režirao i kadrirao u najboljoj Bayevoj maniri. Također moram spomenuti i to kako manijak ima iznimno visoki prag tolerancije na vrućinu kada coolerski u slowmotionu hoda dok se iza njega širi velika vatrena kugla tek eksplodiranog auta koji je od njega udaljen tek nekih par metara. Vatra ga doslovno obavija ali njemu nije ništa, čak ni ne oznoji pošteno. Sličnih pa možda i gorih gluposti kroz film ima još, i mogao bih ih nabrajati u nedogled.

Što se tiče samih glumačkih izvedbi, nema se tu što puno za reći, donekle podnošljivo. Sean Bean je ulogu manijakalnog ubojice kao što sam već rekao odradio rutinski, no unatoč tome bio je ako ništa drugo barem zabavan, i to je jedino što ga donekle izdvaja od ostalih. Ali lik koji on igra je potpuno isprazni manijak, čiji razlozi za takvo njegovo ponašanje su nam potpuno nepoznati. Nije nam čak objašnjeno niti zbog čega se on namjerio baš na taj mladi par? Da li je to zbog toga što su ga umalo pregazili, da li je to zbog toga što su pobjegli odmah nakon toga i nisu ga pokupili sa sobom, da li zbog toga što su ga izbacili iz auta kada ih je prvi puta pokušao ubiti ili zbog nečeg četvrtog? Jedino što znamo da on uživa u ubijanju. S tako plitko napisanim likom, nije ni čudo da Bean inače odličan glumac koji je već nekoliko puta uspješno igrao negativce ("GoldenEye", "Patriot Games" itd.) nije uspio ovdje izvući ništa posebno, već samo odraditi posao i pokupiti lovu. Mlada Sophia Bush je sasvim solidna te podnošljiva, no to čak nije ni važno, jer je njezin lik iznimno glup, a da ne govorim o nekim njezinim reakcijama na neke situacije u filmu. Doduše očekivao sam da će biti mnogo više iritantnije, pa iako svako malo nešto cmolji i cmizdri se, da bi u zadnjih pet minuta postala opaka fajterica "kojoj je dosta bježanja", ipak mi nije išla toliko na živce. Možda je to zato jer sam veći dio filma buljio u njezine noge, pošto kroz cijeli film nosi minjak koji jedva da joj pokriva guzicu i ono ispred. A da ne spominjem dekolte! Očito je da producentima a ni redatelju njezina glumačka izvedba nije niti bila u prvom planu već njezino tijelo, i da su time htjeli privući prvenstveno tinejdžerku publiku, a ne starije ljude koji su odrasli na originalu.

Moglo bi se reći da su u biti i uspjeli u svom naumu jer je zapravo glavna fora meni i mom kolegi s kojim sam gledao film iako nismo više tinejdžeri, ipak bila da li će joj u nekom trenutku taj minjak ispasti ili da li će redatelj opaliti koji kadar izu donjeg rakursa pa da pogled bude bolji. To se na naše veselje kroz film i dogodilo. Znam, znam, ženski dio čitateljstva koji će pročitati ovu recenziju će zasigurno odmah reći "kako primitivno" ili "ah taj prljavi muški um", ali kao što sam mnogo puta rekao, iz svakog filma treba izvući ono najbolje. A u ovom slučaju, to je bilo ono najbolje, i najzabavnije. Za Zachary Knightona nikada prije nisam čuo, i koliko vidim njemu je ovo bila prva glavna uloga u nekom većem filmu, a do sada je nastupio većinom samo u serijama kao što su "Law & Order: Special Victims Unit", "Life on a Stick" i još neke, te uglavnom samo u epizodnim ulogama. Gledajući njegovu glumu mogu reći da je odradio solidan posao, iako smo takve likove kakvog on glumi ovdje vidjeli u bezbroj drugih filmova, a uz to ni njegov lik nije ništa manje glup od ostalih. Jedno od poznatijih imena koje se pojavljuje u filmu pored Beana je i Neal McDonough ("Walking Tall") u ulozi prilično ispraznog i pomalo jadnog šerifa Esteridgea. Lik je to koji u biti i nema neko veće značenje za zaplet niti rasplet filma, osim što u par navrata provali nekoliko bisera i mudrih zaključaka, kao na primjer da mladi par nije kriv za ubojstvo policajaca što zaključi po tome jer su dvadesetogodišnjaci!? Zar čovjek mora biti u zrelim godinama da bi bio ubojica?!

Kako je ovo remake, bio bi red da spomenem i original iz 1986. sa Rutgerom Hauerom u ulozi manijakalnog ubojice, ako ništa druge reda radi jer ja osobno nisam imao prilike gledati taj film, pa ga ne bih mogao usporediti sa ovim remakeom. Iako, koliko sam čuo od nekih ljudi, sama radnja remakea je dosta slična onoj iz originala. Doduše pročitao sam opet negdje i to da sa se ovaj remake više oslanja na situacije iz lošeg D2V nastavka iz 2003. godine "The Hitcher II: I've Been Waiting", sa Jake Buseyem u ulozi manijakalnog ubojice. Osobno mi to čak zvuči mnogo realnije, jer ako je kako neki kažu radnja remakea gotov identična onoj iz originala, onda mi nikako ne bi bilo jasno kako je taj original uspio s vremenom postati kultni film, jer količina gluposti u remakeu je nevjerojatna. Inače, film je žanrovski okarakteriziran kao akcijski horror triler. E sad, akcije ima, ima tu i nekih triler elemenata, ali od horrora niti H. Nema niti jedne strašne scene, osim tu i tamo malo krvi. Doduše ima nekoliko "cimalica", odnosno kadrova u kojima nešto iznenada uleti u kadar (obično manijak), pa se onda mooožda cimnete. Ali to je već takav klišej da već više nije strašan nego smiješan. Također možete u filmu uočiti i nekoliko očitih pogrešaka. Npr. u jednom trenutku manijak glavom razbije prednje staklo na autu nakon što mladić naglo zakoči. Nekoliko kadrova kasnije staklo je čitavo, da bi onda kasnije opet bilo razbijeno, ali daleko manje nego što je bilo prvi puta.
Za kraj još jedna tivija. Naime u jednoj sekvenci negdje pred kraj filma vidjet će te kako glavna junakinja na Tv-u gleda Hitchcockov "The Birds", a upravo će remake tog filma najavljen za 2009. godinu producirati ponovno Bay. Siguran sam da ste se odmah "razveselili" na ovu vijest, no ako ništa drugo, nadajmo se da će ovaj puta valjda izabrat pametnije scenariste.

Sve u svemu da film u cjelini nije bilo tako vraški (nenamjerno) zabavan i da se ja nisam tako dobro nasmijao kao da sam gledao neku komediju, te da Sophia nije nosila tako kratak minjak i duboki dekolte, mislim da bih iz kina izašao poprilično ljut, ovako sam bio iznimno veseo. Ako ste gledali original i ako vam je odličan, onda ga radije pogledajte ponovno umjesto da se mučite sa ovime. Ako pak kao ja niste pogledali original, pogledajte ga da vidite da li je zaista tako dobar kao što kažu. A ako se pak odlučite na gledanje ovog filma (i mučenje), preporučujem vam da onda okupite društvo i nabavite gajbu pive te će zabava biti zagarantirana. Čisto zbog Sophininog minjaka i količine smiješnih (čitaj glupih) situacija evo pola kokice više.
« povratak Ivica Pustički
Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5Ukupan dojam: 1.5 / 5
© 2003 popcorn.hr